שתף קטע נבחר

צילום: גטי אימג'ס

כריס פרום הבטיח את הזכייה בג'ירו

הבריטי הבטיח את הבכורה קטע אחד לסיום המרוץ. השלישי בהיסטוריה שזכה בטור דה פראנס, וואלטה וג'ירו בשנה אחת

כריס פרום חוגג (צילום: AFP)
פרום חוגג(צילום: AFP)

 

כריס פרום השלים אחר הצהריים (שבת) זכייה ראשונה בקריירה בג'ירו ד'איטליה, קטע אחד לסיום מרוץ האופניים השני בחשיבותו בעולם. הרוכב הבריטי אומנם סיים במקום השביעי היום (5:49:51 שכות), אבל הוא מקדים את טום דומולין ההולנדי ב-46 שניות, כשהקטע האחרון הוא לפרוטוקול בלבד.

 

פרום הפך לשלישי בהיסטוריה שזוכה בטור דה פראנס, וואלטה הספרדי וג'ירו ד'איטליה, בשנה אחת. זו זכייה שישית של פרום באחת משלוש התחרויות הגדולות (ארבע פעמים זכה בטור דה פראנס, פעם אחת בוואלטה וכאמור היום בג'ירו).

 

כריס פרום (צילום: EPA)
פרום (מימין) עם דומולין(צילום: EPA)

 

הקטע היום בין סוסה לצ'רביניה כלל 214 קילומטרים שנפתחו בחלק מישורי. פרום לא הצליח לברוח, אבל לא ממש דאג כי ידע שבהמשך יש שלוש עליות קשות והוא יתפוס את מתחריו העיקריים.

 

מי שזכה בסופו של דבר בקטע הוא מייקל ניבה, שחצה ראשון אחרי 5:43:48 שעות ביום הולדתו ה-34. פרום התנהל בצורה טקטית ושמר לאורך כל הדרך על הפער מהשני בדירוג, טום דומולין, אלוף השנה שעברה.

 

טום דמולאן (צילום: EPA)
דומולין. עשה הכל וזה לא הספיק(צילום: EPA)

 

שישה קילומטרים לסיום דומולין פתח מבערים בניסיון לברוח, אבל הבריטי הצליח להידבק אליו ובסוף גם סיים לפני יריבו. פרום אף הגדיל את הפער בין השניים - בתחילת היום הפער עמד על 40 שניות. מחר כאמור יגיע ג'ירו ד'איטליה ליומו האחרון עם 115 קילומטרים שיסתיימו ברומא.

 

פרום אמר בסיום: "ידעתי שדומולין ינסה לתקוף בסיום, אבל היה לי ברור שאני מסוגל להיצמד אליו. לכולם היה יום קשה, ולאף אחד לא היה אקסטרה ברגליים". עוד אמר הבריטי: "הג'ירו הזה היה אכזרי, לכן הייתי צריך לפקוח היום עין על דומולין. הייתי צריך להישאר מקדימה, ידעתי שההרים יהיו נקודת המפתח שלי ועשיתי ספרינט בסיום כדי להבטיח גם את החולצה של המטפס".

 

כריס פרום (צילום: EPA)
פרום. רוכב היסטורי(צילום: EPA)

 

כזכור, עד אתמול מי שעוד הוביל את הג'ירו הוא סיימון ייטס, אבל הוא קרס באלפים. מי שניצל זאת הוא פרום שלקח את ההובלה 80 קילומטרים לסיום ולא הביט לאחור. במשך שלוש שעות הוא רכב לבדו באלפים המושלגים ולפסגת אתר הסקי בססטרייה (2,035 מטר מעל פני הים) הגיע שתי דקות לפני מתחרו העיקרי, דומולין.

 

הרוכב הישראלי, גיא שגיב מקבוצת סייקלינג אקדמי, סיים במקום ה-97 (מתוך 151 רוכבים) ומחר יעשה היסטוריה כשיהיה לישראלי הראשון שמסיים גראנד טור. שגיב מדורג במקום ה-143 בדירוג הכללי. סייקלינג אקדמי במקום ה-19 מתוך 22 קבוצות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים