שתף קטע נבחר

מפרשיות 470 יצאו מהתוכנית האולימפית בפריז 2024

הדגם שנחשב לאחד המצליחים של ישראל במשחקים האולימפיים יפנה את מקומו. השייטת וורד בוסקילה שזכתה במקום הרביעי בבייג'ינג 2008: "לוקח הרבה זמן ללמוד דגם חדש, חבל שאנחנו מאבדים אחד משמעותי"

בשורות לא טובות למשלחת האולימפית של ישראל. התאחדות השייט הבינלאומית העולמית, הודיעה היום (שלישי) כי ענף שייט מפרשיות 470 יצא מהתוכנית האולימפית באולימפיאדת פריז 2024. מדובר בדגם שבו לישראל יש נציגות רצופה ולרוב גם מצליחה, מאז המשחקים האולימפיים במונטריאול 1976, אך יתכן שימשיך במתכונת של תחרות מעורבת.

 

הישג השיא בדגם הוא המקום הרביעי באולימפיאדה שהושג פעמיים, בפעם הראשונה על ידי ענת פבריקנט ושני קדמי באולימפיאדת סידני 2000 ובפעם השנייה על ידי ורד בוסקילה וניקה קורניצקי בבייג'ינג 2008.

  

השייטת ורד בוסקילה (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
השייטת ורד בוסקילה(צילום: אורן אהרוני)

 

השייטים גם הגיעו להישגים יפים באליפויות אירופה והעולם שאותה גם אירחה ישראל שלוש פעמים: בשנת 1988 בחיפה, ב-1997 בתל אביב וב-2015 חזרה התחרות לחיפה ושימשה חלק מהקריטריון לאולימפיאדת ריו, שנה מאוחר יותר. השייטת, ורד בוסקילה, שייצגה את ישראל בשלוש אולימפיאדות כולל כאמור המקום הרביעי ב-2008 אמרה: "מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד זה עלה על הפרק, קצת חבל לי לשמוע שזה אכן קורה עכשיו".

 

בוסקילה המשיכה: "מצד שני אני עדיין לא כל כך מכירה את החלופות ואולי זה יהיה בסופו של דבר לטובה. זה יותר ניסוי וטעייה. יש לזה הרבה משמעויות למדינה שהדגם שלה במפרשיות 470 חזק, כי זה לוקח הרבה זמן ללמוד דגם חדש, חבל שאנחנו מאבדים דגם משמעותי". השייטת גם חושבת כבר על העתיד: "אני מניחה שעכשיו איגוד השייט יצטרך להתכנס ולחשוב מה עושים. ברור שרוצים קודם להביא את הצוות הכי חזק, שיתברג גבוה בטוקיו 2020, אבל במקביל לבנות מסורת בדגמים האולימפיים האחרים".

 

"קשה להתפרס על 11 דגמים. אנחנו נחשבים לאימפריה בענף השייט בכמה דגמים כמו גלישת הרוח, אבל לא כל כך בשאר הדגמים. למדינות שהן מעצמות ומגיעות עם צוותים בכולם זה פחות דרמטי, וצריך לזכור כמובן שזו גם בעיה תקציבית. אם נצליח בטוקיו, יהיה כסף להמשיך בענף אחר גם לקראת פריז 2024".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אילן תשתש
נינה אמיר ונויה ברעם
צילום: אילן תשתש
מומלצים