המספרים המטורפים של ג'ירו ד'איטליה
ההפקה של אירוע הענק יוצאת לדרך עם הגעת הציוד לישראל, כאשר סידורי האבטחה מבטיחים להיות חסרי תקדים, אמצעי השידור יגובו בעשרות מצלמות מרחבי אירופה ובמות ענק יוקמו במיוחד
הפקת ג'ירו ד'איטליה, אירוע הספורט הגדול ביותר שהתקיים בישראל, יוצאת היום (ראשון) לדרך עם תחילת ההקמות, הגעת הציוד הרב ומרכזי התקשורת, לקראת הזינוק ב-4 למאי מירושלים והקטעים הנוספים שיעברו בחיפה, תל אביב, באר שבע ואילת.
לא פחות מ-14 מפיקים אחראים על תאומי המשטרה, תאומי האבטחה, הפקת טקס הפתיחה והצגת הרוכבים שיתקיים בכיכר ספרא עם במה מיוחדת שתוקם במיוחד (כפי שאפשר לראות בתמונות המצורפות), ערב הגאלה והפקת אירועים נלווים.
צוות של אלפי שוטרים וסדרנים, שיעבדו עם שישה קב"טים, יהיו ממונים על אבטחת האירוע ובטיחות הרוכבים, בטיחות הקהל, התיאומים עם משטרת ישראל, רשות שדות התעופה וחיל האוויר, אליהם יצטרפו חמישה מהנדסי תנועה, בטיחות, חמ"ל, מהנדס קונסטרוקציה, בריאות ומזון.
אחת ההפקות המסובכות ביותר בג'ירו היא כמובן הפקת הטלוויזיה היקרה והגדולה שנעשתה בישראל אי פעם, שתופץ ליותר מ-190 מדינות בשידור חי, כשהצפי הוא למיליארד צופים ברחבי העולם.
לצורך השידור מובאים אמצעים מכל אירופה - ניידת שידור, טכנולוגיה אלחוטית ואופנועי צילום מבלגיה, מערכות גרפיות מאיטליה, מטוס ממסר מצרפת וציוד צילום למסוקים מאנגליה. לכ-50 אנשי צוות זרים שאמונים על הפקת השידור יצטרפו עוד כ-20 אנשי צוות ישראלים.
המרוץ יכוסה בכל שלביו באמצעות ארבעה אופנועי צילום ושני מסוקים ישראלים עליהם יותקן ציוד צילום מתקדם. הקילומטר האחרון של המרוץ מכוסה בעשר מצלמות נוספות, בהן שתי מצלמות סופר סלואו מושן ומנוף רחף.
פרט למשאיות השידור ואמצעי הצילום, דואגים גם לרווחת השדרים שיגיעו לשדר חי מהשטח -קרון דו-קומתי עם מקום לעשר עמדות שידור כפולות מגיע מהולנד וימוקם בקו הסיום כדי לאפשר לצוותים מבט מיטבי על רגעי ההכרעה של המרוץ.
דני בנעים, בעלי חברת "קומטק" המפיקה את הג'ירו: "מדובר באירוע לוגיסטי שלא היה כמותו וכנראה גם לא יהיה בקרוב. אנחנו מביאים כמויות ציוד דרך הים, עם ניידות שידור שעוד לא נעשה בהם שימוש עד כה בישראל".
"שלושה מטוסים מגיעים עם ציוד, הכול מגיע עם אישורים ועדיין לקחנו יום נוסף שלא ייתקעו דברים. הכנו את הרשויות, נמל אשדוד והבאנו מטוס מיוחד שמגביר את עוצמת השידור".
"זאת הפעם הראשונה שישראל הולכת להיות מצולמת מהאוויר בצורה כזו וכאשר הבנו שכל קבוצה לא לוקחת סיכון להביא את המשאיות שלה, כדי שלא ייצא מצב שלא יספיקו לחזור לאיטליה, אנחנו מעמידים את כל הציוד, משאיות והרכבים הממותגים שהכנו - צריך להבין איזה מבצע מסובך זה וכמה התארגנויות עד הפרט הכי קטן".
איילת פריש, שמנהלת את כל מערך האסטרטגיה והתקשורת של הג'ירו, סיפרה על הצד התקשורתי: "אנחנו עושים מבצע חסר תקדים מבחינת היקפי התקשורת והחשיפה. שלושה ימים ברציפות נעביר מישראל למיליארד צופים שידור חי. זה אירוע שאנחנו לא רגילים אליו כאן ואנחנו נערכים לתת לכולם את התנאים הכי טובים עם אירוח VIP".