שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

איש קטן עם לב גדול: המסע של תומאס

אחרי שכבר נראה היה שהוא הופך לסופרסטאר ב-NBA בעקבות שנים בקבוצות חלשות, אייזיאה תומאס שוב מוצא את עצמו בעמדה בלתי ברורה

בעקבות חלון ההעברות ב-NBA שנסגר בשבוע שעבר, אי אפשר שלא לרחם על האיש הקטן עם הלב הגדול. בשנתיים האחרונות אייזיאה תומאס עבר מהפך אישי שהכניס אותו לדיונים ברמת ה-MVP של הליגה. הוא הצליח להוביל את בוסטון לגמר המזרח, שם נעצר על ידי לברון ג'יימס וחבורתו. במהלך הסדרה שלפני כן נגד וושינגטון נשברה לו שן קדמית, עניין שלא מנע ממנו לקלוע 33 נקודות ולסחוף את קבוצתו לניצחון.

 

בסדרה הבאה התהפך עולמו. במהלך המשחקים נגד שיקגו קיבל תומאס הודעה שאחותו נהרגה בתאונת דרכים. הוא התקבל במחיאות כפיים סוערות, קלע 33 נקודות בהפסד והפך לאגדה בוסטונית מוערכת עוד יותר. היה נראה שאייזיאה מצא סוף סוף בית חם אחרי שנים של מעברים בין קבוצות חלשות. בק טו ביזנס. הבועה הזאת התפוצצה בקיץ כשקיירי אירווינג ביקש לעזוב את סגנית האלופה. בוסטון קפצה על ההזדמנות והעבירה תמורתו את תומאס הפצוע, ג'יי קראודר ובחירת דראפט. האגדה נקטעה. פרק חדש עמד להתחיל. טיירון לו ייאלץ לחכות בסבלנות כדי להפעיל את הרכש הנוצץ שנכנס ל-contract year, שנה אחרונה בחוזה לקראת הצטרפות לשוק החופשי ולצ'ק הגדול.

 

אייזיאה תומאס בלייקרס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אייזיאה תומאס בלייקרס(צילום: רויטרס)

 

קליבלנד של השנים האחרונות אמנם נחשבת מתמודדת קבועה לתואר האליפות, אבל היא לא חפה מדרמות, הרבה מהן בחסות הוד מעלתו ג'יימס. הכימיה לא הייתה, אייזיאה לא נראה כמו אותו שחקן שהיה, וזה יכאיב לו בכיס בקיץ. לקראת סוף מועד ההעברות הנהלת הקאבס החליטה שהגיע הזמן לטלטל את המערכת לאחר מספר הפסדים צורמים. תומאס הועבר ללוס אנג'לס לייקרס לאחר ששיחק 15 משחקים בלבד בקבוצה. שעות לפני כן עוד סיפר שהוא מעוניין להישאר בקבוצה בטווח הארוך, שנמאס לו מטריידים. לא עזרה לו המשאלה.

 

תומאס הצטרף לקבוצתו החמישית בשמונה עונות. נווד כמעט רשמי. לא בטוח שיפתח בחמישייה לאור האמונה הגדולה של מג'יק ג'ונסון בלונזו בול. המהלך של הלייקרס יועד לטובת פינוי מקום פיננסי לקראת הקיץ הקרוב, שבו התכנון הוא להחתים מספר כוכבים גדולים דוגמת פול ג'ורג' או אפילו לברון. אולי את שניהם. האם הקריירה של תומאס, 1.75 של נשמה ועבודה קשה, תשוב למסלולה? הנוסטלגים שבינינו מקווים שכן. תמיד כיף לראות שחקנים שוברים סטיגמות ומוכיחים שהרצון יכול לגבור על הכל.

 

ולקינוח: לברון ג'יימס בן 33 (כן, אני יודע, המספר הזה חוזר על עצמו. מקרי בהחלט), בכושר מעולה אבל מעבר לשיא. אין שחקן בעל רפיוטיישן שיהיה מוכן להגיע לקליבלנד במטרה לשחק לצד סופרסטאר מזדקן ובעלים שמספסר בצורה גרוטסקית בגורל שחקניו. מאוד ברור למה לברון לא היה מוכן לוותר על הסעיף בחוזה המתיר לו להטיל וטו על טריידים בהם הוא מעורב. אחרי תקופת לברון, צפו לכמה שנות תחתית ממושכות לקליבלנד קאבלירס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים