שתף קטע נבחר

קרב ענקים: היגינס מול וויליאמס בגמר

שני שחקני הסנוקר האגדיים, ילידי 1975, יחלו היום ב-16:00 בהתמודדות הארוכה על אליפות העולם. המנצח יהיה האלוף המבוגר ביותר מאז 1978. וויליאמס ניצח 15:17 בחצי גמר דרמטי את הוקינס: "זה היה גיהנום". היגינס הכניע 13:17 את קיירן ווילסון

"הוא מקריח ואני מאפיר", כך בהומור התייחס כוכב הסנוקר הסקוטי ג'ון היגינס (42) לקרב הטיטאנים המצפה לו בגמר אליפות העולם החל מהיום (א', 16:00) מול נציג וויילס מארק וויליאמס (43). שניהם נולדו ב-1975, הצטרפו לסבב המקצועני ב-1992, זכו במשותף בשש אליפויות עולם וב-50 תארי דירוג ורשמו את שמם בכתב בולט בהיסטוריה של הענף. כל הסימנים מעידים על כך שאנחנו בדרך לקרב אפי על התואר החשוב מכולם בענף.

 

הגמר המסקרן נקבע בתום יום מותח של הכרעות במשחקי חצי הגמר. וויליאמס ניצח 15:17 את בארי הוקינס בקרב מגה-דרמטי, בעוד היגינס הכניע 13:17 את נציג הדור הצעיר קיירן ווילסון (26).

 

ג'ון היגינס בפעולה (צילום: gettyimges)
היגינס. קרב טיטאנים(צילום: gettyimges)

 

מי מהם שיניף את הגביע, יהיה המבוגר ביותר שעושה זאת מאז שריי רירדון זכה באליפות ב-1978 בגיל 46. היגינס שיופיע בגמר זו השנה השנייה ברציפות יחפש זכייה חמישית בתואר, 20 שנה בדיוק אחרי שהניף את הגביע בפעם הראשונה, בעוד וויליאמס שחוזר למעמד הגמר לראשונה מאז 2003 יחפש זכייה שלישית. זהו הגמר הראשון מאז 2010 ללא נציגות של שחקן אנגלי.

 

השניים מגיעים לגמר אחרי עונה מצוינת. היגינס זכה העונה בשני תארי דירוג, והציג יכולת מצוינת לאורך אליפות העולם. וויליאמס שבעונה שעברה כלל לא השתתף באליפות העולם אחרי שהודח במוקדמות, נמצא העונה בכושר הטוב שלו מזה שנים רבות וניצח אף הוא בשני טורנירי דירוג. הגמר בין השניים ייערך על פני יומיים בארבעה סשנים בשיטת הטוב מ-35 משחקונים.

 

לו"ז גמר אליפות העולם:

יום ראשון -

סשן 1 – 16:00

סשן 2 – 21:00

 

יום שני -

סשן 3 – 16:00

סשן 4 – 21:00

 

מארק וויליאמס מאושר (צילום: gettyimges)
וויליאמס. הולך להיות מסקרן(צילום: gettyimges)

 

מארק וויליאמס – בארי הוקינס 15:17

הקרב האדיר הזה הבטיח את מקומו בדברי הימים של הקרוסיבל. וויליאמס היה בפיגור במשך כמעט כל שלושה ימי ההתמודדות אבל ידע ליטול את ההובלה בדיוק ברגע הנכון ולהשיג את הכרטיס הנכסף לגמר.

 

הוקינס הגיע ליום ההכרעה ביתרון 7:9 ופתח מצוין עם ברייק של 128 נקודות שהעלה אותו ל-7:10. למרות הברייק הנאה, המומנטום דווקא עבר לצד של וויליאמס שניצח בשלושה משחקונים ברציפות והשווה ל-10:10. הוקינס הגיב עם ברייקים של 53 ו-133 שהחזירו את הפער לשני משחקונים 10:12. וויליאמס אמנם צימק ל-12:11, אבל הוקינס חתם את הסשן השלישי עם ברייק של 73 נקודות, 11:13. בפתיחת הסשן הרביעי והאחרון וויליאמס ביצע הטבעה יפהפייה של אדום בעזרת אדום אחר ומשם עלה ל-4:70. להוקינס אמנם היו כמה הזדמנויות במהלך המשחקון אבל הוא לא הצליח לנצל אותן. עם זאת, המשחקון הבא היה של הוקינס והוא החזיר את הפער לשני משחקונים 12:14.

 

הוקינס החמיץ כדור אדום קשה, צמוד לדפנת השולחן, ואיפשר לוויליאמס לצמק ל-14:13. הלחץ החל להשפיע והמשחק שזרם בשלביו המוקדמים יותר הפך מסורבל יותר עם החטאות לא אופייניות של שני השחקנים. וויליאמס הטביע בסופו של דבר אדום קשה אחרי החטאה של הוקינס והשווה ל-14:14.

הוקינס השיג ברייק 60 נקודות במשחקון הבא ועלה ל-14:15, נראה היה שהוא בדרך ל-14:16 אבל הלחץ פגע בו כשהחטיא אדום פשוט. גם וויליאמס החטיא כחול נוח למדי, אבל בסופו של דבר הצליח לנקות את הצבעים והשווה ל-15:15.

 

בארי הוקינס מאוכזב (צילום: gettyimges)
הוקינס. התמונה אומרת הכל(צילום: gettyimges)

 

המשחקון ה-31 היה מורט עצבים. וויליאמס יצר אמנם יתרון אבל לא הצליח לסגור את סיפור המשחקון. הוקינס שהיה זקוק לסנוקר כדי להשוות, הצליח להשיג אותו, אבל וויליאמס תיקן, הטביע צהוב קשה ולאחר מכן את החום ועלה ל-15:16 – יתרון ראשון במשחק, ברגע הכי חשוב, מרחק משחקון מהגמר. הוקינס שידע כי הוא חייב לנצח בשני המשחקונים הבאים עלה ל-19:47 אבל מצא את עצמו בסנוקר. למרות הסיטואציה הוא הפגין ספורטיביות ואופי יוצא מן הכלל כשהודה בפני השופט שהכדור הכחול זז מעט ואפשר לו סיכוי גבוה יותר לפגוע באדום. בסופו של דבר במצב של 50:55 להוקינס כשנותרו רק הוורוד והשחור, וויליאמס הצליח להטביע את שניהם ושלח את אשתו ובנו הלחוצים ביציע לחגוג.

 

"בשנה שעברה הייתי קרוב לפרישה, הייתה לי שיחה עם אשתי וחשבתי ברצינות לעשות זאת", חשף וויליאמס והתייחס לרגעי ההכרעה במשחק הנוכחי, "זה היה גיהנום, שנינו התפתלנו, זה היה נורא. אני לא רוצה לשחק סנוקר בתחושה כזו יותר. אני בשמיים מהניצחון הזה".

 

הוקינס: "זה היה אכזרי. הייתי רגוע, אבל המוח שלך מתחיל לעשות עליך טריקים. אני לא יכול להתלונן, הייתה לי סיומת טובה לעונה. זו לא הייתה דרך טובה להפסיד, אבל מחכה לי כעת פגרה טובה".

 

בארי הוקינס ומארק וויליאמס (צילום: gettyimges)
הוקינס ו-וויליאמס. הערכה הדדית(צילום: gettyimges)

 

ג'ון היגינס – קיירן ווילסון 13:17

היגינס הגיע לסשן האחרון היום ביתרון 11:13, ודווקא ווילסון היה זה שניצח במשחקון הראשון עם ברייק של 90 נקודות. אלא שמנקודה זו היגינס היה זה ששלט במשחק, הוא עלה ל-12:14 ולאחר מכן רשם ברייק מרהיב של 136 נקודות וקבע 12:15. וילסון עוד צימק ל-15:13, אבל בנקודה זו הקילר אינסטינקט של היגינס היה זה שנתן את הטון ועם ברייקים מרשימים של 100 ו-98 נקודות הוא סגר סיפור.

 

"אני כל כך גאה ש-20 שנים אחרי שזכיתי באליפות העולם הראשונה שלי, אני יושב כאן ומוכן להתמודד בעוד גמר", אמר היגינס, "זו תחושה פנטסטית. ווילסון מזכיר לי מאוד את מארק סלבי של 2007 כששיחקתי מולו אז בגמר אליפות העולם. הם שחקנים שונים, אבל יש סביבם הילה דומה. כשהוא ניגש לשולחן, אתה חושב שהוא הולך להטביע הכול, ולרוב הוא אכן עושה כך. אולי השליטה שלו בלבן היא לא מדויקת כמו של כמה שחקנים אחרים, אבל יכולת ההטבעה שלו מרחוק היא פשוט תופעה. הוא לומד מכל משחק, ואני בטוח שהוא עוד יעשה פה דברים גדולים בעתיד".

 

היגינס המשיך: "בשנה שעברה הרגשתי שזו ההזדמנות הכי טובה שלי לזכות שוב בתואר, במיוחד כשהובלתי על סלבי ביתרון גדול. אני לא יודע איך הגמר יתפתח, אולי אני אהיה מאחור ולא תהיה לי הזדמנות. נצטרך לראות איך יעבור היום הראשון".

 

קיירן ווילסון מאוכזב (צילום: gettyimges)
ווילסון. כבר חושב על האליפות הבאה(צילום: gettyimges)

 

ווילסון: "הפורמט של שולחן אחד באולם בחצי הגמר, כל כך שונה משני השולחנות בסיבובים הקודמים. אני מרוצה מכך שלא התפרקתי ונלחמתי. רציתי מאוד להשוות ולראות איך היגינס יגיב לכך. כשצימקתי את הפער למשחקון אחד, נראה היה שהוא התחזק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים