שתף קטע נבחר

כדוריד: דרבי ראשל"צי בגמר גביע המדינה

מכבי ראשל"צ ניצחה בקלות את א.ס רמה"ש 23:25 ותפגוש את יריבתה העירונית (שניצחה את אשדוד) ב-13 במארס. יוליאן סטראט בן ה-43 הצטיין בשער של האלופה עם 15 עצירות, איבן קראצ'יץ' כבש 9 שערים

 

סמולר בורח מדימיטרבסקי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
סמולר בורח מדימיטרבסקי(צילום: אורן אהרוני)

למרות העונה הנוראית שעוברת עליה עד עכשיו, במאני טיים מכבי ראשון לציון מספקת את הסחורה. האלופה ניצחה הערב (שלישי) בחצי גמר הגביע את א.ס רמת השרון 23:25, ותתמודד בגמר ב-13 במארס מול יריבתה העירונית, הפועל ראשל"צ, שניצחה מוקדם יותר הערב את הפועל אשדוד 26:30.

 

יוליאן סטראט, שהחל את העונה כמאמן השוערים של אלדר שיקלושי וראדבויה ריסטנוביץ', התקדם לאט לאט והפך לשוער הראשון של ראשל"צ. היום כולם הבינו למה עם 15 עצירות. איבן קראצ'יץ' תרם 9 שערים.

 

קראצ'יץ' ממכבי ראשל"צ כובש (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
קראצ'יץ' ממכבי ראשל"צ כובש(צילום: אורן אהרוני)

מאמן מכבי ראשל"צ סער פרנקל יכול להיות מרוצה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מאמן מכבי ראשל"צ סער פרנקל יכול להיות מרוצה(צילום: אורן אהרוני)

יוליאן סטראט. הצגה שלו (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יוליאן סטראט. הצגה שלו(צילום: אורן אהרוני)

דרבי ראשל"צי בגמר (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
דרבי ראשל"צי בגמר(צילום: אורן אהרוני)


שקלים מהפועל ראשל"צ במהלך וירטואוזי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
שקלים מהפועל ראשל"צ במהלך וירטואוזי(צילום: אורן אהרוני)

רמת השרון אפילו לא נשארה עם המחמאות לאחר משחק חלש מאוד בו לא הצליחה להתקרב כמעט בשום שלב לראשל"צ. לקבוצתו של ראובן יוספולסקי נשאר כעת להיאבק רק על האליפות, ואיך שהיא נראית כרגע קשה לראות אותה זוכה בתואר ראשון בתולדות המועדון. טל גרא בלט בשורותיה עם 8 שערים.

 

הוסיפו לכבוש למכבי ראשל"צ: סטלמן 5, קופמן 3, טורקניץ ומסורי 2 כ"א, פרידמן, לואיספה הרשקוביץ' וסגל 1 כ"א. הוסיפו לרמה"ש: גל 7, לוי 5, פאבלוביץ' 2, ליברטי 1

 

מהלך המשחק

אחרי שלוש דקות ללא שערים מילאן פאבלוביץ' כבש את הראשון - 0:1 לרמה"ש. שתי הקבוצות שיחקו כדוריד מבולגן - 2:2 משער של טל גרא (7). ראשל"צ הייתה הראשונה לצאת מההלם. עמית סטלמן כבש פעמיים - 2:5, ופסק זמן של ראובן יוספולסקי (11). ההגנה של רמה"ש לא הגיעה לעבודה - איבן קראצ'יץ' כבש בקלילות - 3:8 (15).  קפטן רמה"ש, עמית גל, השאיר במו ידיו את קבוצתו בעניינים, כבש ארבעה שערים - 8:10, ופסק זמן של סער פרנקל (20). רמה"ש החמיצה כמה הזדמנויות לצמק עוד יותר את הפער, כשיוליאן סטראט עצר כדור אחר כדור (9 עצירות ב-47 אחוזים בחצי הראשון). בסיום המחצית – 10:12 אחרי שער ענק של ניבו לוי.

 

ההצגה של סטראט נמשכה גם בחצי השני - 10:14 (33). קראצ'יץ' ורם טורקניץ קבעו - 13:17 (38). יוספולסקי הרגיש שקבוצתו לא מצליחה להתקרב ולקח פסק זמן ב-14:19 לראשל"צ (43). פרנקל שיחק למעשה לאורך כל המשחק עם זר אחד בלבד, איבן קראצ'יץ', אבל הוא נתן תפוקה מצוינת - 18:23 (50). עד לסיום שחקני ואנשי רמה"ש בעיקר הוציאו תסכול על השופטים וספגו הרחקות לשתי דקות אחד אחרי השני. תוצאה סופית – 23:25.

 

ניבו לוי מרמה"ש נעצר (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ניבו לוי מרמה"ש נעצר(צילום: אורן אהרוני)

 

הפועל ראשון לציון - אשדוד 26:30

ההתמודדות החלה בצורה טקטית מאוד כשאף קבוצה לא מיהרה יותר מדי. אחרי שבע דקות לוח התוצאות הראה 2:3 בלבד לאשדוד. דור קלדרון, שהגיע לאחרונה לאשדוד ממכבי ראשל"צ, היה מצוין, כבש ארבעה שערים, וגם גרם להרחקתו של עידו לביא באדום ישיר אחרי עבירה מכוערת - 5:8, פסק זמן בהול של עידן מימון (15). אסור להספיד את הפועל ראשל"צ. דווקא בחיסרון של שני שחקנים ובעזרת הקהל שלה, הצליחה קבוצתו של מימון לחזור ולהשוות ל-8:8 אחרי פנדל מדויק של אבישי סמולר.

 

אווירה לוהטת ביציעים (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אווירה לוהטת ביציעים(צילום: אורן אהרוני)

 (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
(צילום: אורן אהרוני)

אשדוד ניסתה, אבל זה לא הספיק (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
אשדוד ניסתה, אבל זה לא הספיק(צילום: אורן אהרוני)

הקפטן גם היה אחראי למהפך עם שער נוסף וסחיטת הרחקה לשתי דקות מסשה צ'ודונובסקי - 9:10 (20). לאשדוד לא היו תשובות לעוז חממי שכבש פעמיים מהפינה השמאלית - 10:13 (ריצת 2:8). סמולר עם חמישה שערים בחצי הראשון דאג להוריד את קבוצתו ביתרון - 14:17 להפסקה. קלדרון היה היחיד שתפקד באשדוד עם שבעה שערים משלו.

 

פתיחת החצי השני לא האירה פנים לאשדוד. חממי המשיך לכבוש, קלדרון נפצע וגם הורחק באותו מהלך לשתי דקות אחרי עבירה על נובאק בוסקוביץ' - 15:20 (35). ראשל"צ הורידה מעט רגל מהגז, אבל למזלה גם השוער המחליף, מושיקו אלימלך, היה ביום טוב - 18:22 (43).

 

נתן הכל באשדוד. גרגורייב (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
נתן הכל באשדוד. גרגורייב(צילום: אורן אהרוני)

אולג בוטנקו ניסה לעשות הכל, החליף שוערים ושחקני שדה, אבל שום דבר לא עבד - ההגנה של אשדוד פשוט לא הייתה קיימת. יותם טל עם שני שערים מרחוק קבע - 20:25 (46). בהיעדרו של קלדרון, אלכסיי גרגורייב היה היחיד שנתן תפוקה באשדוד - 22:26 (50). מימון לקח פסק זמן כדי לכוון את שחקניו ואלה ענו לו עם שני שערים מהירים שפחות או יותר סגרו סיפור – 22:28 (53). אשדוד צימקה עד הסיום, אבל זה לא הספיק – 26:30.

 

כבשו לראשל"צ: נובאק בוסקוביץ' 7, עוז חממי 6, אבישי סמולר 5, יוסיפ שאנדרק 4, יותם טל 3, יובל גררה 2, גיא כהן, ערן צרפתי ודניאל שקלים 1 כ"א.

 

כבשו לאשדוד: אלכסיי גרגורייב ודור קלדרון 7 כ"א, עומרי קושמרו 4, ישראל ביטרמן 3, יוסי ביטרמן 2, סשה צ'ודונובסקי, שלומי צייטלר ודדי פרץ 1 כ"א.

 

זה איפון או ווזארי? (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
זה איפון או ווזארי?(צילום: אורן אהרוני)

יותם טל מעופף לגמר (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
יותם טל מעופף לגמר(צילום: אורן אהרוני)

 

 

 

 

מימון: "אף אחד לא זוכר את חצי הגמר"

מאמן המנצחת, עידן מימון, דווקא התייחס לדברים שעבדו פחות טוב עבור קבוצתו היום: "תוכנית המשחק ממש לא עבדה כמו שרציתי. שמרנו רע מאוד, קיבלנו המון שערים, הם הקשו עלינו, מגיע להם כל הכבוד. התקפית היינו בסדר, הבקענו את כמות השערים המצופה. אנחנו צריכים להשתפר מאוד כדי להיות טובים יותר בגמר".

 

עוד אמר מימון: "יש לנו שחקנים מבחינת יכולת אישית שיכולים לעשות שער מתי שהם רוצים, וזה היתרון שלנו. גם הספסל שלנו ארוך. היום מושיקו וגיא היו נהדרים כשעלו. אני גאה בשחקנים שעמדו בלחץ. ניצחנו וזה מה שחשוב. אף אחד לא זוכר מה היה בחצי גמר אלא רק בגמר".

 

"תוכנית המשחק לא עבדה, העיקר שניצחנו". מימון (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"תוכנית המשחק לא עבדה, העיקר שניצחנו". מימון(צילום: אורן אהרוני)

על ההופעה הנהדרת של חממי: "עוז מדהים, אני שמח כל כך בשביל הילד הזה, הוא עובד קשה. עוז עבר פציעה קשה מאוד (קרע את הגיד במרפק), ונעדר מכל הסיבוב הראשון. היום הוא בא והיה גדול".

 

מאמן המפסידה, אולג בוטנקו, ניסה להסביר למה קבוצתו לא הצליחה לנצח: "קרה לנו היום מה שקורה לנו ברוב המשחקים העונה – אנחנו עושים טעויות שטותיות, מאבדים כדורים וכתוצאה מכך מפסידים את המשחק. סשה החטיא המון מהפינה, בערך 6-5 זריקות. רצינו לעשות דברים טקטיים שלא עבדו. דור קלדרון נפצע בקרסול, ובלעדיו זה היה קשה. הוא היחיד ששיחק היום אחד על אחד".

 

"עשינו טעויות שטותיות". בוטנקו (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"עשינו טעויות שטותיות". בוטנקו(צילום: אורן אהרוני)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
עוז חממי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים