שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

מונדיאל האפשרויות הבלתי מוגבלות

נבחרות טקטיות מצמצמות פערים מנבחרות בעלות יכולות טכניות עדיפות, והקבוצתיות מנצחת את השמות. יש יותר יפה מזה? אפשר לפנטז על גמר מרגש בין בלגיה לקרואטיה, המייצגות יחד בקושי 15 מיליון איש

כשאני פוגש אנשים שאינם מחוברים לכדורגל ששואלים אותי "מה ההתלהבות מהמשחק הזה?", אני עונה: נסו לדמיין קרב בין דוד לגוליית. בעד מי אתם? "דוד" הם עונים. מעולה. עכשיו דמיינו שזה משודר כל שבוע ולכל צופה יש דוד משלו. אחת לארבע שנים כל הדוידים בעולם שהגיעו למונדיאל חולמים ויכולים לזכות בו. זה סוד הקסם.

 

המונדיאל הזה הוא התעלות של תומכי הדוידים למיניהם. כמעט כל הגולייתים נפלו, כוכבי השביט הממוסחרים עד מיאוס כמו רונאלדו ומסי נשלחו הביתה, כי אחד זה לא קבוצה. במונדיאל הזה הקבוצתיות שולטת ולא בכדי, זה תהליך שנבנה מ־2010 בכלל המדינות ויצק את המסגרת לטורניר הנוכחי. אפשר לדמיין את רינוס מיכלס ואת יוהאן קרויף בבר הספורט של גן עדן, צופים במונדיאל ושותים בירה בסיפוק – הכדורגל שלהם, הטוטאל פוטבול, שולט כיום בעולם והנציגים של ממשיך דרכם פפ גווארדיולה כבר לקחו שני מונדיאלים ברציפות.

 

נבחרת קרואטיה חוגגת (צילום: getty images)
נבחרת קרואטיה חוגגת(צילום: getty images)

 

כן, גם ספרד וגם גרמניה היו הנבחרות שלו בלי שהוא באמת יהיה שם. למרות המצקצקים בלשון, הסגנון שמחייב קבוצתיות מלאה ושיתוף טקטי בכל פרט מבדיל את הכוכבים ושם אותם במקום בו הם חייבים להשתלב, בגלל שהסגנון הנ"ל פשוט היה החזק ביותר ולכן הפך לשולט. נבחרות ששומרות על רמה טקטית גבוהה מצמצות פערים מנבחרות בעלות יכולות טכניות עדיפות, והכדורגל נכנס למקום שבו החיבור הקבוצתי קובע יותר משמות השחקנים על הדשא.

 

הסימנים נראו כבר במוקדמות המונדיאל. נבחרות גדולות כמו איטליה, הולנד, צ'ילה וארה"ב כלל לא העפילו לטורניר, ארגנטינה ופורטוגל בנו את המשחק שלהן על רונאלדו ומסי – והתוצאה בהתאם. גם גרמניה וספרד עשו את המונדיאל מעניין יותר בהדחה שלהן, אך במקרה שלהן הסיבות שונות ויותר קשורות לאי ריענון הסגלים והסתמכות על הגווארדיה הישנה. אצל גרמניה זה אפילו מרגיז כי יש להם עוד שלוש נבחרות למונדיאל מהצעירים בבית, אך אין צער על הגולייתים שהודחו.

 

אפשר אפילו לפנטז על גמר בין בלגיה לקרואטיה, המייצגות יחד 15 מיליון איש בלחץ. יש יותר דוד מזה? השתיים הללו יחד עם שוודיה, רוסיה ואורוגוואי הן הנבחרות עם הרוח הקבוצתית החזקה ביותר שראינו במונדיאל. איתן ברבע הגמר יש את אנגליה, ברזיל וצרפת שעדיין לא הוכיחו שהן מגובשות מספיק ועדיין מדברות בשפת הכוכבים שלהן. הקבוצתיות תניף גביע? מונדיאל תענוג בכל מקרה וגם תודה ל"כאן" על הנוחות והנגישות מכל מכשיר לכולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים