שתף קטע נבחר

אחרי דרמת ענק: הפועל ראשל"צ בגמר הפלייאוף

השחקנים של עידן מימון ניצחו 27:28 את מכבי ראשל"צ אחרי סדרה מדהימה והחטאה ממש בשנייה האחרונה בדרך ל-1:2. האדומים יפגשו את מכבי ת"א בגמר

שתי הקבוצות הגדולות של הכדוריד הישראלי, הפועל ומכבי ראשון לציון, הבטיחו סדרה אדירה וגם קיימו בענק. אחרי דרמה גדולה (אחת נוספת בסדרה הזו), השחקנים של עידן מימון ניצחו 27:28 ועלו לגמר הפלייאוף שם יפגשו את מכבי תל אביב.

 

גם תיקו היה מספיק למכבי כדי לעלות לגמר והיא גם הוליכה בדקות רבות של הערב, אבל במהלך המחצית השנייה האדומים הפכו והובילו כבר בשני שערים - מכבי צימקה למינוס אחד, והכדור האחרון היה אדום. זה היה אמור להיות גמור, אבל איבוד של הפועל שלח את הלבנים להתקפה אחת אחרונה, שם עצירת ענק של פז'ה דייאנוביץ' השאירה את הניצחון אדום ואת הפועל שלחה לגמר. 

 

פז'ה דייאנוביץ' ויותם טל חוגגים (צילום: אבי מועלם)
שני הגיבורים. פז'ה דייאנוביץ' ויותם טל חוגגים(צילום: אבי מועלם)

הפועל ראשון לציון חוגגת (צילום: אבי מועלם)
שחקני הפועל בטירוף(צילום: אבי מועלם)

כזכור, המפגש הראשון הסתיים בניצחון 22:29 מוחץ של האלופה, אבל הסיפור הגדול קרה במשחק השני - במצב של 23:29 למכבי, חמש דקות לסיום, הצליחה הפועל להפוך עם ריצת 0:7, לנצח 29:30 ולהשוות את הסדרה ל-1:1.

 

כבשו להפועל ראשל"צ: יותם טל 8, נובאק בוסקוביץ' 6, אבישי סמולר 5, יובל גררה 4, עוז חממי 3, גיא כהן ועידו לביא 1 כ"א. כבשו למכבי ראשל"צ: רם טורקניץ 7, עומר גרא ועמית סטלמן 4 כ"א, בר מסורי 3, לואיספה, שי הרשקוביץ', רותם סגל, ורוזנטל 2 כ"א, ולדי קופמן 1.

 

עידן מימון חוגג (צילום: אבי מועלם)
גם הוא בהלם. מימון(צילום: אבי מועלם)

ולדי קופמן מאוכזב (צילום: אבי מועלם)
ולדי קופמן מאוכזב אחרי ההחטאה בסיום(צילום: אבי מועלם)

סער פרנקל: "זה היה יכול להיות הכי מתוק לנצח בשנייה האחרונה, כנראה שמישהו למעלה בדקה ה-55 של המשחק ביום שישי רצה שזו תהיה הפועל. אני גאה בשחקנים, אנחנו משחקים בלי השחקן (איבן קארצ'יץ') הכי חשוב שלנו. זה הכי עצוב, הכי כואב והכי אכזרי אבל ככה אני הכי גאה בשחקנים, עברנו עונה קשה אבל הגענו גאים לפלייאוף והיינו שווים אליפות. אני מבטיח שבעונה הבאה אנחנו נהיה יותר חזקים".

 

סמולר סיכם: "הייתי בלחץ כשאיבדתי את הכדור. שיחקנו יותר טוב במשחק הזה, עלינו טוב למחצית השניה אבל בתכלס בסוף הכל היה מזל, כאילו הראנו אופי והכל היה על המילימטר של המילימטר, הכדור טייל שם על הגב. זה יהיה בולשיט להגיד שהיינו יותר טובים מהם, נישאר לי רק לברך אותם ולהגיד שהיה תענוג לשחק נגדם. זה הזוי לדבר על הגמר כשאני עדיין רואה את הכדור מטייל על הקו, אמרתי לפז'ה (השוער) שהוא הציל לי את הקריירה".

 

מהלך המשחק

שוער מכבי ראשל"צ, יוליאן סטראט נתן הצגה בשער ועם חמש עצירות כולל פנדל של אבישי סמולר, הריץ את קבוצתו למתפרצות - 0:3 (4). סמולר כבש שער ראשון להפועל אחרי שש דקות וחצי, והסכר נפרץ. עוד אחד של נובאק בוסקוביץ' והפער קוזז - 3:4 למכבי (10). שני הפיבוטים של האורחת, שי הרשקוביץ' ועומר גרא נתנו את הטון בהתקפה - 4:7 לשחקניו של סער פרנקל (15).

 

אבישי סמולר (צילום: גבי אללוף, הפועל ראשל
אבישי סמולר(צילום: גבי אללוף, הפועל ראשל"צ)

 

בוסקוביץ' המשיך להיות היחיד שנתן תפוקה אצל האדומים, אבל שחקניו של עידן מימון לא עשו הגנה - 7:10 (20).ה לבנים החלו לעשות שטויות. לואיספה הורחק בפעם השנייה לשתי דקות, פרנקל הימר והוציא את סטראט מהשער כדי להיות שיוויון מספרי - יובל גררה ניצל זאת עם שער מדהים ממגרש שלם - 9:10, פסק זמן של האורחים (23). פרנקל המשיך עם ההימור של השוער, וספג עוד שני שערים ממגרש שלם (גררה ועידו לביא). היתרון עבר להפועל ראשל"צ - 11:12 (26). מכבי הצליחה להרגיע את הריצה של המקומיים ושער נהדר של רם טורקניץ ממצב נייח סידרה לאורחת יתרון 13:15 בהפסקה.

 

 

 

בוסקוביץ' נכנס בסטראט בתחילת המחצית השנייה, והשוער של מכבי התמוטט. רק אחרי כמה רגעים הבינו שמדובר בפציעה רצינית והשוער יצא לקבלת טיפול בחוץ כשהוא שוכב על הרצפה. מכבי מבחינתה פתחה טוב את החצי ועלתה ל-15:18 (34). הלבנים-אדומים שוב חזרו. פז'ה דייאנוביץ' החל לעצור כדורים, ועוז חממי ואבישי סמולר כבשו בצד השני - 18:19 בלבד למכבי (40). טורקניץ נתן את משחקו הטוב ביותר העונה בדיוק בזמן. שער שלו העלה את מכבי ל-20:21 (45).

 

יותם טל מול וקסמן וקופמן (צילום: אבי מועלם)
יותם טל מול וקסמן וקופמן(צילום: אבי מועלם)

 

הפועל הצליחה לקחת את ההובלה אחרי שער נהדר של יותם טל, אבל בר מסורי השווה בפנדל - 23:23, עשר דקות לסיום. טל לא נרגע, כבש עוד שני שערים, והרים את הקהל האדום באולם בנחלת. סמולר הוסיף אחד משלו בפנדל - 24:26 למקומיים, פסק זמן נוסף של פרנקל. 20 שניות לסיום מכבי צימקה ל-28:27 והכדור היה של הפועל, שרק הייתה צריכה להעביר את השניות, אבל איבדה אותו - ולדי קופמן הגיע לאחד על אחד מול דייאנוביץ', אבל הסרבי הדף לעמוד והשחקנים באדום חגגו את הניצחון והעלייה.

 


פורסם לראשונה 30/04/2018 19:19

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
פז'ה דייאנוביץ'
צילום: אבי מועלם
מומלצים