שתף קטע נבחר

היסטוריה בהוקי קרח: לאס וגאס קרובה לאליפות

כשלאס וגאס גולדן נייטס הצטרפה לליגת ההוקי האמריקנית בתחילת השנה, אף אחד לא נתן לה סיכוי. מי האמין שבסיום העונה הקבוצה תעשה היסטוריה ותזכה באליפות המערב. כעת היא נמצאת ניצחון בסדרה אחת בלבד מגביע סטנלי - התואר היוקרתי בענף

עירוני קריית שמונה בישראל ולסטר סיטי באנגליה הן רק שתי דוגמאות לסיפורי סינדרלה על קבוצות קטנות שלקחו אליפות כנגד כל הסיכויים ונגעו בתהילה. ייתכן כי נמצא מקרה סנסציוני אף יותר. קבוצת לאס וגאס גולדן נייטס, מליגת ההוקי קרח האמריקנית ה-NHL, הוקמה רק העונה וכבר זכתה בתואר משמעותי.

 

הגולדן נייטס ניצחו אמש (ראשון) 1:2 את קבוצת וויניפג ג'טס, השלימו 1:4 מרשים בסדרה והוכתרו כאלופי האזור המערבי בליגה. בסדרת הגמר של הליגה הם ישחקו מול טמפה ביי לייטנינג או וושינגטון קפיטלס, על הזכות להניף את גביע סטנלי - התואר היוקרתי ביותר בענף.

 

לאס וגאס גולדן נייטס הוקי קרח  (צילום: AFP)
שחקני לאס וגאס גולדן נייטס חוגגים(צילום: AFP)
 

בעקבות הניצחון בגמר המערב, הקבוצה מלאס וגאס כבר עשתה היסטוריה והפכה לראשונה מאז סנט לואיס בלוז ב-1968, שהעפילה לגמר בעונתה הראשונה בליגה. ההבדל בין הקבוצות הוא שהבלוז שיחקו באותה עונה באזור שכלל רק קבוצות חדשות, עקב הגדלת הליגה.

 

אף אחד לא נתן סיכוי בתחילת העונה לקבוצה הצנועה מווגאס ולראייה יחס ההימורים על זכייה שלה באליפות היה אסטרונומי ועמד על 500 ל-1. האמת היא שהיו לכך סיבות טובות. לאס ווגאס היא לא בדיוק המקום הראשון שאפשר לחשוב עליו בהקשר של הוקי קרח, והנהלת הליגה היססה לא מעט לפני שהחליטה להעניק את הרישיון לקבוצה.

 

לאס וגאס גולדן נייטס הוקי קרח  (צילום: AFP)
מארק-אנדרה פלרי. גביע סטנלי רביעי?(צילום: AFP)

 

גם סגל השחקנים לא רמז על העתיד לבוא וכלל בעיקר שחקנים שנפלטו מקבוצות אחרות, בחירות דראפט ומספר שחקנים וותיקים כמו השוער מרק-אנדרה פלרי, שכבר זכה שלוש פעמים באליפות, עם קבוצת הפאר פיטסבורג פינגווינס.

 

הקבוצה מווגאס גם מצאה עונה טובה במיוחד להגיע להישג היפה, שכן ליגת ה-NHL חוגגת מאה שנים להיווסדה. כעת נותר רק לראות אם הסיפור הלא שגרתי הזה יקבל תפנית נוספת בעלילה ויהפוך סופית לאחת ההפתעות הגדולות שידע הספורט המקצועני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים