שתף קטע נבחר

סנוקר: ניל רוברטסון הודח, היגינס בשמינית הגמר

אלוף העולם ב-2010 הפסיד 10:5 לרוברט מילקינס הוותיק והפך למדורג השישי שמודח בסיבוב ראשון. היגינס ניצח 7:10 את טפצ'יה און-נו במשחק שהתעלה לרמה גבוהה. גם מארק וויליאמס בשלב הבא

הסיבוב הראשון של אליפות העולם בסנוקר עוד לא הסתיים וכבר שישה מדורגים ראו את הדרך החוצה. הקורבן היומי הוא ניל רוברטסון, אלוף העולם ב-2010, שהפסיד 10:5 לרוברט מילקינס הוותיק (42).

 

רוברטסון הגיע לסשן היום בפיגור 6:3, אבל דווקא הפתיחה של היום נראתה טוב מבחינתו. הוא ניצח במשחקון ארוך במיוחד (48 דקות) ולאחר מכן ניצח במשחקון נוסף וצימק ל-6:5. לרוברטסון הייתה הזדמנות לרוץ לברייק במשחקון הבא, אבל הוא החטיא ומילקינס עם ברייקים של 48 ו-36 נקודות עלה ל-5:7. מהנקודה הזו מילקינס שלט לגמרי במשחק ועם ברייקים של 69, 55 ו-54 ניצח 5:10 במשחק ועלה לשמינית הגמר.

 

ניל רוברטסון (צילום: גטי אימג'ס)
ניל רוברטסון. הודח(צילום: גטי אימג'ס)

 

מילקינס שדיבר בעבר בגלוי על בעיות בחייו כמו חובות כספיים וצריכה מוגזמת של אלכוהול נראה נרגש מאוד מההישג בסיום. "שיחקתי ממש טוב והלחצתי את רוברטסון", אמר מילקינס, "השחקן היחיד שאני מפחד ממנו זה רוני אוסאליבן. הדבר היחיד שהסתכלתי עליו זה באיזה צד של ההגרלה הוא. כולם יודעים שהם יכולים לנצח את רוני, אבל האם אני יכול לנצח אותו כאן?".

 

רוברטסון: "היו לי בעיות עם הקצה של המקל, ואפשר היה לראות את זה אתמול. מילקינס שיחק ממש טוב ולא איפשר לי להתאושש מזה. מגיע לו כל הקרדיט. סיימתי עונה לא קלה מבחינה אישית עם שני תארים כך שאני די מרוצה, אני רק מאוכזב מכך שהודחתי מוקדם באליפות העולם".

 

יריבו הבא של מילקינס יהיה מארק וויליאמס שהשלים 5:10 מול ג'ימי רוברטסון. וויליאמס הגיע ליום השני ביתרון מבטיח של 2:7, אבל רוברטסון לא נכנע וצימק ל-7:4. וויליאמס דחה את ניסיון הקאמבק עם ברייק מפלצתי של 140 נקודות ומיד לאחר מכן ברייק של 100 נקודות. "עשיתי את הנזק ליריב בסשן הראשון", אמר וויליאמס, "הגעתי לאליפות הזו בכושר הכי טוב שלי מזה שנים ויש לי סיכוי כמו לכל אחד אחר שעדיין בטורניר. לגבי מילקינס, ב-2005 הבסתי אותו פה 1:10 אבל כבר לא מנצחים בתוצאות כאלו כאן. אשמח לעשות מולו שוב ברייק של 147 נקודות, רק כדי לראות את הפרצוף שלו אחרי".

 

ניל רוברטסון (צילום: גטי אימג'ס)
הרבה תירוצים היו לו(צילום: גטי אימג'ס)

 

ג'ון היגינס ניצח 7:10 במשחק איכותי את טפצ'יה און-נו התאילנדי. און-נו חזר מפיגור 6:3 וצימק ל-7:6. על הדרך, השחקן התאילנדי שבלט במהירות המשחק שלו היה קרוב לברייק 147 לפני שהחמיץ כדור אדום. היגינס עם ברייק של 77 נקודות עלה ל-6:8. הכוכב הסקוטי הוותיק ניצח במשחקון נוסף והציב את עצמו מרחק משחקון משמינית הגמר. טפצ'יה עוד צימק ל-9:7, אבל היגינס סגר סיפור במשחקון ה-17. היגינס יפגוש בסיבוב הבא את ג'ק ליסווסקי שנראה מצוין במשחקו הראשון מול סטיוארט בינגהאם.

 

ג'אד טראמפ שזוכר היטב את המבוכה שעבר בשנה שעברה כשהודח בסיבוב הראשון, עלה ל-3:6 מול כריס ווייקלין. ווייקלין יכול לשאוב עידוד לקראת ההמשך מברייק 141 נקודות שהשיג. המשחק ביניהם יושלם מחר ב-21:00.

 

ניל רוברטסון (צילום: גטי אימג'ס)
ג'ון היגינס. עלה(צילום: גטי אימג'ס)

 

למרות שהסיבוב הראשון טרם הושלם, שלב שמינית הגמר ייפתח כבר מחר. ג'ו פרי שהדהים את מארק סלבי בסיבוב הראשון יפתח את משחקו מול מארק אלן (12:00), בעוד השחקן הצעיר באליפות, ליו היוטיאן הסיני (20) יפגוש את בארי הוקינס. משחקי שמינית הגמר ייערכו בשיטת הטוב מ-25 משחקונים.

 

ראיין דיי שנמצא בכושר פנטסטי רשם הישג חסר תקדים כשהפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמשיג שני ברייקים של 140 נקודות ומעלה בסשן אחד באליפות העולם. דיי סיפק ברייקים של 141 ו-145 (הגבוה באליפות עד כה) ועלה ל-3:6 מול אנתוני מקגיל. המשחק ביניהם יושלם ב-15:00.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
ניל רוברטסון
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים