שתף קטע נבחר

סנוקר: ג'ון היגינס זכה באליפות וויילס בפעם החמישית

כוכב הסנוקר הסקוטי ניצח 7:9 את בארי הוקינס וזכה בתואר הדירוג ה-30 בקריירה שלו: "מעבר לחלומות הפרועים שלי". הוקינס חשף אחרי חצי הגמר טרגדיה משפחתית איומה

משהו קסום קרה לסנוקר בשנת 1975. שלושה כוכבי על של הענף, רוני אוסאליבן, ג'ון היגינס ומארק וויליאמס נולדו באותה שנה – ושלושתם מככבים העונה בגדול כשהם כבר בתוך העשור החמישי לחייהם. הטריו הזה זכה העונה בשמונה מתוך 16 טורנירי דירוג. אמש (א') היה זה הלילה הגדול של היגינס, שלא רק ניצח 7:9 את בארי הוקינס בגמר אליפות וויילס, אלא הפך לשחקן השלישי בהיסטוריה שזוכה ב-30 תארי דירוג. רק סטיבן הנדרי (36) ואוסאליבן (32) זכו ביותר ממנו.

 

יותר מכך, היגינס שזכה ב-70 אלף פאונד הפך לשיאן הזכיות באליפות וויילס אחרי שהניף את הגביע בקרדיף בפעם החמישית בקריירה. אחרי פתיחה צמודה בסשן הראשון שהסתיים ב-4:4, היגינס לקח את המושכות בפתיחת הסשן השני וברח ל-4:6. הוקינס לא התרגש ועם שני סנצ'ריז ברציפות (103 ו-138) השווה ל-6:6.


ג'ון היגינס. "אחד ממשחקי הגמר המהנים שהיו לי" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ג'ון היגינס. "אחד ממשחקי הגמר המהנים שהיו לי"(צילום: AFP)
 

 

היגינס ניצח בשני המשחקונים הבאים, עלה ל-6:8 והציב את עצמו במרחק משחקון מהתואר. הוקינס עם ברייק של 82 נקודות עוד החזיר את עצמו למשחק וצימק ל-8:7. החטאה של הוקינס איפשרה להיגינס לרוץ לברייק של 64 נקודות במשחקון ה-16 לפני שנעצר. להוקינס ניתנה הזדמנות אחרונה אבל הוא החמיץ כדור אדום והיגינס ניצל זאת כדי להשיג את הנקודות שלהן היה זקוק להבטחת הניצחון.

 

"זה היה אחד ממשחקי הגמר המהנים שהשתתפתי בהם, ונהדר לנצח", אמר היגינס, שיישאר במקום החמישי בעולם אך התקרב לדינג ג'ונווי הרביעי, "לזכות ב-30 טורנירים זה מעבר לחלומות הפרועים שלי. מי יודע בכמה עוד אזכה... אחרי שהפסדתי בגמר אליפות העולם בעונה שעברה הייתי קצת ספקן לגבי עצמי, אבל הוכחתי שאני מסוגל עדיין לזכות בטורנירים. עכשיו המטרה שלי תהיה לזכות באחד מהתארים הגדולים – מאסטרס, אליפות בריטניה או אליפות העולם. לא עשיתי את זה כבר שבע שנים".

 

היגינס. יישאר במקום החמישי בעולם (צילום: AFP) (צילום: AFP)
היגינס. יישאר במקום החמישי בעולם(צילום: AFP)

 

למרות ההפסד, הוקינס בהחלט יכול להיות מרוצה מהטורניר המצוין שלו. השחקן האנגלי עבר תקופה קשה והודח העונה מרוב הטורנירים בשלבים מוקדמים. לאחר הניצחון בחצי הגמר גילה הוקינס מה כל כך פגע ביכולת שלו העונה. הוא סיפר בגילוי לב שהתמודד בחצי השנה האחרונה עם טרגדיה משפחתית איומה – גיסו התאבד אחרי שסבל מדיכאון קשה. רק בשבועות האחרונים, לדבריו, הוא הצליח לחזור לעצמו ולהתרכז בסנוקר.

 

על הופעתו בגמר אמר הוקינס: "אני קצת מאוכזב. שיחקתי טוב, אבל היגינס היה טוב יותר. אני לא יכול להיות קשה עם עצמי מדי כי שיחקתי מול אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה ולחצתי אותו עד הקצה". ביום שישי הקרוב תיפתח אליפות גיברלטר, טורניר קצר בן שלושה ימים עם משחקים קצרים של הטוב משבעה משחקונים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים