שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הטעות הגדולה של פפ גווארדיולה

למרות ההרחקה של דלף, מנצ'סטר סיטי הייתה יכולה לעבור את וויגן בגביע - אבל הספרדי בחר להוציא את דויד סילבה ופגע ביכולת שלו לפרוץ את הבונקר

גם המאמנים הגדולים ביותר טועים, כפי שראינו מפפ גווארדיולה בהפסד לוויגן בגביע. החלפתו של דויד סילבה, למרות שהייתה מתוזמנת מראש ובתיאום עם השחקן, הייתה לדעתי הטעות שבגללה שמטה מנצ'סטר סיטי את הגביע היוקרתי.

 

פפ ידע בדיוק למה הוא צריך להתכונן. וויגן קבוצה לוחמנית באופן יוצא מן הכלל, מאורגנת היטב, עם מאמן חכם וקהל משולהב, וכבר העיפה בקמפיין הנוכחי שתי קבוצות פרמייר-ליג והתיאבון הולך וגדל. ואמנם סיטי עלתה עם הרכב מלא (מלבד דה בריינה שהחליף את סילבה) והעליונות של סיטי בלטה. למרות כמה מתפרצות של וויגן זו הייתה שאלה של זמן עד שסילבה וחבריו, ואני מדגיש דווקא את סילבה, יעלו ליתרון. הכדורים חמקו החוצה והיתרון עדיין לא הגיע, ואז הגיעו הרחקתו של דלף והשריקה למחצית.

 

דויד סילבה (צילום: AP) (צילום: AP)
דויד סילבה(צילום: AP)

 

בדקה ה-65 הוחלף סילבה והמשחק של סיטי הפך מונוטוני, החזקת כדור והרמות סתמיות לרחבה אותן לא התקשו הלוחמים של וויגן להדוף. עם עידוד עצום של הקהל עלתה וויגן ליתרון מפתיע אחרי מתפרצת איכותית של גריג. סיטי לא נשברה וההתקפות שלה נעשו תכופות ולוחצות יותר. רק מה?

 

כאן נקדים ונאמר: כדי לפצח בונקר ישנם בעולם כולו מעט מאוד מוסרי כדור גאוניים עם יכולת מסירה עוקצנית, כזו שיכולה לגמור משחק ברגע נתון. כן, ישנם הרבה מוסרים טובים וחכמים, אבל סילבה ניחן ביכולת מסירה מופלאה שכבר פיצחה כמה וכמה בונקרים במהלך הקריירה המרשימה שלו. פשוט יש לו את זה, ודווקא כשהיה צריך אותו הכי הרבה, כשסיטי עם 10 שחקנים וחייבת להשוות ולנצח, גווארדיולה לא קרא את המפה נכון, לא שינה את התכנית המקורית שלו והוציא אותו מהמשחק. הניסיונות של סיטי נמשכו, אבל ניכר היה שהם לא יצליחו. אין לי צל של ספק שעם סילבה בפנים הייתה נמצאת לבסוף הנוסחה המתאימה וסיטי הייתה כובשת וממשיכה בדרך לעוד תואר חשוב.

 

אם כבר מדברים על הגביע האנגלי, הרי שלדעתי ללסטר יש את הכלים הטובים ביותר ללכת עד הסוף, עם הרכב מצוין, ביטחון עצמי, כדורגל קשוח, מהיר ותכליתי. לסטר בנויה נפלא לקמפיין של - one game at the time (כך זכתה באליפות). גם הרעב חזר והרצון להוכיח לקהל שלה ובכלל שהאליפות ההיא לא הייתה מקרית. בקיצור, יש לה את כל מה שצריך והיא המועמדת שלי לזכות השנה ב-FA CUP.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
פפ גווארדיולה
צילום: רויטרס
מומלצים