שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

האם בקרוב נראה מונדיאל קבוצות?

בפיפ"א מתכננים מהפכה בליגת המועדונים במטרה לייצר עניין ולשפר את ההכנסות: טורניר כל ארבע שנים (במקום שנה) עם 24 קבוצות (במקום שבע)

מעטים הם חובבי הכדורגל אשר מכירים את המפעל הקרוי גביע העולם למועדונים. בעבר הוא נקרא הגביע הבין יבשתי. המפעל בשיטתו הנוכחית נוסד בשנת 2000 ומשתתפות בו שבע אלופות היבשות: אלופת אירופה (צ'מפיונס), אלופת דרום אמריקה (גביע הליברטדורס), אלופת אפריקה, אסיה, אוקיאניה ואלופת המדינה המארחת (בשנים האחרונות נערך המפעל באסיה – יפן היא המארחת המובילה), אשר מתמודדות ביניהן בשיטת נוקאאוט החל מרבע הגמר (אלופות דרום אמריקה ואירופה מעפילות אוטומטית לחצי הגמר).

 

הזוכה האחרונה וגם המובילה של המפעל היא ריאל מדריד, שניצחה בדצמבר האחרון בגמר את אלופת דרום אמריקה, גרמיו. בשל חוסר הצלחתו של המפעל הנוכחי, רוצה פיפ''א להכניס שינויים שאולי יפיחו רוח חיים ויקדמו את חשיבותו בעולם. בדרך כלל הזוכות מגיעות מאירופה או מדרום אמריקה בגלל פערי האיכות בסגלים.

 

כריסטיאנו רונאלדו (צילום: רויטרס)
ייקח את הטורניר ברצינות? רונאלדו
 

 

כיום קבוצות רבות מאירופה, שזוכות בליגת האלופות, מתייחסות למפעל בזלזול בעיקר בשל העובדה כי הוא נערך בדצמבר, סמוך לפגרת השנה האזרחית, והן מעלות הרכבים משניים. השינויים שפיפ''א רוצה להכניס:

 

1.קיום הטורניר פעם בארבע שנים (במקום פעם בשנה כיום).

 

2. הרחבתו ל־24 קבוצות (במקום שבע כיום), הכוללות בתוכן את ארבע אלופות אירופה בשנים הללו, ארבע הסגניות, ארבע הזוכות בליגה האירופית וארבע הזוכות בגביע הליברטדורס, שתי הזוכות בליגת האלופות של אסיה (4 האלופות ישחקו בשלב מוקדמות והמנצחות במפגשים ישחקו בטורניר), שתי הזוכות בליגת האלופות של אפריקה (מוקדמות בין ארבע האלופות, כששתי המנצחות ישחקו בטורניר), שתי אלופות צפון אמריקה (ארבע האלופות ישחקו ביניהן והמנצחות יעפילו לטורניר), זוכה אחת של אוקיאניה (המנצחת בין ארבע האלופות) ואלופת הליגה של מארחת הטורניר. 24 הקבוצות יחולקו לשמונה בתים של שלוש קבוצות, כאשר רק זוכת הבית תעפיל לרבע הגמר.

 

בפיפ''א מאמינים כי השינוי ייצר הכנסות גבוהות יותר לארגון בזכות העובדה כי הטורניר יהיה נגיש ליותר קהלים ומדינות ומספר המשחקים בטורניר יגדל ל־31 משחקים. בעיה שיכולה להיווצר היא מרווחי הזמנים הארוכים מדי בין טורניר לטורניר, כשבינתיים עלולות קבוצות להתרסק כלכלית או לשנות את פניהן בצורה דרסטית ואף לרדת ליגה.

 

צריך גם לקחת בחשבון שקבוצות, בעיקר בקבוצות דרום אמריקה, מייצאות כוכבים גדולים לאירופה, מה שמוריד את הרמה בליגה. בטווח של 4 שנים קבוצה יכולה לזכות בליגת האלופות ושנתיים אחר כך לרדת ליגה. אם הצעה זו תאושר בימים הקרובים על ידי נשיא פיפ''א, ג'יאני אינפטינו, הטורניר במתכונתו החדשה אמור להתחיל בחודשים יוני־יולי 2021 (יחליף למעשה את את גביע הקונפדרציות שהיה נהוג בשנה שלפני מונדיאל) ויהווה הכנה עבור הקבוצות לקראת העונה החדשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך מתוך אינסטגרם
ניימאר עם החולצה של פלמנגו
צילום מסך מתוך אינסטגרם
מומלצים