שתף קטע נבחר

סנוקר: המלגה של אמיר נרדיה הופסקה, מעמדו כספורטאי מצטיין יבוטל

איגוד הביליארד טוען כי אלוף ישראל סירב לחזור מהשעיה. עורך דינו של השחקן: "טענה הנוגדת כל היגיון. מעולם לא נתבקשה חזרתו באופן רשמי ותקני". נרדיה ואביו הגישו תביעת דיבה נגד האיגוד – האיגוד מתכנן לתבוע את האב

הסכסוך בין אלוף ישראל בסנוקר אמיר נרדיה (18) ואיגוד הביליארד הישראלי (איספ"א) הולך ומסלים כשלשני הצדדים טענות קשות זה נגד זה.

 

לאחרונה הופסקה מלגת הספורטאי החודשית בסך 1,200 שקל לה היה זכאי נרדיה כספורטאי של התאחדות "אילת" (הגוף האמון על הענפים הלא-אולימפיים) ובקרוב ייגרע מעמדו הצבאי כספורטאי מצטיין איתו אמור היה להתגייס לצה"ל.

 

נרדיה נגד איגוד הביליארד, טייק 152 (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
נרדיה נגד איגוד הביליארד, טייק 152(צילום: אורן אהרוני)

במכתב ששלח איגוד הביליארד להתאחדות "אילת" נטען כי נרדיה סירב לחזור מהשעיה ולהשתתף באליפות אירופה שנערכה בפברואר בבולגריה ובליגת העל ולכן האיגוד יפסיק לחתום על טפסי המלגה שלו ויגרע אותו ממעמדו כספורטאי מצטיין בדו"ח מנהל הספורט הקרוב.

 

עורך דינו של נרדיה, אורי גמר, דחה את הטענות הללו וציין במכתב תגובה: "הטענה כי מרשי בכוונה נמנע מפעילות האיגוד הינה טענה אבסורדית הנוגדת כל היגיון. מרשי מעולם לא ביקש להיות מושעה. מעולם לא נתבקשה חזרתו של מרשי רשמית, בפנייה מנומקת סדירה ותקנית".

 

שורשי הסכסוך בין הצדדים הם בוויכוח שניצת סביב תחרות נוער באוגוסט האחרון שבה התבקש נרדיה לשחק. בפני נרדיה הוצג פורמט חדש לתחרויות הנוער בישראל על-פיהן כל שחקן שירצה להשתתף באליפות אירופה לנוער יהיה חייב לקחת חלק בשתיים מתוך שלוש תחרויות בארץ.

 

מעמדו כספורטאי מצטיין יבוטל. נרדיה בפעולה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מעמדו כספורטאי מצטיין יבוטל. נרדיה בפעולה(צילום: אורן אהרוני)

 

לגבי מה שהתרחש באותה נקודה הגירסאות חלוקות. נרדיה, שבדיוק סיים תקופה אינטנסיבית של תחרויות בחו"ל, טוען כי ביקש לנוח ולא להשתתף באותה תחרות בארץ גם במחיר של ויתור על השתתפות באליפות אירופה. גורמים באיגוד טענו כי נרדיה ואביו יהודה דרשו לאפשר לו להתחרות באליפות אירופה גם אם ישתתף רק בתחרות אחת בארץ. בראיון שהעניק ל-ynet בתחילת השנה הכחיש נרדיה את הטענה הזו בתוקף.

 

בחודש דצמבר קיבל אביו של השחקן הודעת טקסט לפיה בנו מושעה מפעילות. עורך דינו של השחקן ביקש מהאיגוד מכתב רשמי המאשר את דבר ההשעיה ומנמק אותה, אך לטענתו הוא לא קיבל אחד כזה מעולם.

 

עורך דין גמר מסר בתגובה: "לא יעלה על הדעת שאיגוד ספורט ישעה שחקן ויסרב לנמק בפניו את קביעותיו. מרשי בוחן המשך צעדיו הנוספים. לאור קלות דעתם של האיגוד והנהלתו לנקוט כלפי מרשי בסנקציה מבלי שהושמעה בפניו ראשית הטענה, התעלמותם מחובתם לניהול הליך משמעתי תקין, ולהעברת מלוא הפרוטוקולים הרלוונטיים בעניינו- הרי שהחלטת ההשעיה, וכל החלטה נוספת נגררת לה, אינן חוקיות- פרוצדוראלית ומהותית, ואשר הלכה למעשה, נתקבלו בהטעיית שיקול הדעת, מקורן במניעים זרים, ופסולים. לא כך מצופה לנהוג גוף האמון על טיפוחם של ילדים ונוער, תחת משרד התרבות והספורט, ובתקצובו".

 

מאיגוד הביליארד נמסר בתגובה לנושא ההשעיה והפסקת המלגה והמעמד הצבאי: "נתחיל בעובדה שהספורטאי כלל לא מורחק ויכול להשתתף בפעילויות האיגוד. הספורטאי הורחק לתקופה של חודש ימים. במהלך החודש בו היה אמיר מורחק לא הייתה ולו פעילות סנוקר רשמית אחת, כך שבפועל מעמדו כספורטאי לא נפגע. יתרה מזו, הספורטאי קיבל הזמנה מהאיגוד לשחק באליפות אירופה האחרונה שנערכה בבולגריה, וכלל לא הגיב להזמנה ובחר שלא לצאת. הספורטאי גם בחר לא להשתתף בליגת העל המתקיימת בימים אלו למרות ששוב הוזמן. הספורטאי ואביו סירבו לכל פנייה להשתתף בפעילויות לרבות פניות של נשיא התאחדות אילת, יו"ר האיגוד האירופאי והעולמי, המאמן הלאומי, מנהל פעילות הסנוקר באיגוד. בנושא המלגה והספורטאי המצטיין, הדבר כלל לא בידי האיגוד, אלה בידי מנהל הספורט והתאחדות אילת".

 

חילופי תביעות הדדיות (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
חילופי תביעות הדדיות(צילום: אורן אהרוני)

 

בנוסף, הועלו באיגוד הביליארד טענות קשות נגד נרדיה ואביו: "הספורטאי ואביו שולחים מסרוני ומכתבי איומים לפעילי הענף בשפה ירודה ובוטה, ובנוסף מפעילים לחץ על שחקנים בכירים אחרים ודורשים מהם לא להשתתף בפעילויות ועוד ועוד".

 

עו"ד גמר מסר בתגובה: "אמיר ואביו אינם מתערבים בפועלם של השחקנים האחרים, ובטח שאינם מבקשים אותם לפעול כנגד האיגוד. מרשיי עומדים למיצוי זכויותיהם שלהם בלבד, ולפועלו התקין של האיגוד. חבל שהאיגוד מתעקש להמשיך להשמיץ ולהתעמר בשחקניו – ושוב, מבלי שהציג ראשית אסמכתאות לטענותיו".

 

כך או כך, נראה שבקרוב הצדדים ייפגשו בבית המשפט. נרדיה ואביו הגישו לבית משפט השלום בפתח תקווה תביעת דיבה נגד האיגוד. בכתב התביעה צוינו מספר מקרים ברשת החברתית פייסבוק ובאפליקציית המסרים וואטסאפ, בהם לטענת התובעים הוצאה דיבתם. כך בין השאר צוין פוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק הרשמי של האיגוד בו נכתב: "חבל לפעמים שאבא אחד עם אגו אחד יכול להרוס קריירה שלמה לילד מוכשר בטירוף".

 

האיגוד מסר בתגובה לתביעה: "אכן הגיעה תביעה כזו. האיגוד יתייחס אליה באופן מסודר ובימים אלו מוגשת תביעה אישית נגד האב שאת פרטיה נחשוף בקרוב".

 

נרדיה נחשב לשחקן הסנוקר המוכשר ביותר בישראל. הוא סיים בשנה שעברה במקום השני באליפות אירופה לנוער ושלישי באליפות העולם לנוער אחרי שהדיח את ג'קסון פייג' הוולשי בן ה-16 שנחשב לאחד מהשחקנים המוכשרים בעולם לגילו. בחודש נובמבר כשהוא בן 18 ושבוע בלבד הוכתר נרדיה לאלוף ישראל לבוגרים לאחר שניצח בגמר את יו"ר האיגוד לשעבר, שי ארמה.

 

מהתאחדות "אילת" נמסר בתגובה: "מנהל הספורט הוא שקובע מי מקבל מעמד של ספורטאי מצטיין. יש להדגיש שבשלב זה מעמדו של אמיר נרדיה כספורטאי מצטיין לא בוטל. לעניין המלגה - כל ספורטאי המקבל מלגה מחויב להתאמן ולהתחרות במסגרת האיגוד המוכר בישראל בענף בו הוא מתחרה. נרדיה אינו מעביר דוחות כבר מספר חודשים ומסרב להתאמן ולהתחרות במסגרת איגוד הסנוקר. לפנים משורת הדין ובטרם בוטלה המלגה, 'התאחדות אילת' אף פנתה לנרדיה במכתב לברר האם הוא רוצה להמשיך להתאמן ולפעול במסגרת האיגוד. מכתב שלא זכה לכל מענה. מכיוון שנרדיה אינו עומד בנהלי המלגה, וכאמור לא מגיש דוחות ולא מתאמן ומתחרה במסגרת האיגוד, לא הייתה ברירה אלא לבטל את המלגה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
אמיר נרדיה
צילום: אורן אהרוני
מומלצים