שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

השיטה המהפכנית שתשנה לחלוטין את ליגת העל

הנה זה בא - המחזור שבו קבוצה תוכתר רשמית כאלופה, יהיה המחזור האחרון של הפלייאוף העליון. אם הדבר הזה קורה לפני תחילת הפלייאוף, חלוקת הקבוצות לפלייאוף עליון ותחתון כלל לא תתקיים, והמחזור שבו זה קרה יהיה (בדיעבד) מחזור הנעילה של הליגה

במהלך צפייה במשחק כדורגל, עלה במוחי רעיון שיישומו עשוי לשנות לחלוטין את האופן שבו נראית ליגת העל הרופסת שלנו (ולמעשה, כל הליגות), ולהפוך אותה לליגה הרבה יותר מותחת, אטרקטיבית ואיכותית.

 

הנה זה בא - המחזור שבו קבוצה תוכתר כאלופה (כלומר, זה שבו הפער בין המוליכה לבין הבאה אחריה כבר יהיה רשמית בלתי ניתן לסגירה), יהיה המחזור האחרון של הפלייאוף העליון. אם הדבר הזה קורה לפני תחילת הפלייאוף, חלוקת הקבוצות לפלייאוף עליון ותחתון כלל לא תתקיים, והמחזור שבו זה קרה יהיה (בדיעבד) מחזור הנעילה של הליגה. למה זה טוב?

 

מכבי ת"א אחרי 0:0 באשדוד (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
מכבי ת"א אחרי 0:0 באשדוד(צילום: אבי רוקח)

 

1. ככל שיש פחות משחקים בליגה, זה יפגע בשחקני כל הקבוצות משום שהם יקבלו פחות פרמיות. לכל השחקנים בכל הקבוצות תהיה מוטיבציה גדולה מאוד למנוע את זה ולכן צפוי שבכל משחק הם יתאמצו יותר לספק תוצאות.

 

2. סגירת הפלייאוף העליון לפני תום המועד ה"רשמי" תסיים בתוך כך גם את המשך המאבקים של יתר הקבוצות המובילות על הכרטיסים למוקדמות הליגה האירופית. לכן לכל הקבוצות יהיה אינטרס למנוע מצב שבו קבוצה אחת תברח לשאר הליגה. התוצאה - מאבקי הצמרת יהיו הרבה יותר נמרצים, קצביים ומהירים.

 

צפו בתגובות הדרבי החיפאי    (צילום: עוז מועלם)

צפו בתגובות הדרבי החיפאי    (צילום: עוז מועלם)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

3. שיטה כזו תאלץ את מועדוני הכדורגל להפיץ מינויים רק לעונה הרגילה וסוג של מינוי מיוחד למשחקי הפלייאוף (תשלום פר משחק). המשמעות - ככל שהפלייאוף מסתיים מוקדם יותר, תקטן ההכנסה של המועדונים ממכירת מינויים. כדי למנוע סיום מוקדם של הפלייאוף העליון, בעלי המועדונים צפויים להשקיע בצוותי אימון טובים יותר לקבוצות שלהם, ובסגל שחקנים טוב יותר.

 

4. ומה קורה בתחתית? פחות או יותר אותו דבר. המחזור שבו יקבעו סופית שתי היורדות יהיה המחזור שבו הפרש הנקודות שבין הקבוצות שהקו האדום מפריד בינהן כבר יהיה בלתי ניתן לסגירה, אלא שאם האליפות תוכרע לפני תחילת הפלייאוף, גורלן של שתי הקבוצות שיימצאו באותו מחזור מתחת לקו האדום ייחרץ כבר אז. הבנת הנקודה הזו תגרום לשחקני הקבוצות ה"קטנות" להתאמץ הרבה יותר כבר מהמחזור הראשון של העונה.

 

מי ירוויח מזה - אוהדי הכדורגל באשר הם. הצופים יקבלו אולי פחות משחקים, אבל כל משחק יהיה טוב יותר ומעניין יותר.

מי עלול להפסיד מזה – שחקנים שלא מתאמצים מספיק, וערוצי הספורט שמשדרים את המשחקים (בשל אובדן דקות פרסום).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי רוקח
אשדוד מול מכבי ת"א
צילום: אבי רוקח
מומלצים