שתף קטע נבחר

בשלישי: גמרי גביע המדינה בכדורעף

ארבע הגדולות של הענף ייפגשו ברוממה. אצל הנשים (18:00), מכבי חיפה והפועל כפ"ס יתמודדו אחת נגד השנייה בפעם החמישית ברציפות. אצל הגברים (20:30), הפועל מטה אשר/עכו ומכבי ת"א חולקות יחד את עשרת הגביעים האחרונים ויילחמו על אחד נוסף

מכבי חיפה והפועל כפר סבא הן השליטות הבלעדיות של כדורעף הנשים בארבע השנים האחרונות. השתיים זכו ב-7 מתוך 8 התארים שחולקו בשנים הללו. מצד אחד, זה אומר לא מעט על היכולות המקצועיות והכלכליות של שתי הקבוצות, מצד שני, זה לא מבשר טובות לגבי הענף. למעט עירוני קריית אתא שמבליחה מדי פעם לעונה טובה, אין לשתי הירוקות תחרות אמיתית בישראל.

 

היריבות בין שני המועדונים חצתה מזמן את גבולות המגרש. לא מעט סקנדלים היו בשנים האחרונות בין חיפה לכפ"ס, ממעברים של שחקניות בהם עורבו בתי דין ומשפטנים אפילו באירופה ועד נטישות משחקים והפסדים טכניים.

 

לוגאן טום מנחיתה (צילום: אתר ההתאחדות האירופית) (צילום: אתר ההתאחדות האירופית)
לוגאן טום מנחיתה(צילום: אתר ההתאחדות האירופית)

 

שתי הקבוצות מגיעות במומנטום שונה לחלוטין לגמר הגביע הערב (שני, 18:00) ברוממה. חיפה, שזכתה בשני הגביעים האחרונים, פתחה רע את העונה, אבל מאז הצטרפותה של לוגאן טום האמריקאית, השחקניות של קטיה פודולינסקי בעלייה. הן ניצחו בששת משחקיהן האחרונים, כולל 0:3 סופר מרשים על כפ"ס במחזור האחרון שהעלה אותן לפסגת הטבלה.

 

כפ"ס נמצאת בבעיה רצינית. כוכבת הקבוצה, אניה ויליקי, סובלת מפציעה בקרסול ולא לקחה חלק במשחקים האחרונים. זו הסיבה שחן הימלפרב והשחקניות שלו הפסידו פעמיים ברציפות (לקריית אתא ולחיפה). בימים האחרונים ויליקי והצוות הרפואי של כפ"ס עובדים קשה על מנת להכשיר אותה, והיא כבר דורכת על הרגל.

 

לוגאן טום  (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
לוגאן טום (צילום: gettyimages)

 

"חיפה פייבוריטית לניצחון נוכח התוצאות האחרונות", אמר הילמפרב. "הן משחקות בבית שלהן והלחץ בעיקר עליהן. ויליקי היא בורג משמעותי ואנחנו מרגישים בחסרונה. קשה לי להאמין שהיא תוכל לשחק. אני מאמין בקבוצה שלי ויודע שאפשר לעשות את זה, לא משנה מי תשחק". פודולינסקי הוסיפה: "לא יהיה קשר בין שני המשחקים. לפי מה שאנחנו יודעים אניה תשחק בגמר. בכל אופן, אנחנו תמיד רוצים לנצח את היריבה כשהיא בהרכב מלא".

 

בחיפה מבטיחים להביא כ-1,500 צופים לרוממה, 100 מהם מארגון הקופים הירוקים של קבוצת הכדורגל שצפוי להיות אחראי על התפאורה והרעש. מכפ"ס יגיעו קרוב ל-300 אוהדים.

 

חולקות 20 תארים ב-10 השנים האחרונות

אם דיברנו על יריבות ספורטיבית בגזרת הנשים, מה נגיד על הגברים? בכדורעף הגברים קיימות, אם נגיד את האמת, שתי קבוצות תחרותיות - מחזיקת הגביע המכהנת, הפועל מטה אשר/עכו, ומכבי תל אביב. מ-2008 ועד 2017 רק השתיים זכו בתארים, והן חולקות ביניהן לא פחות מ-10 אליפויות ו-10 גביעים ברצפים מרשימים.

 

מכבי ת"א זכתה בחמישה דאבלים בין השנים 2008 ל-2012, מטה אשר/עכו החליפה את הצהובים בהנפת הצלחות והגביעים מ-2013 ועד 2016, כאשר ב-2017 מכבי ת"א הצליחה להחזיר לעצמה את האליפות, אבל מטה אשר/עכו הייתה זו שזכתה בגביע.

 

מטה אשר  (צילום: דורית ריטבו) (צילום: דורית ריטבו)
מטה אשר (צילום: דורית ריטבו)

 

לא מעט כסף השקיעה העונה מכבי ת"א בסגל שלה עם שחקנים כמו שון פייגה, אריאל הילמן, לאו דוס סנטוס ואריאל כצנלסון. השניים האחרונים אף שיחקו וזכו עם מטה אשר/עכו בלא מעט תארים. העונה של התל אביבים לא החלה טוב והם הפסידו בארבעה משחקים, אלא שהם ניצחו בששת האחרונים בכל המסגרות, כולל 2:3 מדהים על מטה אשר/עכו בנעמן בשבוע שעבר אחרי שכבר היו בפיגור 2:0 במערכות. "צפוי לנו משחק קשה מאוד נגד מחזיקת הגביע בחמש השנים האחרונות. מה שהיה בליגה היה בליגה, בגביע יכולים לקרות דברים אחרים", אמר בר נצר.

 

מטה אשר/עכו, לעומת זאת, נותנת עונה מהסרטים. 16 ניצחונות רצופים במסגרות המקומיות היו לנועם כץ ושחקניו עד למפגש נגד מכבי ת"א, וזה אומר לא מעט. מנגד, הם הפסידו את המשחק האחרון ליריבתם בגמר, ואת זה שלפניו ניצחו בקושי, 2:3 מול הפועל כפ"ס.

 

במכבי ת"א מקווים כי למעלה מ-200 צופים יעשו את הדרך מגוש דן לרוממה. במטה אשר/עכו לא מפתחים ציפיות בנוגע לאוהדים מאחר שבתי הספר השונים באזור בטיול. קרוב ל-500 יגיעו למשחק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רינת ורדי
עומרי שוורץ
צילום: רינת ורדי
מומלצים