שתף קטע נבחר

רוזנטל, הדור הבא

הוא צופה במשחקים של רוני ביוטיוב והספיק לכבוש שער שהזכיר את הסלאלום המפורסם של אבא. אחרי שקיבל זימון בכורה לנבחרת הצעירה, הבן טום רוזנטל רוצה להראות שיש לאבא דור המשך: "החלום - להגיע לבוגרת"

רוני רוזנטל (54) היה אחד השחקנים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי. הרזומה שלו מפוצץ בתארים: אליפות עם ליברפול באנגליה, קלאב ברוז' בבלגיה ועוד שתיים עם מכבי חיפה. עכשיו הבן שלו, טום (21), רוצה להוכיח שההצלחה על המגרש עוברת במשפחה.

 


 

בעוד שלושה ימים תתארח הנבחרת הצעירה בגרמניה למשחק במסגרת מוקדמות אליפות אירופה, וב־27 במארס היא תפגוש את נורווגיה ברמת-גן. השם המעניין ביותר בסגל של מרקו בלבול הוא כמובן של טום, שקיבל זימון בכורה.

 

רוני וטום רוזנטל באימון הנבחרת הצעירה (צילום: אורן אהרוני)
רוני וטום רוזנטל באימון הנבחרת הצעירה(צילום: אורן אהרוני)

 

זה לא רק הייחוס המשפחתי המסקרן, אלא גם העובדה שהוא כבר הספיק לשחק בנבחרת הנוער של בלגיה - ואפילו להבקיע מול לוקסמבורג שער שהזכיר את הסלאלום הבלתי נשכח של רוני נגד אזרבייג'ן ב-1996 ("אם למדתי מאבא? בטח. אני כל הזמן מסתכל על משחקים שלו ביוטיוב"). על פי חוקי פיפ"א, בגילאים הצעירים מותר לשחקן לעבור ממדינה למדינה פעם אחת, וזו הסיבה שבלבול יכול להשתמש בו.

 

רוני רואה את טום (1.90 מ') מנסה לפרוץ בשנים האחרונות. אתמול הוא גם הגיע לצפות בו באימון הבכורה שלו במדים הלאומיים של ישראל. בנו נולד באנגליה ומגיל 10 עד 18 שיחק בקבוצת הנוער של ווטפורד. רוני מספר ש"הקבוצה הבוגרת של זולטה וארחם הבלגית שילמה עבורו 550 אלף יורו, הרבה כסף בשביל שחקן צעיר. אחר כך הוא שיחק בק.פ.ר, נפצע והיה כמעט שנה בחוץ". היום טום משחק כקשר בדורדרכט מהליגה ההולנדית השנייה, וב־18 הופעות רשם שני בישולים.

 

רוני רוזנטל במדי ליברפול. גם הבן יגיע לשם? (צילום: Getty Images) (צילום: Getty Images)
רוני רוזנטל במדי ליברפול. גם הבן יגיע לשם?(צילום: Getty Images)

 

"יש לי את האופי של אבא"

"אני מאוד שמח להיות פה", אומר טום. "רוצה לעשות כל מה שאני יכול בשביל הנבחרת". אבא מפרגן: "יש לו אינטליגנציה. טום שחקן טכני, רגוע עם הכדור, משקיע הרבה מחשבה במשחק ומהיר. הוא צריך לשפר את משחק הראש ולהיות יותר אגרסיבי. יש לו דברים טובים שכל מאמן רוצה".

 

במה הוא מזכיר אותך?

"אולי בסגנון הריצה. הרבה אומרים לי שהוא רץ כמוני. בדברים אחרים אנחנו שונים, כמו במצבים של אחד על אחד. הוא מאוד גבוה. הוא משחק שונה, פשוט ורגוע".

 

לצד כל מה שעשית בקריירה, אנחנו לא שוכחים לך את ההחמצה הגדולה ב-1992 נגד אסטון וילה.

"גם אני לא. מי שלא רוצה להחמיץ, שלא ישחק כדורגל. אם אגיע שוב לעשרה מצבים דומים, אבקיע בכל הפעמים. הייתה גבשושית על הדשא".

 

מרקו בלבול וטום רוזנטל באימון הנבחרת הצעירה (צילום: אורן אהרוני)
טום עם מרקו בלבול, מאמן הנבחרת הצעירה(צילום: אורן אהרוני)

 

טום, שיחקת כבר באנגליה, בבלגיה ובהולנד. איפה אתה מרגיש הכי בנוח?

"שאלה קשה. בכל מקום אני מרגיש טוב כשאני משחק כדורגל. אבל יש לי חלום – אני רוצה להגיע לנבחרת הבוגרת של ישראל. אני גם רוצה לשחק בליגת העל כאן. הכל פתוח".

 

אבא אומר שהטכניקה שלך טובה יותר משלו.

"אני משחק כקשר, אז הטכניקה חשובה לי. הוא שיחק מהר ועבר שחקנים באחד על אחד, אני נותן יותר מסירות לשערים. אנחנו במקום השמיני בליגה ורוצים להגיע לפלייאוף העלייה לליגה הראשונה".

 

רוני, כמוך גם הוא נודד ממקום למקום.

"אם אתה נשאר במדינה אחת, אתה לא יכול לעשות קריירה. תמיד רציתי לשחק כדורגל טוב יותר".

 

 

הליגה שם קשה?

"זו השנה הראשונה של טום שם. משם הוא יתקדם. דורדרכט היא קבוצה ברמה של הליגה הראשונה בישראל. בגיל יותר צעיר טום היה השחקן המוביל של נבחרת הנוער הבלגית, אבל אז הוא נפצע ונעדר להרבה זמן".

 

רוני זכה באליפות במכבי חיפה ("עצוב מה שקורה שם, אני מקווה שהם ישתפרו") יחד עם מרקו בלבול, המאמן של בנו בנבחרת. ואם שואלים את טום, גם לו יש אופי של ווינר, "כמו לאבא".

 

"אני עוקב הרבה אחרי טום", אומר בלבול. "הוא עשה עבודה טובה בנבחרת הנוער של בלגיה, נפצע וחזר לא מזמן. הוא שחקן פיזי מאוד עם טכניקה מצוינת, מאוד אינטליגנטי. הוא מזכיר את אבא במשחק שלו. רוני הוא המורה הכי טוב שאפשר". על המשחק עצמו הוסיף בלבול: "לא צריך לדבר הרבה על גרמניה. היא אלופת אירופה, יש לה שחקנים שמשחקים בבונדסליגה. זה משחק החוץ אולי הכי קשה שיש. אנחנו נבוא בגישה חיובית, לנסות לנצח. מובן שאני אשמח גם במקרה של תיקו".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
טום ורוני רוזנטל
צילום: אורן אהרוני
מומלצים