שתף קטע נבחר

מפלצתי: ג'ון היגינס הביס 1:13 את ג'ק ליסווסקי

כוכב הסנוקר הסקוטי התעלל ביריבו הצעיר בשמינית גמר אליפות העולם: "אני מצטער בשבילו". דינג ג'ונווי ומארק וויליאמס בדרך לרבע הגמר. ג'אד טראמפ וריקי וואלדן ב-8:8

לכולם היה ברור שכוכב הסנוקר הסקוטי ג'ון היגינס (43, 5 בעולם) מגיע כפייבוריט למפגש בשמינית גמר אליפות העולם מול ג'ק ליסווסקי הצעיר (26, 30 בעולם) אבל ספק אם מישהו ציפה למשחק כה חד צדדי. היגינס הביס 1:13 את יריבו והעפיל בפעם ה-14 בקריירה לרבע גמר אליפות העולם.

 

ליסווסקי הרשים בסיבוב הראשון עם ניצחון על סטיוארט בינגהאם וסנוקר מהיר במיוחד והתקפי. את המעלות הללו הוא לא הצליח להביא לשמינית הגמר שהיה במעמד צד אחד. היגינס הגיע לסשן השני ביתרון 0:8, ניצח בשני המשחקונים הראשונים ועלה ל-0:10. ליסווסקי ניצל מהפסד על האפס כשניצח במשחקון ה-11 עם ברייק של 81 נקודות. היגינס עלה ל-1:11 עם ברייק של 100 נקודות. במשחקון ה-13 להיגינס הייתה הזדמנות להשיג ברייק מקסימלי (147 נקודות), אבל אחרי שהטביע 11 כדורים שחורים הוא נאלץ להטביע את הכדור הוורוד ובסופו של דבר "הסתפק" בברייק של 146 נקודות, הגבוה ביותר באליפות עד כה. אם עד לסיום האליפות אף שחקן לא ישיג ברייק 147, היגינס יזכה בבונוס כספי של 10,000 פאונד. היגינס חתם את המשחק עם ברייק של 73 נקודות במשחקון ה-14.

 

"הסתפק" בברייק של 146 נקודות. היגינס (צילום: AFP) (צילום: AFP)
"הסתפק" בברייק של 146 נקודות. היגינס(צילום: AFP)

 

"אני לא חושב שאי פעם ניצחתי 1:13", אמר היגינס בסיום, "זו אחת מהתוצאות הגדולות שלי. ליסווסקי ניצח אותי 2:6 באליפות סין הפתוחה, כך שהייתי דרוך לקראת המשחק הזה. העונה הבאה תהיה גדולה עבורו, הוא יזכה בתארים גדולים. אני מנסה להישאר מקצוען וחסר רחמים, אבל אני מצטער קצת בשביל ליסווסקי. לפני כמה שנים חטפתי כאן תבוסה מסטיבן הנדרי, זו ההרגשה הכי רעה בעולם. זה אולם שמאוד קשה להיות בו כשאתה מתקשה".

 

ליסווסקי: "האמת היא שכשהפסדתי כאן לבארי הוקינס ב-2013 הרגשתי רע יותר. רציתי שהחדר יבלע אותי. לא הצלחתי בכלום במשחק הזה. חשבתי כל הזמן שאם היגינס יתחיל להחטיא, אוכל לנצח בכמה משחקונים. אם היה לי קצת מזל, אולי משהו היה קורה, אבל כמובן שזה לא קרה".

 

דינג ג'ונווי סנוקר אליפות העולם (צילום: AP)
זקוק למשחקון אחד בלבד מהתשעה שנותרו. ג'ונווי(צילום: AP)

 

הכוכב הסיני דינג ג'ונווי (3 בעולם) נמצא על סף העפלה בפעם הרביעית ברציפות לרבע הגמר כשהוא מוביל 4:12 על אנתוני מקגיל (14 בעולם) וזקוק למשחקון אחד בלבד מהתשעה שנותרו. הפתיחה

 של דינג הייתה מוחצת ותוך הצגה של סנוקר איכותי ביותר הוא עלה ליתרון 0:8 בסיום הסשן הראשון. מקגיל הצליח לנצח בארבעה משחקונים בסשן השני ודחה את הקץ להיום ב-15:00 אז יושלם המשחק.

 

בינתיים נראה כי המפגש הדרמטי של שמינית הגמר הוא בין ג'אד טראמפ (4 בעולם) וריקי וואלדן (27 בעולם) כשבסיום הסשן השני התוצאה עומדת על 8:8. במצב של 4:4, וואלדן ניצח בשני משחקונים ועלה ל-4:6. טראמפ העלה הילוך ועם שני סנצ'ריז ברציפות 100 ו-103 נקודות השווה ל-6:6. הטבעה מרהיבה של וואלדן על הכדור הכחול העניקה לו את הניצחון במשחקון הבא, אבל טראמפ חזר והסשן כאמור הסתיים בשוויון. המשחק בין השניים יוכרע היום ב-15:00.

 

מארק וויליאמס (7 בעולם) עלה ליתרון 6:10 בקרב הוותיקים מול רוברט מילקינס (37 בעולם) ויצטרך לנצח בשלושה מתוך שמונה משחקונים הלילה ב-21:00 כדי להבטיח את מקומו ברבע הגמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים