שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הצ'אנס הגדול של לוקאס מורה

הקשר ההתקפי הצטרף לטוטנהאם כדי לקחת אותה כמה שיותר רחוק בצ'מפיונס, ובעיקר על מנת להוכיח שמקומו בנבחרת ברזיל לקראת המונדיאל בקיץ

לוקאס מורה מצטרף לטוטנהאם כחיזוק משמעותי להתקפה. מורה נולד בסאו פאולו ב-1992 והחל את הקריירה הבוגרת שלו בקבוצה המקומית. אחרי שנתיים כבר עבר לפאריס סן-ז'רמן, בה שיחק במשך כמעט 6 שנים, עד לחלון ההעברות הנוכחי. בהדרגה קיבל השחקן, שתפקודו המקורי במגרש היה קשר מרכזי, יותר ויותר משימות התקפיות בקבוצתו.

 

כיום הוא מלהטט בין תפקידי הקשר ההתקפי והחלוץ השני, שניהם תפורים בול למידותיו. ללוקאס (שבחר בכוונה שלא לקבל שום כינוי, פרט לשם בו נולד) יש 3 אליפויות בצרפת ו-4 גביעים צרפתיים בנוסף. עונתו האחרונה הייתה עונת השיא בקריירה שלו, 19 כיבושים, מה שמעורר את השאלה מדוע לא זומן במשך למעלה משנה לנבחרת מולדתו.

 

מפריז ללונדון. מורה (צילום: האתר הרשמי של טוטנהאם) (צילום: האתר הרשמי של טוטנהאם)
מפריז ללונדון. מורה(צילום: האתר הרשמי של טוטנהאם)
 

 

לוקאס ייצג את ברזיל בהצלחה בקופה אמריקה ב-2011 ו-2016; את הנבחרת האולימפית בלונדון 2012 (שם זכה עמה במדליית כסף); ושוב את הנבחרת הבוגרת איתה זכה ב-2013 בגביע הקונפדרציות. לצערו, או למזלו למעשה, הוא נעדר מהסגל למונדיאל הקודם ולכן לא שותף לביזיון ה-7:1 בחצי הגמר נגד גרמניה. לפעמים ביש מזל הוא מזל, כמו במקרה המתואר.

 

מורה מגיע לטוטנהאם כשהיא ערב משחק שמינית גמר ליגת האלופות נגד יובנטוס. המאמן מאוריסיו פוטצ'ינו הבין שלמעשה אין בקרב החלוצים אלטרנטיבה התקפית להארי קיין הנפלא. יונג מין, וכן הקשרים ההתקפיים עלי ואריקסן, מבריקים לעיתים מזדמנות. על יורנטה, שכבש רק פעמיים מתחילת העונה, חבל להרחיב את הדיבור. לכן, מורה שעל רכישתו התעקש המאמן מגיע בדיוק בזמן וצפוי להיות הקלף המנצח בהתמודדויות השונות, בהן בליגת האלופות.

 

האם מורה יצליח לתרום לקבוצתו באנגליה ובכך להחזיר את עצמו לסגל ברזיל, לקראת המונדיאל שייערך בקיץ? זאת שאלה כבדת משקל. דבר אחד בטוח, הוא יעשה כמיטב יכולתו שהתרחיש יתגשם במלואו.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים