שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

רק ברק בכר מתאים לנבחרת

אין צורך למנות את הישגיו בשנים האחרונות, החל באליפויות וכלה בהישגיו באירופה, וכל זאת בקבוצה ללא שחקנים מבריקים במיוחד. בכר הוא מקצוען ברמה הישראלית הגבוהה ביותר

רבים בוחשים בשאלה: מי יהיה המאמן הבא של נבחרת ישראל? שלושה מאמנים מובילים את הרשימה: קלינגר, אבוקסיס ורוני לוי. שלושתם מאמנים מכובדים, בעלי הישגים לא רעים, שהגיעו למעמדם בעבודה קשה ובחריצות רבה. השאלה היא אם אחד משלושתם מסוגל להביא את נבחרת ישראל להישג שטרם השגנו? האם אין מועמד מצליח יותר?

 

בחינה קרה ומחושבת של המאמנים הפעילים כיום מעלה מאמן אחד שאין לו מתחרים - מאמן הפועל באר-שבע ברק בכר. אין צורך למנות את הישגיו בשנים האחרונות, החל באליפויות וכלה בהישגיו באירופה, וכל זאת בקבוצה ללא שחקנים מבריקים במיוחד. בכר הוא מקצוען ברמה הישראלית הגבוהה ביותר, מוציא מהשחקנים שלו את המירב בלי רעשים וצלצולים מיותרים. על כך אין מי שיערער, אולם יש לו כמה תכונות נוספות, חיוניות למאמן לאומי, אשר משום מה לא מדגישים אותן.

 

ברק בכר (צילום: ראובן שוורץ)
ברק בכר(צילום: ראובן שוורץ)

 

בכר הוא מאמן רגוע שיודע להעביר את השקט שלו לשחקניו ולדרג המקצועי. מעלה מיוחדת שלו היא יכולתו למנוע ולבלום משברים באבם בטרם יפרצו החוצה, יפגעו במורל השחקנים, בביטחון שלהם במאמן ובדרכו המקצועית. בכר יודע היטב כיצד לשמור על "שקט תעשייתי" בארגון כולו, בצוות השחקנים, בצוות המקצועי ובצוות הניהולי. זו תכונה חשובה ביותר בכדורגל הישראלי שמתנהל מפרשה לפרשה.

 

יכולת חשובה נוספת היא התנהלות נבונה ורגועה מול התקשורת, שאינה מרחמת על איש מבין ראשי הקבוצות, המנהלים, המאמנים, והשחקנים. המאמן עומד תמיד בחזית המתקפות התקשורתיות ורק מעטים יודעים לצאת מהן בלי שהקבוצה תיפגע.

 

לסיכום: בכר הוא מאמן בעל ההישגים הגבוהים ביותר בשנים האחרונות בין המאמנים בישראל, יש לו יכולת להביא את השחקנים שלו למיצוי כשרונם ויכולתם, יש לו יכולת ניהול, יחסים תקינים עם הצוות המקצועי והניהולי, הוא בעל אופי מאוזן ומתון, ויש לו מנהיגות שהיתה חסרה מאוד בנבחרת ישראל בעשור האחרון לפחות. אם יש מאמן ישראלי המסוגל להביא את נבחרת ישראל להישגים חדשים – ברק בכר הוא האיש .

 

ד"ר שמואל גורדון, אל"מ (מיל'), טייס קרב בעבר, כותב מחקרים, רומנים ושירים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים