שתף קטע נבחר

שלח לי שקט

מהרגע בו קיילור נאבאס הגיע לריאל הוא התמודד עם ניסיון להיפטר ממנו, שמועות על מחליפים שבדרך ודיווחים על עזיבה צפויה. עכשיו הוא גם עובר תקופה רעה, מה שעלול לעלות לבלאנקוס בכרטיס לגמר הצ'מפיונס הערב מול באיירן

כאשר אותה עסקה מפורסמת למכירת דויד דה חאה לריאל מדריד ב-2015 נכשלה ברגע האחרון בגלל שגיאה ביורוקרטית של הבלאנקוס, לא רבים דיברו על הצד השני של המטבע.

 

אז דה חאה נשאר בסופו של דבר במנצ'סטר יונייטד עד היום (ונראה העונה כמו השוער הטוב בעולם), ומי שהיה אמור לעשות את הדרך ההפוכה, קיילור נאבאס, נשאר כשוער הראשון של ריאל. את אותו יום סוער בו ההעברה התפוצצה הוא תיאר במונחים כמעט טראגיים, של עומס נפשי גדול שגרם לו לפרוץ בבכי אחרי שהעסקה בוטלה. הוא היה צריך לאסוף את עצמו אחרי שהבין באופן ברור שהקבוצה מוכנה לוותר עליו, ולהתחיל לבסס את עצמו.

 

קיילור נאבאס (צילום: AFP)
דה חאה לא בא, קיילור הרוויח(צילום: AFP)

 

צריך לזכור שמדובר היה בתקופה מסובכת מאוד עבור נאבאס. ריאל הביאה אותו מלבאנטה ב-2014 אחרי שהיה אחד מהמצטיינים בקמפיין המונדיאל הנפלא של קוסטה ריקה (הגיעה לרבע גמר היסטורי), ובעונה הראשונה הוא ישב על הספסל וראה את איקר קסיאס משחק. כשקסיאס עזב הוא הפך לשוער הראשון, אבל תוך מספר שבועות כבר עלה על הפרק עניין דה חאה – אגרוף בבטן לשחקן שגילה שהוא סוג של ממלא מקום.

 

אבל כשהסערה חלפה, נאבאס בן ה-31 הצדיק את מקומו. קיקו קאסייה, שהגיע כדי לתת לו פייט על המקום, מעולם לא איים עליו באמת. נאבאס לקח שתי אליפויות אירופה רצופות עם ריאל ואת האליפות בשנה שעברה, רק שבריאל, תחת עיניו הבוחנות של הנשיא פלורנטינו פרס שהתרגלו לראות רק כוכבים, לא היה לו רגע שקט.

 

דויד דה חאה (צילום: getty images)
דויד דה חאה. בריאל עדיין מפנטזים עליו(צילום: getty images)

 

בכל חלון העברות, וגם בחודשים ביניהם, השמות של דה חאה ותיבו קורטואה חזרו להיות עננה מעליו. ריאל תמיד המשיכה לחפש שוער אחר, אולי גם בגלל שנאבאס לא הצליח להתברג לאף דיון על גדולי השוערים באירופה. העונה הצטרפו לרשימה גם יאן אובלאק וג'יג'ו דונארומה כמחליפים אפשריים.

 

צרפו לכך את הפציעה בשריר הירך הקדמי שעבר השנה, ותגלו סיטואציה כמעט בלתי אפשרית עבור שוער להצטיין בה. בין אם הושפע מהסביבה ובין אם שמר על ראש שקט, אפשר לומר בוודאות שהוא בקו ירידה חד. ההערכה בספרד היא כי בעונה הבאה כבר לא יהיה בקבוצה, אבל עוד לפני כן צריך להתייחס לבעיה שעלולה למנוע מהבלאנקוס את העלייה לגמר או את הזכייה השלישית ברציפות בצ'מפיונס.

 

קיילור נאבאס (צילום: AFP)
נאבאס מעופף. קשה להצטיין בסביבה כזו(צילום: AFP)

 

הכושר האירופי הנוכחי של נאבאס רע מאוד. ב־3:1 שריאל ספגה מיובנטוס בברנבאו בגומלין רבע הגמר, טעות איומה שלו הובילה לשער של בלז מטווידי שקבע 0:3 וקירב את יובה למהפך. במשחק הראשון מול באיירן מינכן בחצי הגמר בשבוע שעבר, בו ריאל ניצחה 1:2, הוא היה אחראי לשער המיותר שג'ושוע קימיך כבש מזווית קשה, שער ששומר את באיירן בתמונה לקראת המפגש הערב בספרד.

 

הוא לא משדר בימים אלה ביטחון, לא מרגיע את ההגנה. לכן, נראה שבאופן מוזר למדי, בערב בו כמה מגיבורי העל של הכדורגל יתרוצצו על מגרש אחד, דווקא נאבאס יהיה שחקן המפתח.

 

נאבאס הוא נוצרי אדוק, שציין בעבר כי הפסוק האהוב עליו מגיע מהברית החדשה, פרק א' באגרת שאול אל הגלטים. בפסוק נאמר כך: "הַאִם אֶל בְּנֵי אָדָם אֲנִי מִתְרַצֶּה כָּעֵת, אוֹ אֶל אֱלֹהִים? הַאִם מִשְׁתַּדֵּל אֲנִי לִמְצֹא חֵן בְּעֵינֵי בְּנֵי אָדָם? אִלּוּ עֲדַיִן הִשְׁתַּדַּלְתִּי לִמְצֹא חֵן בְּעֵינֵי בְּנֵי אָדָם, לֹא הָיִיתִי עֶבֶד הַמָּשִׁיחַ". זו בחירה מעניינת, הודאה מסוימת בכך שהוא חי תחת מערכת חוקים רוחנית, שנותנת לו שקט ומונעת ממנו את העיסוק התחרותי הבלתי פוסק בקיבוע מעמדו ושיפור הדרך בה הוא נתפס.

 

קימיך חוגג שער (צילום: AP)
קימיך חוגג את השער שכבש על חשבונו של נאבאס(צילום: AP)

 

אבל הזווית הדתית הזו באה בניגוד מוחלט לפילוסופיה של הקבוצה אליה הגיע. הוא "אינו משתדל למצוא חן בעיני בני אדם", לפי תפיסתו הנוצרית, אבל הוא חלק ממערכת בה הצורך להוכיח את עצמך הוא חלק בלתי נפרד משגרת המקצוענות. מערכת שהמאמן שלה, שזכה בשני גביעי אלופות רצופים, היה על סף פיטורים בעונה השלישית בגלל ירידה בביצועים.

 

המשחק הערב, ואולי הגמר בקייב, הם מה שנותר לנאבאס כדי להותיר את חותמו על ריאל. אם הוא ימשיך ביכולת המעורערת, הקבוצה תסבול. אם יצטיין, אולי כשיעזוב יזכרו אותו כיותר מאשר "השוער ההוא שלקח עם ריאל תארים, נו, איך קראו לו".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים