שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

התחזית: גמר NBA ברמה נמוכה

קליבלנד מגיעה עם הסגל הכי חלש שלה בשנים האחרונות, לגולדן סטייט כבר אין מוטיבציה

גמר ה_NBA מתחיל הלילה, ובפעם הרביעית ברציפות גולדן סטייט וקליבלנד יילכו ראש בראש. הדרך לגמר השנה הייתה קשה ומאתגרת, ושתיהן עמדו בפני הפסד בגמר האזורי, ניצחו במשחק השביעי והגיעו שוב לגמר.

 

רבים חושבים שתוצאת הגמר השנה ידועה מראש, ואם יהיה ללברון מזל הוא ייקח משחק אחד בלבד. לדעתי המקרה השנה שונה מאוד. זהו גמר שיהיה בנוי על מוטיבציה ורצון. גולדן סטייט נראתה חסרת מוטיבציה בפלייאוף השנה ולא לקחה את כל 48 הדקות בכל משחק ברצינות. בסדרה מול יוסטון גולדן סטייט נקלעה לפיגור גדול מספר פעמים, וזה כמעט עלה לה בפספוס הגמר. גולדן סטייט זכתה כבר בשתי אליפויות בשלוש העונות האחרונות והשיגה נקמה על ההפסד בגמר לפני שנתיים. מנקודת המבט של דוראנט הוא כבר זכה באליפות שלו ונרגע, ואפשר לראות זאת בחוסר האגרסיביות שלו במספר משחקים בפלייאוף.

 

גולדן סטייט (צילום: AP)
גולדן סטייט אחרי העלייה לגמר(צילום: AP)

 

קליבלנד, לעומת זאת, נלחמה במשחקים רבים על מנת להגיע לגמר הזה. לברון סחב אותה דרך שתי סדרות שהגיעו למשחק שביעי והיא מגיעה לגמר מותשת. מבחינת לברון ההישג היה להגיע לגמר עם הקבוצה הזאת, כך שמבחינתו הוא סיים את עבודתו, ו"מותר לו להפסיד את הגמר". השחקנים שסובבים את לברון מתחלקים לכמה קבוצות. יש את אלו שזכו איתו באליפות ב-2016. השחקנים הללו כבר לא צעירים וגם להם אין הרבה להוכיח, הם יודעים מי זו גולדן סטייט בגמר וגם הם לא נותנים לעצמם הרבה סיכוי לנצח. יש את השחקנים החדשים שהגיעו העונה ואין להם ניסיון, הם פשוט תופסים מקום בסגל ולא יכולים לעזור במעמד כזה. וישנם עוד כמה שחקנים מנוסים כמו קורבר, היל וגרין, שמשחקים טוב מאוד השנה בניסיון להוכיח את עצמם בפני לברון.

 

המפתח של גולדן סטייט לניצחון הוא סטפן קרי. בלי קיירי ארווינג שיעסיק אותו בהגנה, קרי יכול להתרכז אך רק בצד ההתקפי ולהוכיח שהוא יכול להביא את עצמו לידי ביטוי גם בגמר. גולדן סטייט משחקת הכי טוב כשקרי משחק טוב, וזאת השנה שלו לזכות בתואר השחקן המצטיין של הגמר. בצד ההגנתי, אין ספק שהווריורס יכולים למנוע מקליבלנד לעבור את סף 100 הנקודות בכל המשחקים. עם זאת, הפציעה של איגודאלה תהיה מאוד משמעותית. איגודאלה הוא האיש שיכול לשמור בצורה הטובה ביותר על לברון, ואם הוא לא יהיה זמין או לא במיטבו, אחריות זו תיפול על דוראנט ותשפיע עליו לרעה בצד ההתקפי. בצד המנטלי, האחריות אצל הווריורס נופלת על המנהיג דריימונד גרין. בכל משבר מנטלי או חוסר מוטיבציה, גרין הוא השחקן שנותן את נאום המוטיבציה ועושה מהלך מרהיב על הפרקט כדי להרים את הקבוצה והקהל.

 

המפתח בצד של קליבלנד הם השחקנים מסביב ללברון. אם הם יופיעו, יהיה לקליבנד סיכוי להאריך את הסדרה ומשם לקוות לניסים במשחקים האחרונים. בפלייאוף השנה לברון נקט באסטרטגיה של לא לרדת מהפרקט כלל ולנוח תוך כדי משחק, אבל זה לא יילך בגמר ויפגע בקבוצה יותר מאשר יעזור לה. הווריורס משחקים חכם מאוד ומנצלים כל מץ'-'אפ על הפרקט כדי להשיג נקודות קלות. האקס פקטור הוא ג'יי-אר סמית'. כשהוא משחק טוב הוא מכניס מוטיבציה לקבוצה ויכול לשנות משחק שלם.

 

התחזית שלי היא שהגמר השנה יהיה ברמה נמוכה, בהתחשב בכך שקליבלנד מגיעה עם סגל פחות טוב מאשר בשנים האחרונות וגלדן סטייט חסרת מוטיבציה. אני מקווה שאני טועה. והתוצאה? גולדן סטייט ב-6 משחקים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים