שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

כל מה שצריך לדעת לקראת UFC 221

בצד אחד: לוק רוקהולד, לוחם עם רגליים אימתניות ובעיטות אדירות לראש ולגוף. מהעבר השני: יואל רומרו, שבנוי כמו גיבור על, עם מסה מרשימה של שרירים שלא מונעת ממנו להיות אחד הזריזים. הקרב על החגורה הזמנית במשקל הבינוני יעמוד במוקד האירוע שיתקיים לראשונה בפרת', אוסטרליה

 

 

ביום ראשון הקרוב (11.2, החל משעה 1:30 לפנות בוקר) יתקיים אירוע ה-UFC 221, לראשונה בעיר פרת', אוסטרליה. בקרב המרכזי יילחמו האמריקאי לוק רוקהולד והקובני יואל רומרו על החגורה הזמנית בקטגוריית המשקל הבינוני, ועל המקום בקרב מול האלוף הפצוע, האוסטרלי רוברט וויטקר. בנוסף, ייקחו באירוע חלק גם הניו-זילנדי-אוסטרלי הענק והוותיק מארק האנט, שיילחם נגד האמריקאי העולה קרטיס בליידס.

 

הקרב המרכזי – יואל רומרו (2:12) נגד לוק רוקהולד (3:16): בשנים האחרונות מחלקת המשקל הבינוני עברה תהפוכות רבות. מאז הפסיד לוק רוקהולד את החגורה למייקל ביספינג הבריטי ביוני 16, לדעת רבים המחלקה נתקעה, ובעוד שהמועמדים המובילים לקרב אליפות נלחמים ביניהם, החגורה נותרה מחוץ להישג ידם. זאת עד שבחודש נובמבר האחרון הביס ג'ורג' סיינט פייר את מייקל ביספינג, זכה בחגורה ונטש אותה מיד לאחר מכן.

 

ייפגש איתו בקרב הבא? רומרו (מימין) מול וויטאקר (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ייפגש איתו בקרב הבא? רומרו (מימין) מול וויטאקר(צילום: EPA)
 

 

מוקדם יותר באותה השנה נלחמו שניים מהלוחמים הטובים בעולם במשקל הבינוני על החגורה הזמנית – יואל רומרו ורוברט וויטקר. בקרב, למרות פציעה מחרידה ברגלו, ניצח וויטקר, ולאחר שסיינט פייר ויתר על החגורה, נהנה מההפקר והפך לאלוף הבלתי מעורער של מחלקת המשקל הבינוני, ובצדק. במקור, הקרב באירוע הנוכחי היה אמור להתרחש בין האלוף האוסטרלי וויטיקר ללוק רוקהולד, אך פציעה הכריחה את האוסטרלי לפרוש, ובכך נפרש המצע לאחד הקרבות המעניינים והמצופים ביותר במחלקת המשקל הבינוני.

 

לוק רוקהולד הוא אחד הכישרונות הגדולים ביותר שהיו בספורט מעולם, ואת רוב יריביו הוא מביס בצורה מעוררת השתאות. לוק היה אלוף ארגון סטרייקפורס, לפני שזה נקנה ע"י ה־UFC. גם ב־UFC הפך רוקהולד לאלוף, לאחר ניצחון מרשים על האלוף באותו הזמן, כריס וויידמן. לוק רוקהולד הוא לוחם גבוה, חזק, וגדול מאוד ביחס למחלקה. בעמידה הוא נשען בעיקר על רגליו החזקות והאימתניות, עם בעיטות אדירות לראש ולגוף של יריבו. בנוסף, ללוק רוקהולד יכולת היאבקות מרשימה, בין השאר בשל העובדה שהוא מתאמן במכון עם לוחמים דוגמת דניאל קורמייה וקיין ולאסקס, שכבדים וגדולים ממנו. במצב שבו לוק לוקח את הקרב לקרקע, ומשיג את העמדה העליונה, הוא כותש את יריביו עד שהשופט חייב להתערב ולעצור את הקרב.

 

חסרונו הגדול ביותר של רוקהולד, כמו אצל גיבורים גדולים נוספים, הוא חטא ההיבריס. דוגמא נהדרת לכך היא הקרב שבו הפסיד את חגורת האליפות למייקל ביספינג. רוקהולד, שהיה הפייבוריט הברור לניצחון, חטא ביהירות ונע באיטיות ובגמלוניות בזירה, כשסנטרו גבוה, ובסוף הסיבוב הראשון ספג אגרוף נקי בלסת ונוקאאוט מידיו של ביספינג, נגד כל הסיכויים. גם בקרב האחרון שלו, נגד דייויד בראנצ' בספטמבר האחרון, מצא עצמו רוקהולד תחת לחץ קשה, אך בסיבוב השני לקח את יריבו לקרקע, וכתש אותו עד שזה נאלץ לדפוק לכניעה ממכות.

 

 

מול רוקהולד יעמוד ביום ראשון אחד מתופעות הטבע המפחידות שהגיעו לעולם ה־MMA – יואל רומרו הקובני. רומרו, אחד מלוחמי ה־MMA המעוטרים ביותר מחוץ לזירה (מדליסט כסף אולימפי בסידני 2000 בענף ההיאבקות), בנוי כמו גיבור על, עם מסה מרשימה של שרירים, שלא מונעת ממנו להיות אחד הלוחמים הזריזים ביותר במחלקה. רומרו הוא לוחם חכם ומנוסה שיודע לנצל הזדמנויות, ולעיתים מתפרץ במהירות אדירה להתקפה שלא מותירה סיכוי ליריבו. בקרב נגד האלוף לשעבר, כריס וויידמן, הוכיח רומרו את יכולת ההתפרצות שלו, כאשר כמעט משום מקום התעופף לברכייה שפגעה היישר בראשו של וויידמן, וגרמה לחתך נוראי על מצחו ולהפסקת הקרב.

 

למרות יכולת ההיאבקות המוכחת של רומרו – כאמור מדליסט אולימפי לשעבר – הוא לא ממהר לקחת את הקרב לקרקע, ומרגיש בנוח גם כאשר הוא נלחם בעמידה. לעיתים נראה שהוא זז בזירה בנונשלנטיות כמעט, אך תוך שבריר שנייה יריבו עלול למצוא עצמו על הקרקע בלי ידיעה מה קורה סביבו. זהו הקרב השני של רומרו על החגורה הזמנית, לאחר שביולי אשתקד הוא נלחם נגד וויטקאר האוסטרלי, לו הפסיד בהחלטה לאחר קרב צמוד ומעניין. לאחר שניצח את שני הסיבובים הראשונים, התעייף רומרו, ולא הצליח לעמוד בקצב הלחימה האינטנסיבי של וויטקר.

 

הקרב בין רומרו ורוקהולד הוא אחד הקרבות המצופים והמעניינים ביותר במחלקת המשקל הבינוני, בין השאר בגלל העובדה שאין פייבוריט גמור – שניהם יכולים לנצח בכל קרב בערב נתון. בנוסף, השלכות הקרב מעניינות אף הן – האם נזכה לראות קרב חוזר בין האלוף וויטקר ליואל רומרו, או שמא לוק רוקהולד יזכה להילחם על החגורה הבלתי מעורערת?

 

קרבות נוספים: כאמור, בקרב המשלים לקרב המרכזי, יילחמו מארק האנט וקרטיס בליידס במחלקת המשקל הכבד. מארק האנט הוא ווטרן שראה כבר הכול בעולם ה־MMA. הוא ידוע בעיקר בכוח הרב שטמון בזרועו הימנית, בעזרתה שלח יריבים רבים לשינה עמוקה על רצפת האוקטגון. מולו יעמוד הלוחם האמריקאי הצעיר בליידס, שמלבד כוח רב שטמון בידיו הוא גם מתאבק ברמה הגבוהה ביותר – אחד מחסרונותיו הגדולים ביותר של מארק האנט.

 

בקרב מעניין נוסף, בקארד המקדים של הערב, יילחמו בן "10" ניוון (6:17) וג'וסייר פורמיגה (5:20) במחלקת משקל הזבוב. פורמיגה, לוחם מנוסה המדורג 4 בעולם בקטגוריית המשקל המדוברת, ינסה לחזק את מועמדותו לקרב על החגורה, בעוד בן "10" ינסה לבצע את הפריצה המיוחלת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים