שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

בקיץ הקרוב ייחשף הבלוף של רונאלדו

רונאלדו לא היה השחקן המצטיין בנבחרת פורטוגל המשמימה שזכתה משום מה ביורו, וכמעט לא שיחק בגמר. המונדיאל הקרוב יספק הזדמנות נוספת לראות איך הוא לא מתפקד ברגע האמת מול יריבות גדולות

קיץ 2016 הרגיז אותי במיוחד. בתור חובב גדול של הכדורגל האנגלי, אין לי עמדה (או עניין) בשאלה מי יותר גדול - מסי או רונאלדו? אבל בתור אדם שאוהב את המשחק ואת הספורט, המסקנה אליה הגיעו מיליוני צופים בקיץ החשוך ההוא היא אחת - רונאלדו הוא הווינר הגדול, ומסי שוב הפסיד...

 

בקיץ 2016 מסי לקח את ארגנטינה לגמר הקופה אמריקה, עם חמישה שערים ושלושה בישולים, בנבחרת שמחה ואטרקטיבית שהוא במרכזה. ארגנטינה שטפה ומחצה עד לגמר, ובמשחק הגמר האגרסיבי (שלא לומר אלים) מול צ'ילה הגיעה לדו קרב פנדלים, בו מסי החמיץ וצ'ילה ניצחה. מסי בכה, פרש, חזר בו מהפרישה, אבל השאיר מיליוני אוהדים מאוכזבים, וללא תואר.

 

כריסטיאנו רונאלדו נבחרת פורטוגל (צילום: EPA)
כריסטיאנו רונאלדו(צילום: EPA)

 

מנגד, באותו קיץ, ביבשת אחרת לגמרי. פורטוגל של רונאלדו שיעממה כל הדרך עד לגמר היורו. ברצף אירועים ביזארי של שינוי השיטה והגרלה מפוקפקת היא הגיעה לגמר. רצף המילים "פורטוגל של רונאלדו" לכשעצמו שנוי במחלוקת. CR7 היה אמנם הדמות המרכזית בנבחרת, אך קשה לומר שהוא לקח את נבחרתו לגמר, קשה לומר שהוא היה השחקן המצטיין בנבחרת המשמימה שהגיעה לגמר. אני חושב שמעולם לא קרה שנבחרת שניצחה משחק אחד בתום 90 דקות לאורך כל הטורניר גם זכתה בו.

 

בגמר ההוא, רונאלדו יצא מהמשחק בשלב מוקדם, כמו מסי, בבכי. לעולם לא נדע, אבל אני חושב שעם רונאלדו על המגרש פורטוגל לא הייתה מנצחת את צרפת.

אני גם חושב שאם פורטוגל הייתה נתקלת בנבחרות שהיו בצד השני של ההגרלה (איטליה, גרמניה, ספרד ואפילו בלגיה שהייתה עתידה לשחק מולה בחצי אלמלא הפסד לוויילס ברבע), חלום היורו של רונאלדו היה נגמר הרבה קודם. אבל מה שאני חושב לא רלוונטי. ללא רונאלדו, פורטוגל המשמימה ניצחה בהארכה, זכתה ביורו, וכך רונאלדו בהעדרו הפך למנהיג מן השורה ולווינר הגדול של הקיץ.

 

ועכשיו לקצת סטטיסטיקה - רונאלדו, לפחות במה שקשור לנבחרת ולמשחקים בינלאומיים, הוא לא מנהיג, לא סקורר, ובטח, אבל בטח שלא ווינר! מקיץ 2004, אז נערך הטורניר הגדול הראשון של CR7, הוא פגש שבע פעמים נבחרות גדולות במסגרת יורו ומונדיאל (בתור אוהד נבחרת אנגליה אני אהיה הוגן ולא אחשיב את אנגליה או הולנד ברשימה הזו). בשבעת המפגשים הללו ניצחה פורטוגל פעם אחת, 0:1 מול ספרד בשלב הבתים של יורו 2004. מאז נחל רונאלדו שורה של מפלות והפסדים מול גרמניה, ספרד וצרפת, כשהוא לא כובש באף לא אחד מהמשחקים הללו. אני כמובן לא מחשיב את הניצחון על צרפת בקיץ 2016 בו רונאלדו כמעט לא שיחק.

 

ב-13 ההופעות שלו במונדיאל (2006, 2010, 2014) הוא כבש שלושה שערים - מול איראן, צפון קוריאה וגאנה, שרחוקות מלהיות אריות בזירה הבינלאומית. רונאלדו מעולם לא כבש שער בשלבי הנוקאאוט של מונדיאל. בארבעה אליפויות אירופה (2004, 2008, 2012, 2016) רונאלדו כבש שלושה שערים בנוקאאוט - ב-2004 מול הולנד, ב-2012 מול צ'כיה וב-2016 בחצי הגמר מול וויילס (גם היא לא בדיוק מאריות היבשת).

 

מישהו אמר פעם ש"כדי להיות הטוב ביותר, עלייך לנצח את הטובים ביותר". רונאלדו כנראה יכבוש במונדיאל הקרוב מול איראן ומרוקו, אבל אני בספק אם נראה אותו כובש מול ספרד או נבחרת גדולה אחרת, ואני עוד יותר בספק אם פורטוגל שלו תנצח בשלבי הנוקאאוט מול יריבות מהסוג הזה. זה נחמד לכבוש במספרים מול איי פארו ומצרים, אבל השאלה היא אם שחקן שנאמר עליו שהוא הגדול בדורו לא צריך להופיע למשחקים גדולים יותר.

 

ובנימה אישית ובתור אוהד אנגליה, אין לי ציפיות גדולות מהטורניר הקרוב. רק תפילה אחת, קטנה, שמשום מה מאז שאני זוכר כדורגל נהיית כל כך נדירה בכל מה שקשור למונדיאלים - שהנבחרת הטובה, הדומיננטית, הקבוצתית והאטרקטיבית ביותר תניף את הגביע, תהיה אשר תהיה!

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
כריסטיאנו רונאלדו
צילום: EPA
מומלצים