שתף קטע נבחר

סגל הזהב: הכירו את כוכבי הג'ודו הגדולים שיגיעו לתל אביב

הרוסי שהפך לאלוף אולימפי בגיל 30, האיטלקי שזכה בזהב ומאז השתתף ב"רוקדים עם כוכבים", מכונת התארים מצ'כיה שבחר לעלות משקל וקרב החלומות בין האלופה האולימפית לסגניתה. אליפות אירופה בישראל תצא לדרך בעוד יומיים וזה הזמן להכיר את כוכבי היבשת

 

ביום חמישי תצא לדרך אליפות אירופה בג'ודו 2018, שתיערך בפעם הראשונה כאן בישראל. מספר מרשים של 375 ג'ודאים מ-44 מדינות עושים את דרכם ארצה לתחרות שתתקיים רגע לפני שהקמפיין לקראת אולימפיאדת טוקיו 2020 ייצא רשמית לדרך. אגב, זאת הפעם הראשונה מאז 2009 שתתקיים תחרות אישית בלבד וללא הקטגוריה הקבוצתית.

 

אז נכון, קיימת אכזבה מסוימת מכך שהכוכב הבלתי מעורער של הענף בשנים האחרונות, הצרפתי טדי רינר, בחר לא להתחרות השנה. עם זאת, על המזרן ב"מרכז הירידים" בתל אביב יעלו מספר מרשים של מדליסטים אולימפיים, אלופי אירופה ואלופי עולם וכן כוכביו הצעירים של הסבב העולמי.

 

כדי לעשות לכם קצת סדר, קבלו את הכוכבים האירופאים הכי גדולים שמגיעים לתל אביב כדי ללכת עד הסוף ולהשיג את התואר הכי נחשב ביבשת.


מחפש תואר נוסף. אורי ששון (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
מחפש תואר נוסף. אורי ששון(צילום: אורן אהרוני)

 

בסלאן מודראנוב (60 ק"ג), רוסיה

המשלחת הרוסית לאולימפיאדת ריו 2016 בוודאי תרצה לשכוח את כל מה שעבר עליה ערב המשחקים. כזכור, תחקיר גדול חשף כי ספורטאיה השתמשו  בחומרים אסורים באופן שיטתי ומאורגן, כשאת עיקר הנזק ספגו האתלטים שמרביתם הושעו מכל פעילות ספורטיבית. גם בהרמת משקולות, חתירה והיאבקות נרשמו השעיות. העונש הקשה השפיע כמובן גם על טבלת המדליות, כשהרוסים הצליחו להשיג רק 55 מדליות מתוכן 19 מזהב. אחד מהם, ניחשתם נכון היה בסלאן מודראנוב.

 

ההישג של מודראנוב מרשים עוד יותר נוכח העובדה שהוא עשה זאת בגיל 30 ובתום שנה שלא היתה מוצלחת במיוחד עבורו. הישג השיא של הג'ודוקא הרוסי באותה שנה היה מדליית הארד בגראנד פרי דיסלדורף, ובוודאי שהוא לא ממש נספר כאחד המועמדים לפודיום ובטח לא למדליית הזהב.  

 

אליפות אירופה ג'ודו (צילום: getty images)
זהב אולימפי בגיל 30. בסלאן מודראנוב(צילום: getty images)

 

גם לאליפות אירופה בישראל מודראנוב לא מגיע בשיא הכושר. ההישג היחיד שלו השנה היה מקום שלישי בגראנד סלאם ברוסיה וכתוצאה מכך הוא מגיע לתל אביב, כשהוא עשירי בלבד ברשימת המשתתפים. משמעות הדבר היא שהוא אינו מדורג, אך עם זאת, אף אחד לא יתפלא אם מודראנוב יגיע למאני טיים דווקא באליפות וזהב היא לא מילה גסה עבורו.

 

פאביו באזילה (73 ק"ג), איטליה

בדומה למודראנוב, אף אחד לא ממש ספר את הצעיר בן ה-22,שהגיע לפני כמעט שנתיים לריו כשהוא מדורג במקום ה-29 בעולם. אבל כמו בסרט הוליוודי, הוא ריסק את יריביו בקטגוריית המשקל עד 66 ק"ג והגיע לגמר שם ניצח את הפייבוריט אן באול, הדרום קוריאני ופתח בחגיגות ששבו את לב הקהל המקומי.

 

בעקבות ההישג הנהדר הפך באזילה לגיבור לאומי. גם העובדה שהמדליה שלו הייתה מדליית הזהב ה-200 של האיטלקים באולימפיאדת הקיץ, תרמה להאדרת ההישג והג'ודוקא קיבל הצעות רבות מחוץ לעולם הספורט, כולל חוזה דוגמנות והשתתפות בתוכנית הריאליטי "רוקדים עם כוכבים".

 

אליפות אירופה ג'ודו פאביו באזילה (צילום: getty images)
כוכב גדול באיטליה. פאביו באזילה(צילום: getty images)

 

כנראה שההצלחה עלתה לאיטלקי לראש ומאז האולימפיאדה הוא השתתף בשתי תחרויות בלבד – גראנד פרי טוקיו ואליפות העולם בשנה שעברה בבודפשט. בשתיהן לא הצליח לעלות על הפודיום.. בעצת מאמנו, הוא עלה קטגוריית משקל ל-73 ק"ג, בה יתחרה גם בתל אביב.

 

באליפות הוא יתחרה כשעל גבו יתנוסס שמו באותיות מזהב, זכר להיותו אלוף אולימפי, אבל ממש לא יהיה לו פשוט ללכת עד הסוף. יריביו הבולטים הם רוסטם אורחוב, סגן האלוף האולימפי, ו-וולאשה שבדאטואשווילי הגיאורגי, האלוף האולימפי מלונדון 2012, מדליסט הארד מריו 2016 והמדורג ראשון בתחרות.

 

לוקאש קרפאלק (מעל 100 ק"ג), צ'כיה

לוקאש קרפאלק או "החיה האינטליגנטית", כפי שמכנה אותו מאמנו, הגיע לג'ודו בטעות. בגיל שש רצה בכלל ללמוד קראטה, אך דודו רשם אותו בטעות לחוג ג'ודו ומשם הכול היסטוריה. במשך שמונה שנים ברציפות (2015-2008) נבחר קרפאלק לג'ודוקא של השנה בצ'כיה, כשברזומה שלו זהב אולימפי בריו 2016, זכייה באליפות העולם 2014, שתי זכיות באליפות אירופה (2013 ו-2014) ועוד שלל תארים.

 

אליפות אירופה ג'ודו לוקאש קרפאלק  (צילום: getty images)
בכלל הגיע לג'ודו בטעות. לוקאש קרפאלק (צילום: getty images)

 

לאחר האולימפיאדה, החליט קרפאלק לעלות קטגוריית משקל ונראה שההחלטה השתלמה לו די מהר. כבר באפריל 2017 זכה בזהב בגראנד פרי אנטליה. באליפות אירופה בוורשה הוא אמנם הפסיד ברבע הגמר, אבל המשיך דרך בית הניחומים עד למדליית הארד. לתל אביב הוא מגיע כמדורג שני, כשמי שינסה לקלקל לו את החגיגה הוא מדליסט הארד האולימפי אורי ששון, שינסה לנצל את יתרון הביתיות.

 

טינה טרסטניאק (עד 63 ק"ג), סלובניה / קלריס אגבניינו (עד 63 ק"ג), צרפת 

משקל עד 63 ק"ג לנשים הוא מועמד רציני לספק את רגע השיא באליפות. אם לא יהיו תקלות בדרך, ביום שישי הקרוב, נקבל שחזור של הגמר האולימפי בריו בין האלופה טינה טרסטניאק ליריבתה הגדולה וסגניתה מריו, הצרפתייה קלריס אגבניינו.

 

אליפות אירופה ג'ודו טינה טרסטניאק קלריס אגבניינו ירדן ג'רבי (צילום: getty images)
אגבניינו (משמאל), טרסטניאק וירדן ג'רבי על הפודיום בריו (צילום: getty images)

 

קשה לדעת על מי מהשתיים כדאי לשים את הז'יטונים, בטח כשמאזן הקרבות ביניהן עומד על ארבעה ניצחונות לכל אחת. המפגש האחרון בין שתי הספורטאיות המוכשרות הללו התרחש בגמר אליפות העולם בשנה שעברה בבודפשט, שם ניצחה טרסטניאק.

 

נראה כי מי שמגיעה בכושר עדיף לאליפות היא אגבניינו. בשתי התחרויות האחרונות שלה השנה, בגראנד פרי טיבליסי ובגראנד סלאם פריז, היא זכתה במדליית הזהב, מה שהעלה אותה לפסגת הדירוג העולמי. לעומתה, טרסטניאק לא התחרתה מאז אמצע פברואר, שם לא ממש הצליחה בגראנד סלאם דיסלדורף. עם זאת, הסלובנית השיגה השנה את הארד בגראנד סלאם פריז וכן את הזהב בגראנד פרי טוניסיה.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באזילה, מודראנוב ואגבניינו
מומלצים