שתף קטע נבחר

לאוהדי הפועל פ"ת נמאס: "הפכנו לבדיחה"

הקהל של מועדון הפאר לא יכול לראות את הקבוצה שלו בליגה השנייה ואת עיקר הטענות הוא מפנה לבעלים דורון גלנט. עמותת "הכחולה" דורשת להעביר את הקבוצה לבעלות האוהדים. גלנט: "בלעדיי, הקבוצה לא הייתה קיימת כבר לפני שנתיים וחצי"

 

כחולים וכועסים. אוהדי הפועל פתח תקווה מעמותת "הכחולה" מוחים על דרך הניהול של דורון גלנט ומציעים אלטרנטיבה. הם רוצים לנהל בעצמם את המועדון, יש להם הרבה תלונות, לצד תוכניות. בינתיים גלנט נושא כמעט לבדו בעול וטוען שקיבל נדוניה של חובות שמקשה על הפעילות השוטפת.

 

חברי "הכחולה" מרבים למחות נגד הבעלים, לא פעם גם מפגינים מתחת לביתו של גלנט והשיפור שהושג לאחרונה עם הגעת המאמן תומר קשטן, כלל לא מרגיע אותם. הקבוצה עדיין בסכנת הסתבכות במשחקי המבחן לירידה לליגה א' (מרחק שתי נקודות בלבד מהמקום ה־14) ומבחינתם הבעיה הרבה יותר עמוקה.

 

אוהדי הפועל פתח תקווה (צילום: ליהי קרופניק)
אוהדי הפועל פ"ת. "הגענו לעונה הכי גרועה בתולדות המועדון"(צילום: ליהי קרופניק)

אחד האוהדים, אוֹרי בן־עזרא: "אנחנו רוצים שתהיה שקיפות ושאנשים עם אינטרסים לא יהיו קשורים לקבוצה, אנחנו רוצים לדעת שאת האיש שמנהל את הקבוצה מעניינת רק טובת המועדון ולא משהו אחר".

 

חזי בן עמי: "אני ממייסדי 'הכחולה' ולדעתי כדי שהמועדון יצליח חייבים שקודם כל תהיה שקיפות מלאה. הקבוצה תהיה בבעלות האוהדים ואז גם יגיעו משקיעים. עם התנהלות פיננסית נכונה תהיה גם הצלחה ספורטיבית".

 

מירב ניר־אהד מסבירה: "אנחנו חושבים שהפועל פתח תקווה צריכה להתנהל לפי מודל של 51 אחוזים בידי האוהדים ועוד 49 ביד של איש עסקים כזה או אחר. זה המודל הנכון שעובד טוב מאוד באירופה. גם בארץ יש קבוצה שמתנהלת ככה, הפועל קטמון. אנחנו כבר 20-15 שנה מדשדשים או בתחתית ליגת העל או בליגה הלאומית וזה לא הולך ומשתפר. הגענו עכשיו לעונה הכי גרועה בתולדות המועדון. הפועל פ"ת בליבי וגם קיעקעתי אותה על הגוף שלי. מגיע לנו יותר".

 

"מגיע לנו יותר". אוהדי הפועל פתח תקווה (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
"מגיע לנו יותר". אוהדי הפועל פתח תקווה(צילום: ראובן שוורץ)

 

"זה כבר מעבר לרצון הפרטי של כמה אוהדים", מוסיפה עדי סובול־בילגורי, "שינוי זה משהו שכבר חייב לקרות. המועדון לא יכול לתפקד במצבו הנוכחי".

 

גם בתקופת מאיר שמיר כשהקבוצה יחסית פרחה, היו לכם תלונות.

בילגורי: "נושא שמיר זה משהו מאוד חם בפ"ת. היום היכן שהיה אצטדיון האורווה יש פרויקט נדל"ן מאוד גדול, וזה לכאורה מעיד על סיבת ההגעה של הבעלים למועדון בזמנו. מאז בכל שנה הבעלים מתחלפים, משכורות מתעכבות, המועדון בסכנת פירוק, ורק אנחנו ממשיכים".

 

רונן גרינר: "כואב לי על מה שקורה במועדון. הכי קל לשבת ביציע, לעודד ולהגיד 'ביי, תודה רבה'. אבל אני פעיל בשביל עתיד המועדון. אנחנו רוצים שהפועל פ"ת תישאר ולא תיעלם מהמפה".

 

תומר קשטן. גם השיפור לאחרונה לא מעודד את האוהדים (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
תומר קשטן. גם השיפור לאחרונה לא מעודד את האוהדים(צילום: אבי רוקח)

 

דרור שי: "אנחנו כועסים, מאוכזבים ומאוד רוצים להחזיר את ההגמוניה שהייתה לנו פעם בעיר. להפוך את הפועל פ"ת לקבוצת צמרת בליגת העל. יש לנו בעמותה צוותים ופרויקטים שלמים בנושא ואנחנו עובדים קשה כדי שהעסק ייצא לפועל".

 

גל הדסי מבכה את המצב: "ממועדון כדורגל מפואר הפכה הפועל פ"ת לבדיחה של הכדורגל הישראלי. זאת שלא משלמת משכורות בזמן ושהמצב שלה מידרדר מיום ליום. זו אגודה מפוארת עם אלפי אוהדים ונמאס מהמצב הזה".

 

אבל רואים שינוי עם הגעת תומר קשטן.

"אני עדיין לא יודע אם הגיע השינוי האמיתי. גם אם הפועל פ"ת תישאר בליגה הלאומית, זה זמני. המועדון חייב תוכנית שיקום ארוכה".

 

"בתחילת העונה פירגנו, פתאום הפכתי מודל לכישלון". דורון גלנט (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"בתחילת העונה פירגנו, פתאום הפכתי מודל לכישלון". דורון גלנט(צילום: אורן אהרוני)

 

ואתם מסוגלים לבצע אותה?

"חד משמעית".

 

דורון גלנט מסר בתגובה לטענות נגדו: "נכנסתי כשאף אחד לא רצה את הקבוצה, ומעניין היכן היו כולם באותה תקופה. היכן כל הדואגים להפועל פ"ת שרצו לפרקה אחרי שירדה ליגה. אם לא הייתי

 לוקח את הקבוצה היא לא הייתה קיימת כבר לפני שנתיים וחצי. עשיתי הרבה צעדים להשבת הקהל למגרש, אבל לרוע המזל התנגחות מחנות אוהדים גרמה לירידה בכמות הקהל.

 

"העונה הקודמת התחילה לאחר שנתקלתי בחובות עבר טרם כניסתי והם רודפים את הקבוצה עד היום. נאלצתי להתמודד עם היותי בעלים יחיד. עם כניסתי גם השקעתי בנוער שלקח את גביע המדינה וגם עלה לליגה הראשונה. אי אפשר לדבר רק על מה שחושבים ששלילי. העונה נבנתה קבוצה שמטרתה העליונה הייתה עליית ליגה ולצערי זה לא הלך. אנשים פירגנו בתחילת העונה ברמות מטורפות ופתאום הפכתי עבורם מודל לכישלון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ליהי קרופניק
אוהדי הפועל פ"ת
צילום: ליהי קרופניק
מומלצים