שתף קטע נבחר

נטישת הענף: גם כרמיאל לא תשחק בליגת העל בכדורעף

שבועיים אחרי שעירוני קריית אתא החליטה להישאר בליגה השנייה למרות שהעפילה, גם כרמיאל ויתרה על הליגה הבכירה. היו"ר יצחק קפלן: "נמאס לי לרוץ ברחובות ולשכנע ילדים לבוא לכדורעף. הסיבה העיקרית להחלטה היא הבראת המועדון"

שבועיים אחרי שעירוני קריית אתא החליטה שלא לממש את עלייתה לליגת העל בכדורעף, אליצור כרמיאל ויתרה על מקומה ותשחק בעונה הבאה בליגה השנייה. כרמיאל, ששיחקה ארבע שנים ברציפות בליגה בכירה, הודיעה על כך רשמית לאיגוד.

 

היו"ר המיתולוגי יצחק קפלן, שמכהן בתפקיד למעלה מ-40 שנה, סיפר על ההחלטה: "הסיבה העיקרית להחלטה היא אך ורק כדי להבריא את האגודה מבחינת תשתיות וגידול דור חדש של שחקני בית, כדי שבתוך שנה-שנתיים נוכל לחזור איתם לליגת העל. נמאס לי לרוץ ברחובות ולשכנע את הילדים לבוא לכדורעף. את התשתיות נוכל לפתח רק דרך בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכוניים".

 

יצחק קפלן (צילום: דורון גולן)
קפלן. הכין תוכנית הבראה(צילום: דורון גולן)

 

זה ייתן לנו לפחות 500 אלף שקל, ואני מדבר על תקציב שיהיה מיועד לכל האגודה, שכוללת חמש קבוצות", הוסיף קפלן. "נוצר מצב שרוב שחקני הנוער שגדלו במועדון מתגייסים לצבא, ואחרי שהם משתחררים הם עוזבים את העיר, מה שמשאיר אותנו ללא שחקני בית. ואני לא יכול לקנות סגל של 12 שחקנים מחוץ לכרמיאל. זו הסיבה שהחלטנו לעצור ולהתחיל לחשב מחדש את הבנייה של דור ההמשך, כי בלעדיהם אין למועדון הזה עתיד".

 

יש לך כבר תכנית?

"בהחלט. פתחנו קבוצת ילדים כדי לתת להם את הכלים הדרושים לקידום, ויחד איתם נפתח את מחלקת הנוער ונגדל דור מקומי חדש. מבחינה כלכלית אני לא יכול להרשות לעצמי להביא 12 שחקני רכש. אם יהיו לנו שישה-שבעה שחקני בית, ואליהם נצרף שניים-שלושה שחקנים מבחוץ - אז נוכל לעלות על הסוס. כך גם הקהל המקומי ירגיש יותר מזוהה עם הקבוצה".

 

ולא הייתה אפשרות להבריא את האגודה תוך כדי המשך השתתפותכם בליגת העל?

"זה לא לעניין. במצב שנוצר, השחקנים שיש לנו בסגל לא מתאימים לליגת העל. לא נחזור על טעויות העבר. להגיע למשחק בידיעה שמראש נפסיד 3:0 - אני לא אוכל להסתכל לשחקנים בעיניים. מה שקרה בפועל אחרי כל משחק זה שהמוטיבציה שלהם פשוט ירדה לאפס. לא היה להם חשק להתאמן".

 

אליצור כרמיאל (צילום: אלכס הובר)
אליצור כרמיאל. תשחק בליגה השנייה(צילום: אלכס הובר)

 

מה היה בכל זאת משאיר אתכם בליגה הבכירה?

"אם רוצים שכרמיאל תהיה בליגת העל, אז יש צורך בסכום של לפחות חצי מיליון שקל כדי להגיע למקומות 6-1. בתקציב הנוכחי (162 אלף שקל), מאה אלף מתוכו זה עלות של שחקן זר אחד. תעשה את החישוב לבד".

 

בעקבות החלטת כרמיאל וקריית אתא לוותר על מקומן, ליגת העל תמנה בעונה הבאה שמונה קבוצות ולא עשר כמתוכנן. הקבוצה השמינית תהיה אליצור אשקלון, שתעלה מהליגה הלאומית.

 

תגובת יניב נוימן, מנכ"ל האיגוד: "מצטערים על ההחלטה ומכבדים אותה. מקווים שבעונה הבאה כרמיאל תחזור לליגת העל אחרי ההבראה שביקשה לעשות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס הובר
אליצור כרמיאל
צילום: אלכס הובר
מומלצים