שתף קטע נבחר

סבסטיאן קו חוסם את תופעת קניית האתלטים

הודעה דרמטית של נשיא התאחדות האתלטיקה העולמית שהחליט כי מתאזרחים יוכלו לייצג את מדינתם החדשה רק כעבור שלוש שנים. מעמדם של אלו שכבר קיבלו אזרחות לא ישתנה בכל מקרה

נשיא התאחדות האתלטיקה העולמית, לורד סבסטיאן קו, הודיע כי מעתה יוכלו מתאזרחים במדינות השונות לייצג את ארצותיהם החדשות רק כעבור שלוש שנים. זאת בניגוד למה שהיה נהוג עד כה, כשהמתאזרחים נאלצו לעבור תקופת צינון של שנה בלבד.

 

ההחלטה של קו וההתאחדות העולמית נועדה לעצור את תופעת קניית האתלטים הנעשית כבר מעל ל-20 שנה, במדינות המפרץ וטורקיה בעיקר, כדי להשיג מדליות אולימפיות, עולמיות ויבשתיות. בחלק מהמדינות אף נוהגים לחתן אתלטים בצורה פיקטיבית כדי לאפשר מתן אזרחויות.

 

החלטה דרמטית. קו (צילום: מודי קרייטמן) (צילום: מודי קרייטמן)
החלטה דרמטית. קו(צילום: מודי קרייטמן)

ההחלטה נוגעת גם לישראל, שכמה מהאתלטים המובילים בה מייצגים את המדינה בזכות נישואי אהבה וכח השבות. בין הבולטים אפשר למצוא את חנה מיננקו קופצת המשולשת, הרצה לונה צ'מטאי, דונלד סנפורד ומרגריטה דורוז'ון שנישאו לישראלים/ישראליות. מעמדם של האחרונים לא ישתנה והם ימשיכו לייצג את ישראל.

 

מנכ"ל איגוד האתלטיקה גל לב-רן הגיב היום (שישי) להודעה הדרמטית ואמר: "לגבי ישראל, הבעיה היא כרגע היא עליית הקופץ למרחק (8.01 מ') היהודי מקסים קולסניקוב מרוסיה. בעניינו, פועלת לרעה גם החלטה קודמת לעצור זמנית מעבר של אתלטים ממדינה למדינה. בנוסף, גם העובדה שהוא מרוסיה המושעית, לא מסייעת לו". ראוי לציין שקולסניקוב כבר רשום במועדון "לידר" ירושלים.

 

מעמדה לא ייפגע. מיננקו (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מעמדה לא ייפגע. מיננקו(צילום: EPA)

 

לגבי הרצה סלאם טפרי מאתיופיה, הנשואה למרתוניסט האולימפי שלנו מארו טפרי, הגיב לב-רן: "אני לא חושב שההודעה תקפה לגביה. היא לא הייתה רשומה בהתאחדות האתיופית, ובוודאי לא ייצגה את אתיופיה".

 

סלאם טפרי כבר קיבלה תעודת זהות ישראלית וממתינה לאזרחות. תוצאתה ב-1,500 מ' בארץ, 4:14.91 ד', קרובה מאוד לשיאה בן 25 השנים של עדנה לנקרי 4:14.18 ד'.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים