שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

ארגנטינה תניף את הגביע, פולין תפתיע

לארגנטינאים היה מספיק זמן להתגבש אחרי האכזבה במוקדמות. הם למדו אחד את השני והורידו מהאגו שלהם, כיוון שהבינו שמגיע רגע האמת וכל המדינה על גבם. ומסי? פשוט אין לו ברירה – המונדיאל הזה שלו. הפולנים, גם בזכות כישרון ובעיקר בגלל הגרלה נוחה, יכולים להגיע רחוק

מונדיאל 2018. המונדיאל הראשון בו אצפה ואבין מה הולך. המונדיאל הראשון בו אצפה ולא אקבל נזיפות מאמי כמו "ילד, בגילך צריך לישון בעשר. לך למיטה". מונדיאל 2018. התחזיות:

 

האלופה: ארגנטינה. אני בטוח שרוב מי שקורא את זה תוהה לעצמו מה שתיתי לפני חמש דקות, אבל כדי שאתחיל להסביר מה יעבוד במונדיאל, אסביר מה לא עבד במוקדמות. אתחיל בהתקפה המעולה של הארגנטינאים. כל שחקן התקפה מגיע ככוכב על מהליגה שלו, דיבאלה והיגוואין מהסרייה א, די מריה מפ.ס.ז', אגוארו מהפרמייר ליג וכמובן מסי. כל שחקן מגיע עם האגו שלו והם לא יכולים להתגבש תוך ארבעה־חמישה אימונים לפני משחק מוקדמות.

 

לאו מסי וארגנטינה נוחתים במוסקבה (צילום: gettyimages)
לאו מסי וארגנטינה נוחתים במוסקבה(צילום: gettyimages)

 

ההגנה של ארגנטינה, שהרבתה לספוג במוקדמות, היא פשוט לא מספיק טובה לטופ. הגנה איטית ודי מבוגרת שלא הייתה יעילה כלל ואף שחקן הוא לא מהטופ העולמי. (בנבחרת ספרד וצרפת לדוגמה, כל שחקני ההגנה הם הטובים בעמדתם בעולם). בנוסף לכל זה, סמפואלי, מאמן הנבחרת, לא השתמש נכון בהגנה שלו. הציב את אוטמנדי, רוחו ופאזיו לבד בהגנה, כשלושה בלמים בודדים, דבר שלא הועיל להגנה הבינונית.

 

אז מה ישתנה במונדיאל עצמו? ראשית, לארגנטינאים היה מספיק זמן להתגבש. הם התאמנו מספיק ביחד, למדו אחד את השני והורידו מהאגו, כיוון שהבינו שמגיע רגע האמת וכל המדינה על גבם. כל שחקן – הגנה, קישור והתקפה – ייתן את הנשמה שלו ויעשה הכל כדי להביא את הגביע אל ארגנטינה ולשמח מיליונים.

 

בעניין ההגנה, גם הם מבינים שהטורניר יכול להפוך אותם לכוכבים אמיתיים, דבר שעדיין לא בדיוק הספיקו להרגיש. אמנם הם לא יהיו כמו קיילור נאבס מ-2014 שקפץ מלבאנטה לריאל מדריד, אך הם מבינים שזו ההזדמנות האחרונה למינוף הקריירה שלהם, מין קפיצת מדרגה ענקית. אך הדבר שלדעתי הכי ישפיע על האלביסלסטה הוא ליאו מסי.

 

עד כה הפרעוש לא הצליח להראות שהוא ווינר אמיתי במדים הלאומיים. אפס תארים עם הנבחרת מחפים רק חלקית על ארבעה תארי ליגת האלופות עם הקבוצה שבשנות הזכייה הייתה הטובה בתבל ואליפויות בליגה של חטאפה ולגנאס.

 

זוכרים את כריסטיאנו רונאלדו בגמר היורו ב2016? כך יהיה מסי בחודש הקרוב. הוא ייקח את החברים שלו לשיחות, יטריף אותם ויכניס אותם למציאות שהם אלה שיניפו את הגביע. כמובן גם במגרש הוא ישדר את זה, ייתן את המהלכים שלו, ירעיל את החברים שלו ויכניס אותם לשיגעון. גם האוהדים סומכים על ליאו והתחושה שלי היא שהפעם הוא מבין שאין לו ברירה והוא חייב להוכיח ווינריות.

 

אך יש דברים שיכולים לפגוע בארגנטינה. ליתר דיוק שני דברים. הפציעה של רומרו, שגרמה לכניסתו של ווילי קבאז'רו, שוערה המחליף של צ'לסי, המבוגר (37) לשער. והפציעה של לאנסיני שיכול היה להיות מהפורחים בנבחרת הארגנטינאית. ועדיין, אני מאמין שהתכולים־לבנים ימצאו פתרונות ויניפו את הגביע היוקרתי בתבל.

 

 

המפתיעה: פולין. הפולנים אחרי יורו טוב בו הגיעו לחצי הגמר והודחו על ידי האלופה של אותו טורניר, פורטוגל. פולין היא נבחרת ברמה גבוהה אשר קיבלה הגרלה נוחה. אחרי בית עם סנגל, קולומביה ויפן, בו היא תסיים ככל הנראה ראשונה, תפגוש את מנצחת בית ז' – בלגיה או אנגליה (הרי לתוניסיה ופנמה אין סיכוי). כך שפולין יכולה להגיע לפחות לרבע הגמר. שם עם ההגנה היציבה שלהם, הקישור המגוון וכמובן רוברט לבנדובסקי, הם יכולים להתקדם אפילו לחצי הגמר.

 

רוברט לבנדובסקי מסמן שלוש אצבעות אחרי שלושער (צילום: EPA)
רוברט לבנדובסקי (צילום: EPA)

 

המאכזבת: בלגיה. נבחרת שעד לפני ארבע שנים דיברו עליה כמועמדת לזכייה, איכזבה גם במונדיאל הקודם וגם ביורו. נבחרת שירדה מהכותרות, הפכה ללא מעניינת ולא מגובשת וכך תיראה במונדיאל. בלגיה אף פעם לא הייתה מדינה עם שאיפות עצמיות שדרשה מעצמה הישגים ורכשה לעצמה כבוד אמיתי עם שאר המדינות בטופ, וזאת למרות דירוגה הגבוה בפיפ"א. (שלא משקף דבר. כי איך שווייץ שישית וספרד עשירית?). אז למרות שמהבית היא תעלה, אני בספק אם היא תעבור את השמינית. כמובן שזו תהיה אכזבה עצומה אם לא תגיע לרבע, כיוון שהשחקנים שלה בשיא הקריירה ומככבים בקבוצות שלהם.

 

המשתפרת: אנגליה. קשה להגיד על האנגלים שהם המשתפרים, אבל זו המציאות. אחרי כישלונות בכל המונדיאלים האחרונים וביורו מזעזע, אנגליה, נבחרת צעירה, תוכל להשיב קצת מהכבוד. האנגלים יבואו בידיעה שאין להם הרבה מה להפסיד, אך אין להם יותר מדי מה להרוויח. קשה לראות אותם מגיעים לגמר. מצב כזה יגרום לאנגלים לשחק יותר משוחרר ונראה מהם את הכישרון שיש לנבחרת להציע.

 

שחקנים כמו ראשפורד, קיין, סטרלינג, דלה עלי וקייל ווקר יקבלו את הבמה המרכזית בתקופה טובה שלהם ולהערכתי ירימו את הנבחרת.

 

השחקן המצטיין: ליאו מסי. (ראו סעיף הראשון).

 

השחקן הצעיר המצטיין: מרקוס ראשפורד. היהלום הצעיר של יונייטד הוכיח כבר שעתידו ברשימת החלוצים הטובים בעולם. לא קיבל מספיק קרדיט ביורו הקודם והאנגלים הודחו בשמינית הגמר, אך במונדיאל הקרוב יקבל מקום בהרכב וכמו שזה נראה כרגע, ינצל אתז ההזדמנות בגדול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים