שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

צ'מפיונס, גרסת המונדיאל

בקיץ 2021 צפוי הטורניר החדש של פיפ"א – אליפות העולם לקבוצות – לערוך בכורה בהשתתפות המועדונים הטובים בעולם. כך זה יעבוד

אם לא יהיו שינויים מפליגים, החל מקיץ 2021 יקום מודל חדש של אליפות העולם לקבוצות. על הרעיון שוקד בימים אלו נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו, שהכריז בעבר על רצונו להקים מפעל תחרותי חדש שבו ישתתפו מרבית קבוצות הפאר של כלל היבשות. כדי ליישם רעיון זה נפגש לאחרונה אינפנטינו עם מנהלי הקבוצות הבכירות ביבשת במטרה לקבל מהם אישור לכך שקבוצותיהם ייקחו חלק במפעל החדש. כך, למשל פנה נשיא פיפ"א לבעלי מנצ'סטר סיטי, ברצלונה, ריאל מדריד, יובנטוס, פ.ס.ז' ומנצ'סטר יונייטד, והוא הציג בפניהם את מבנה הטורניר.

 

במפעל התחרותי החדש ישתתפו 24 קבוצות אשר ייצגו את חמש היבשות לפי החלוקה הבאה: 12 קבוצות ייצגו את יבשת אירופה, שתי קבוצות ייצגו את יבשת אפריקה, שתי קבוצות ייצגו את יבשת אסיה, ארבע־חמש קבוצות ייצגו את דרום-אמריקה, שתי קבוצות יבואו מצפון או מרכז אמריקה, קבוצה אחת תבוא מאוקיאניה והמדינה המארחת. בחלק הבא אסביר כיצד יתנהל מהלך הטורניר.

 

לאו מסי ברצלונה (צילום: רויטרס)
לאו מסי (צילום: רויטרס)

 

24 הקבוצות המשתתפות בטורניר יחולקו לשמונה בתים, כאשר בכל בית ישחקו שלוש קבוצות שישחקו פעם אחת נגד הקבוצה היריבה הנמצאת איתן באותו בית. בתום מחזור אחד, הקבוצה שתדורג ראשונה בכל אחד מהבתים תעפיל לרבע-הגמר. הכול נראה טוב ויפה, אך קיימות מספר סוגיות שצריך לפתור אותן בטרם יוחלט להשיק את הטורניר:

 

1. נכון לעכשיו, לא ברור איך ייקבע זהותן של המשתתפות: האם בדומה ליורוליג בכדורסל ייחתם הסכם עם מספר קבוצות בכירות אשר ללא קשר למעמדן בליגה המקומית ישתתפו בטורניר באופן קבוע, או שייבחרו האלופות מכל המדינות, סגניותיהן או מחזיקות הגביע.

 

2. מכיוון שהטורניר הראשון מתוכנן להתקיים ב־2021 (שנה לפני קיום המונדיאל הבא) תצטרך פיפ"א למצוא תאריכים שלא יפגעו בקיומו של טורניר אחר אותו היא מארגנת: גביע הקונפדרציות.

 

3. כדי להגיע להסכם עם בעלי הקבוצות האירופיות הבכירות הסכים נשיא פיפ"א לתת מראש 20 מיליון יורו לכל קבוצה שתיקח חלק בטורניר, כאשר גם ההכנסות ילכו לבעלי הקבוצות ולא למארגני הטורניר.

 

4. נכון לעכשיו לא ברור היכן יתקיים הטורניר, ולפי אילו קריטריונים תיקבע המדינה המארחת. כדי להביט קדימה לעתיד, צריך להיזכר איך מנוהל הטורניר כיום.

 

כיום מתקיימים המשחקים במהלך דצמבר במתכונת של טורניר גביע הקונפדרציות. כלומר בטורניר משתתפות שש אלופות היבשות פלוס הקבוצה המארחת, כאשר המשחקים נערכים בשיטת נוקאאוט (דהיינו, הקבוצה המפסידה מודחת מהמשך הטורניר, בעוד הקבוצה המנצחת ממשיכה הלאה לשלב הבא).

 

סביר להניח שרעיון גיבוש הטורניר עוד יעבור מספר שינויים בטרם תתקבל החלטה סופית אודות האופן בו יושק טורניר הקבוצות החדש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים