שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הכל יכול לקרות: הקסם שבכדורגל

הקאמבק של רומא מוכיח שהכל אפשרי, כמו שאוהדי באר שבע לא הפסיקו להאמין במשך 40 שנה שיום אחד הם שוב יהיה על גג העולם

לפני כחודשיים, אחרי שמכבי ת"א ניצחה את הפועל באר שבע ועלתה על חשבונה למקום הראשון, נראה היה שצלחת האליפות מבצעת פניית פרסה אגרסיבית ומשנה את כיוון תנועתה צפונה. בדיוק רגע לפני הפלייאוף ובתזמון מצוין נראה שהמהפך הושלם. המומנטום עם מכבי, ורשימת הפצועים והמורחקים הולכת ומתארכת אצל ב"ש. לא אסתכן ואומר שאם היה אוהד כדורגל או פרשן ש"יהמר" שלאחר חודשיים הפער בין הפועל ב"ש ימוד על 11 נקודות לטובת ב"ש ושהיא תחגוג בתום המחזור השלישי של הפלייאוף העליון ניצחון במגרש של מכבי, אז היו מסתכלים עליו מוזר מאוד.

 

אוהד כדורגל שצפה בבעלי הפועל איכסל ממרר בבכי בשידור חי לאחר ההעפלה ההיסטורית לליגה הלאומית לא יכול היה להישאר אדיש ושלא להזדהות ברגעים מרגשים אלו עם הקבוצה. גם בקרב אוהדי רומא נראה שהיה קשה למצוא מישהו שבאמת ובתמים האמין שפיגור 4:1 מול ברצלונה מהמשחק הראשון יימחק ורומא תעלה לחצי הגמר.

 

הפועל איכסל חוגגת (צילום: זהר שחר)
הפועל איכסל עולה ליגה(צילום: זהר שחר)

 

זה הקסם שבמשחק הזה שמרגש כל פעם מחדש את כל אוהדי הכדורגל בעולם. זוהי הדת של הדתות, המאחדת ומרגשת את כל אוהדיה סביב הגלובוס. כאן הכל תמיד פתוח ותמיד ישנה תקווה. גם האנדרדוג הנצחי יכול להאמין שביום נתון אפשר לעשות את הבלתי יאמן וכנגד כל הסיכויים גם לנצח, שנסים אמנם לא קורים לא כל יום אבל אולי היום כן, ואולי אפילו לחלום יום אחד להפסיק להיות אנדרדוג.

 

מי כמו אוהדי הפועל באר שבע, הלוזרית הנצחית שדישדשה בתחתית הליגה הלאומית עד לפני מספר שנים, יודעים

לספר שלאורך שנים ובכל משחק - תמיד! - האמינו שאפשר לפעמים גם לנצח. אוהדי הקבוצה שבדרך לאליפות שלישית ברציפות עדיין לא התרגלו למציאות החדשה, שהתקווה אכן התממשה וש-40 שנות לוזריות הסתיימו. לפעמים חלומות מתגשמים, וכשזה קורה אחרי כל כך הרבה זמן אפשר להבין את האוהד שלאחר עוד ניצחון מזיל דמעה וזועק "באר שבע לא תרד!"

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים