שתף קטע נבחר

טיפוס: מדליית זהב לאלכס חזנוב בגביע העולם בטאיאן

הישראלי בן ה-23 הרשים בתחרות שנערכה בסין: "המטרה שלי הייתה בכלל להגיע לחצי הגמר, לא חשבתי על הגמר ובטח שלא על מדליה"

אמנם מדובר בענף צעיר יחסית בישראל ורק באולימפיאדת טוקיו 2020 הוא ייכנס לראשונה לתוכנית האולימפית, אבל היום (ראשון) נקבע ההישג הטוב ביותר אי פעם של ספורטאי ישראל בענף הטיפוס, כאשר אלכס חזנוב זכה במדליית זהב בתחרות גביע העולם לבוגרים הנערכת בטאיאן שסין.

 

קדחת הטיפוס: אלכס חזנוב מטפס לצמרת

 

חזנוב בן ה-23 הגיע לתחרות הרביעית מתוך שבע של סבב הבולדר. מתחרות לתחרות הוא הלך והשתפר בדרך לעונה הטובה ביותר שלו עד כה. בין השאר הוא סיים שביעי במוסקבה ופספס במקום אחד את חצי הגמר בשבוע שעבר.

 

אלכס חזנוב בפעולה בתחרות בטאיאן (צילום: מועדון המטפסים הישראלי)
אלכס חזנוב בפעולה בתחרות בטאיאן(צילום: מועדון המטפסים הישראלי)

הכישרון הצעיר בטיפוס הגיע לתחרות כשהוא מדורג 21 בעולם בבולדר, זאת בזמן שהמדורגים 1 ו-2 בעולם לא הצליחו לעלות לגמר. בגמר, שבו יש ארבעה מסלולים וכל מתחרה מקבל ארבע דקות לכל מסלול, ניצח חזנוב מדורגים בכירים ממנו. את המסלול הראשון הוא הצליח בניסיון השלישי, במסלול השני הוא הצליח להגיע רק לאחיזת ה-zone (אחיזת הזון היא אחיזה באמצע המסלול שנועדה לעזור בהפרדה של התוצאות) ואת המסלול השלישי הוא צלח בניסיון השני שמיקם אותו במקום הרביעי הזמני. הישראלי הוא היה היחיד שהצליח לסיים את המסלול הרביעי, מה שנתן לו את מדליית הזהב.

 

במקום השני סיים ירני קרודר הסלובני, שכבר זכה בתחרות השנה, ובמקום השלישי סיים גרגור ווז'וניק - גם הוא סלובני. ריי סיגימוטו וקוקורו פוג'י (מדורג 4 בעולם) היפנים סיימו במקומות 5-4 בהתאמה וג'ונוואן צ'ון הקוריאני (אלוף הסבב מ 2015 ו-2017) סיים שישי בגמר.

 

אלכס חזנוב בראש הפודיום בטאיאן (צילום: מועדון המטפסים הישראלי)
אלכס חזנוב בראש הפודיום(צילום: מועדון המטפסים הישראלי)

 

הניצחון יעלה את חזנוב קרוב לעשירייה הראשונה בעולם. "המטרה שלי הייתה בכלל להגיע לחצי הגמר, לא חשבתי על הגמר ובטח שלא על מדליה", סיפר בסיום. מדובר בהישג חסר תקדים לענף בארץ ומדליית בוגרים ראשונה של ישראל, אולי בדרך להופעה במשחקים האולימפיים בעוד שנתיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מועדון המטפסים הישראלי
אלכס חזנוב בפעולה
צילום: מועדון המטפסים הישראלי
מומלצים