שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

באר שבע אלופה, אבל לא ראויה

הפועל באר שבע, שזכתה לחיבוק כל כך חם מהתקשורת והקהל האובייקטיבי (הכוונה לאוהדים שקבוצותיהם לא מתחרות על אליפות), התחילה להימאס בגלל היחס לזרים שלה

לאחר שחיכתה עשרות שנים לאליפות, החזירה אל שורותיה את אליניב ברדה ומינתה את ברק בכר המבטיח, היה כיף להתחבר להפועל באר שבע. הקבוצה בעלת עשרות אלפי האוהדים זכתה באליפות בצדק, מימשה את חזונה של הבעלים אלונה ברקת, ונראתה בדרכה למעלה. גם האליפות השנייה המרשימה למדי הוכיחה שבאר שבע יכולה להמשיך ולהישאר בצמרת לשנים הבאות. רק מה? בשלב מסוים, הקבוצה שזכתה לחיבוק כל כך חם מהתקשורת והקהל האובייקטיבי (הכוונה לאוהדים שקבוצותיהם לא מתחרות על אליפות), התחילה להימאס.

 

אינספור הדלפות מחדר ההלבשה, עבירות משמעת, רכישות של ישראלים בסכומים הזויים, ודבר מרגיז במיוחד - פנייה לשחקנים תחת חוזה (וד"ש להפועל חיפה). אלא שלא זה הדבר שהכי מפריע לי אצל האלופה, שבשנתיים האחרונות כנראה החליטה לבייש את ישראל באירופה. לא, הכוונה שלי היא לא לבושה המקצועית שבאה לידי ביטוי בספיגת חמישיות מקבוצות בינוניות (סלטיק ודינמו זאגרב), כי אם להתנהלות שלה.

 

יאניס אנסטיס מאוכזב (צילום: pixsell)
יאניס אנסטיס מאוכזב(צילום: pixsell)

 

מה אשם איסאק קואנקה בחוזה שקיבל אשתקד? עזבו את זה שמקצועית הוא לא חלש כמו שעשו ממנו (אפילו הבקיע כמה שערים בזמן מועט) - למה הוא היה צריך לעבור מסכת השפלות עד שהגיע להסדר עם הקבוצה על שחרורו? מה אשם כרגע קורהוט, שלא נמצא בתכוניות של הקבוצה (למרות שיכול היה לתרום), והדוגמה הכי עדכנית - יאניס אנסטיס. איפה שמעתם על קבוצה שמחתימה שחקן זר, נותנת לו לשחק במשחק קריטי בידיעה שהוא עדיין חלוד, מגבה אותו לכאורה בתקשורת, ואז מחליטה לזרוק אותו לכל הרוחות? וכמובן, שכחתי לציין שגם הפעם הקבוצה מסרבת לקחת אחריות על החוזה עליו חתמה...

 

מה שמצחיק כאן הוא הרקע ההזוי להחתמה, שכלל סוג של פיטורים משפילים לגיא חיימוב בשלב כל כך קריטי, כשברור לכולם שהוא צריך זמן להתאקלם ולחזור לכושר.  תגידו את האמת, איך הייתם מגיבים אם הייתם שומעים על קבוצה אירופית שעשתה משהו דומה לשחקן ישראלי? נכון. אנסטיס היה רע מאוד, אבל כמו קואנקה, הוא לא אשם שחתמו עמו על חוזה, ועוד אפילו לא דיברנו על שחקנים ישראלים שנשלחו ליציע לאחר שהקבוצה פיתתה אותם להגיע.

 

לסיכום, בתור בנאדם שתמיד מעודד את הישראליות באירופה, אני שמח שבאר שבע חטפה כזו מהלומה מזאגרב. אולי המכה הזו תבהיר לבאר שבע שעם כל הכבוד להישגיה בישראל, כל עוד היא תמשיך עם התנהלות חסרת תרבות שמאפיינת מדינות מתפתחות במזרח התיכון - עדיף שלא תתקרב לאירופה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים