שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

UFC 227 - אתם מוכנים לאקשן?

מצד אחד אחד דילשאו, מצד שני גרברנדט - ובמרכז הזירה קרב חוזר ענק על התואר במשקל תרנגול. ותהיו בטוחים שהאיבה בין השניים תוסיף לאקשן

ב-4.8.18 ייפגשו בסטייפלס סנטר בלוס אנג'לס האלוף טי.ג'יי דילשאו והטוען לכתר קודי גרברנדט לקרב חוזר על החגורה במשקל תרנגול (Bantamweight). מעבר לכך שמדובר בשני הלוחמים הטובים בקטגוריה, בין השניים שוררת איבה שתסדר קרב מסקרן מאוד שרבים מצפים לו.

 

הסכסוך בין השניים החל כשדילשאו שהתאמן עם גרברנדט באותה קבוצה (Team Alpha Male) עזב לקולורדו עם המאמן דווין לודוויג, וזה נתפס בעיני גרברנדט כבגידה. לקראת הקרב ביניהם הם נבחרו לאמן את הקבוצות בתכנית The Ultimate Fighter כשבסופו של דבר הם נפגשו ב-UFC 217 (נובמבר 2017) לקרב מצוין בו דילשאו ניצח בנוקאאוט.

 

טי.ג'יי דילשאו UFC (צילום: gettyimages)
דילשאו בפעולה(צילום: gettyimages)

 

דילשאו, בן 32, מגיע מרקע של היאבקות במכללות, בשנת 2010 הוא נכנס לעולם ה-MMA ואחרי 4 ניצחונות בארגונים קטנים נכנס בעצמו לתוכנית The ultimate fighter בה הגיע עד הגמר והפסיד לג'ון דודסון. ההפסד לא מנע ממנו לקבל חוזה ב-UFC, ולאחר 6 קרבות בהם השיג 5 ניצחונות קיבל קרב על החגורה מול האלוף רנאן בראו שהגיע עם מאזן מפלצתי של 1:32 ועם 3 הגנות על החגורה. לתדהמת עולם ה-MMA דילשאו שלט בקרב בצורה בלתי מעורערת וניצח את האלוף בסיבוב החמישי. אחרי עוד שתי הגנות מוצלחות הפסיד את החגורה בהחלטה מעורבת לדומיניק קרוז. אחרי שחזר למסלול הניצחונות גבר כאמור על גרברנדט, מה שמוביל אותנו לאלוף לשעבר.

 

גרברנדט, רק בן 27, מגיע גם הוא מרקע של היאבקות מכללות וכן איגרוף חובבני, ואוחז במאזן של 32 ניצחונות ללא הפסד בקרבות אגרוף. לטעמי הוא אחד מהמתאגרפים הטובים ביותר ב-UFC, וזה ניכר בעמידה ובטכניקה שלו. בשנת 2012 הוא ערך את קרב הבכורה שלו ב-MMA ואחרי 5 קרבות מוצלחים חתם על חוזה ב-UFC. אחרי 5 ניצחונות נוספים קיבל קרב על החגורה מול קרוז, אחד הלוחמים הטובים בהיסטורית ה-MMA שאחז בחגורות אליפות בארגון WEC (אחרי שנרכש ע"י ה-UFC המשיך והיה אלוף דומיננטי עם 4 הגנות בסה"כ בשני הארגונים).

 

בעולם ה-MMA היו לא מעט ביקורות: מדוע גרברנדט, שהפסיד בקרב הראשון שלו כאלוף, מקבל מיד קרב חוזר? הרי גם בקרב עצמו הוא הפסיד בסיבוב השני. אך לא תמיד ה-UFC נוהג כמו שצריך אם הוא מזהה מצב של "money fight" שיכול להכניס עוד כסף לארגון. נזכיר גם שהיה אמור להיערך השנה סופר-קרב בין דילשאו לבין דמיטריוס ג'ונסון (אלוף אגדי במחלקה נמוכה יותר) אך הוא לא יצא לפועל לאחר ש-DJ נסוג ממנו.

 

הבדל גדול בין דילשאו לגרברנדט הוא בהתנהגות שלהם מחוץ לזירה. גרברנדט טיפוס מוחצן וקולני בהרבה מדילשאו, כשבתוכנית הריאליטי המדוברת הקצין את התנהגותו וחיפש כל הזמן תירוצים לריב עם דילשאו וקבוצתו. דילשאו, לעומתו, מדבר פחות ומעדיף לפרוע את השטרות בזירה.

 

מה יהיה בקרב? קשה לחזות. יש הטוענים כי גרברנדט לא הגיע מוכן לגמרי לקרב הקודם והמעיט ביכולתו של דילשאו, וכעת מצפה לנו סיפור אחר. בכל מקרה, מצפה לנו קרב חזק שיכול ללכת לכל כיוון, שכן מדובר בשני לוחמים שהולכים קדימה ומספקים לצופים הנאה. אני הולך עם האלוף.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
טי.ג'יי דילשאו
צילום: gettyimages
מומלצים