שתף קטע נבחר

סנוקר: ג'ון היגינס התקרב לגמר אליפות העולם

הכוכב הסקוטי מוביל 11:13 על קיירן ווילסון הצעיר בקרב אדיר בחצי הגמר שיסתיים היום ב-16:30. בארי הוקינס מוביל 7:9 על מארק וויליאמס בחצי הגמר השני

כוכב הסנוקר הסקוטי, ג'ון היגינס, התקרב אתמול (ו') להופעה שנייה ברציפות ושביעית בקריירה בגמר אליפות העולם. היגינס (42), ארבע פעמים אלוף העולם, מוביל 11:13 על קיירן ווילסון (26) במפגש בין-דורי בחצי הגמר והוא רחוק ארבעה משחקונים מהגמר הגדול.

 

לא לחינם כינויו של ווילסון בסבב הוא "הלוחם". בהופעתו הראשונה בקריירה במעמד חצי הגמר, הוא נלחם בשיניו מול אחד השחקנים המנוסים והחזקים ביותר בסבב. בקרב סנוקר איכותי ומותח ווילסון לא איפשר להיגינס לברוח לו, אבל גם לא הצליח בעצמו להתקרב מספיק והוא יזדקק להתעלות כדי להפוך את הקערה בסשן האחרון ולהעפיל במפתיע לגמר.

 

ג'ון היגינס (צילום: גטי אימג'ס)
ג'ון היגינס בפעולה. מתקרב לגמר(צילום: גטי אימג'ס)

 

במצב של 7:6, לווילסון הייתה הזדמנות טובה להשוות, אבל הוא החמיץ כדור כחול קשה. היגינס קיבל הזדמנות לגנוב את המשחקון אבל איבד פוזיציה על הכדור השחור, למזלו הוא לא נענש על כך והצליח לנצח במשחקון ולעלות ל-6:8. ווילסון לא איפשר לפספוס במשחקון ה-14 להשפיע עליו מנטלית, ומיד לאחר מכן הגיב בברייק של 74 נקודות וצימק ל-8:7. עם זאת, היגינס היה זה שניצח במשחקון האחרון של הסשן השלישי שהסתיים ב-7:9 לטובתו.

 

ווילסון פתח מצוין את סשן הערב עם סנצ'רי של 124 נקודות וצימק ל-9:8. אבל המשחקון הזה לא העיד על מה שעתיד היה לקרות בשלושת המשחקונים הבאים אותם ניצח היגינס ועלה ל-8:11. ווילסון לא ויתר ועם ברייק של 81 נקודות צימק את הפער שוב לשני משחקונים. הרמה הגבוהה רק עלתה לקראת סיום הסשן כשווילסון עם ברייקים של 106 ו-93 צימק ל-12:11. היגינס בקור רוח הכה-אופייני שלו הגיב עם ברייק של 91 נקודות וסגר את הסשן. השניים יחזרו לשולחן ב-16:30, לסשן האחרון בהחלט. השחקן הראשון שינצח ב-17 משחקונים יבטיח את מקומו בגמר.

 

ג'ון היגינס (צילום: גטי אימג'ס)
היגינס. רמה גבוהה(צילום: גטי אימג'ס)

 

בחצי הגמר השני, בארי הוקינס (39) שמר על פער שני משחקונים ממארק וויליאמס (43) והוא מוביל 7:9 בסיום שני סשנים. וויליאמס הגיע לסשן השני בפיגור 5:3 וניצח בשני המשחקונים הראשונים כדי להשוות ל-5:5. במצב של 6:6 נראה היה שוויליאמס ייטול את היתרון, אבל הוא החמיץ כדור כחול קשה והוקינס ניצל זאת כדי לנצח. הוקינס ניצח גם במשחקון הבא ועלה ל-6:8. קרב הגנתי במשחקון ה-15 הסתיים בעוד ניצחון של הוקינס שיצר פער של שלושה משחקונים, 6:9. וויליאמס עם זאת מיזער נזקים לקראת המשך ההתמודדות וחתם את הסשן עם ברייק של 62 נקודות, 9:7.

 

בארי הוקינס (צילום: גטי אימג'ס)
בארי הוקינס. 7:9 בסיום שני הסשנים(צילום: גטי אימג'ס)

 

המשחק בין השניים יושלם היום בשני סשנים ב-12:00 וב-21:30. כיאה לפורמט המרתוני של אליפות העולם, לשני המנצחים בחצאי הגמר לא יהיה זמן לנוח – שכן הגמר הגדול ייפתח כבר מחר וייערך על פני יומיים וארבעה סשנים בשיטת הטוב מ-35 משחקונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים