שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הנבחרת שריגשה את העולם כולו

היפנים הצנועים בחרו להילחם על המגרש בקוד הבושידו – כבוד, נאמנות ואומץ. את ההצגות הם השאירו לכוכבים כמו ניימאר וסוארס, שעשו מעצמם צחוק. גולת הכותרת: אותו צילום של אוהדים עוברים עם שקיות ניילון ואוספים את האשפה מהיציעים

כשהתפרסם לוח משחקי שמינית גמר המונדיאל, המשחק בין בלגיה ליפן נחשב אולי הכי קל לחיזוי. והתחזיות התגשמו, בלגיה העפילה לרבע הגמר. אבל מה שקרה באותו משחק היה מרענן ויוצא דופן גם על רקע של מונדיאל יוצא דופן כשלעצמו, עשיר בשערים מרהיבים ודרמות מסחררות.

 

והתורמת העיקרית למשחק הנהדר הזה הייתה דווקא הנבחרת שהוגדרה כנחותה, יפן. היפנים ידועים בהיאבקות סומו, ג'ודו, ושאר אמנויות לחימה. אבל במונדיאל הם השאירו אותן לנבחרות דרום אמריקאיות ואירופאיות, ובחרו להילחם על המגרש בקוד הבושידו, של כבוד, נאמנות ואומץ. את פרק ההקרבה העצמית, התאבדות, הם יישמו על הכדור, ולא על רגלי היריבים.

 

יפן חוגגת (צילום: AFP)
יפן חוגגת(צילום: AFP)

 

מרגש היה לראות את החיבוק החזק שהעניק בסיום המשחק לוקאקו ליושידה, הבלם היפני ששיתק אותו לא באמצעות אלימות, אלא באינטליגנציה ובהקרבה. גם בתיאטרון, כמו הקבוקי או סוגים אחרים, היפנים טובים. גם כאן, את ההצגות על המגרש הם השאירו לניימאר, רונאלדו, די מריה, סוארס ואחרים, שעשו צחוק מעצמם אל מול המצלמות ברזולוציה גבוהה. יש הרבה נבחרות שהיו נכנסות לבהלה ולחץ אל מול ההסתערות של שחקנים כמו דה בריינה, הזאר, לוקאקו ומרטנס. היפנים נענו לאתגר הזה בשליטה עצמית ובמשמעת קבוצתית ואישית גבוהה.

 

אז מדוע היפנים לא יהיו ברבע הגמר ובלגיה כן? יש לכך הרבה סיבות. קודם כל האיכות. בסופו של דבר, את הסגל הבלגי הנוצץ מרכיבים שחקני מפתח בקבוצות צמרת אירופאיות שרגילים לשחק בקצב גבוה, תחת לחצים, ברמת מיומנות גבוהה. את תמצית האיכות הזאת ניתן היה לקבל בנגיעות (או במקרה של לוקאקו, פתיחת הרגליים) של כמה מהשחקנים הללו בהתקפה המתפרצת הקטלנית, זו שהכריעה את המשחק בדקה האחרונה.

 

שנית, הגנטיקה. היפנים הם עם נמוך קומה, והנבחרת משקפת זאת היטב. המזל הגדול של הבלגים הוא שהם התעשתו מיד לאחר ספיגת השער השני, המאמן מרטינס הכניס את פלאיני גבה הקומה, שהיה לו חלק משמעותי במהפך, ואת שני שערי השוויון הבלגים השיגו במשחק גובה. בנוסף, לאחר הובלה בשני שערים, וגם לאחר השער המצמק היפנים לא הסתגרו, ניסו להבקיע שוב, ולא היו רחוקים מכך לאחר שקורטואה הדף בקושי את הבעיטה המצוינת של הונדה בדקות האחרונות.

 

ואי אפשר בלי האקורד האחרון של המשחק. לאחריו הרוסים גילו את חדר ההלבשה של הנבחרת היפנית נקי, מסודר, עם פתק שאומר "תודה" ברוסית. המצלמות שעקבו אחר הקהל באצטדיון גילו את האוהדים היפנים עוברים עם שקיות ניילון ואוספים את האשפה מהיציעים בהם הם ישבו. אחד הדברים היפים במונדיאל הוא המפגש המרתק בין תרבויות שונות, על כר הדשא וביציעים. היו דברים יפים ומרגשים, והיו כאלה שפחות. אבל ללא ספק רצוי וכדאי ללמוד כמה דברים מהשחקנים והאוהדים היפנים. דומו אריגטו, תודה רבה, נבחרת יפן.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים