שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

מוריניו כבר לא יחזור להיות רעב כמו פעם

השובע של "המיוחד" הוא דבר טבעי, והוא באמת איכזב נגד סביליה, אבל עדיין מדובר באחד המאמנים הטובים בעולם

ז'וזה מוריניו הוא אחד המאמנים הגדולים בכל הזמנים. כשהחל את דרכו עם פורטו זכה איתה בגביע אופ"א ובליגת האלופות. הוא המשיך את דרכו כאשר אברמוביץ' לקח אותו לצ'לסי, ומוריניו סיפק את הסחורה המיידית עם שתי אליפויות רצופות, גביע וגביע ליגה. את אינטר הפך לאלופת אירופה אחרי 45 שנה והשלים טרבל היסטורי שרק פרגוסון לפניו השיג עם יונייטד. בריאל מדריד לקח אליפות שוברת שיאים וניצח את פפ בגמר הגביע הספרדי.

 

מוריניו הגיע לשלב בקריירה בו הוא שבע. גם במצב שבע, מוריניו הוא עדיין אחד המאמנים הטובים בעולם, ומוביל את יונייטד חזרה לקדמת הבמה אחרי הידרדרות שהתחילה בעקבות סוף עידן פרגוסון. יונייטד כבר הפכה למועדון שאפילו לא מסיים בטופ 4 באנגליה, ואז עשתה מהלך להביא את מוריניו המדובר והמושמץ. בעונתו הראשונה הוא הביא ליונייטד תואר אירופי שבו מעולם לא זכתה, ועוד 2 תארים באנגליה - גביע הליגה ומגן הקהילה. לשם השוואה, גווארדיולה המהולל סיים את עונתו הראשונה בסיטי ללא תארים.

 

ז'וזה מוריניו (צילום: getty images) (צילום: getty images)
ז'וזה מוריניו(צילום: getty images)

 

אבל ההדחה מול סביליה אכן מסמנת שמוריניו שבע. הוא מתעקש לנצח עם שחקנים אפורים כמו פלאיני, ומתפשר על שמות כמו מאטה ולוקאקו אותם לא רצה בעבר בצ'לסי במקום להקל על עצמו כמו שעושה פפ בסיטי, ולמלא את הסגל בשלל כוכבי כדורגל טכניים ומהירים.

 

וזו הביקורת היחידה שניתן להשמיע כלפי מוריניו. כל האנשים שכותבים תגובות נאצה כנראה שוכחים ולא יודעים לכבד מאמן שהשיג דברים שמאמנים אחרים רק יכולים לחלום עליהם. תארים ב-4 יבשות, הצלחות ברמה הגבוהה ביותר. כל המבקרים האלה שוכחים שהוא עדיין מדורג בליגה מעל קבוצות איכותיות כמו טוטנהאם, ארסנל, ליברפול וצ'לסי. 

 

לסיכום: מוריניו אכן איכזב נגד סביליה, וכנראה אחרי 18 שנים בטופ העולמי הוא כבר לעולם לא יחזור להיות רעב כפי שהיה - וזה טבעי. אבל הוא עדיין אחד המאמנים הטובים בעולם, מבוקש בכל קבוצה, מביא הישגים ותארים ומשמש כהצגה של איש אחד.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ז'וזה מוריניו
צילום: רויטרס
מומלצים