שתף קטע נבחר

מיננקו עלתה לגמר הקפיצה המשולשת באליפות אירופה

הישג נהדר לישראלית בברלין: קבעה את תוצאת השנה שלה - 14.41 מטר. "מקווה לשפר אותה בגמר ביום שישי". הערב: סנפורד בחצי הגמר ב-400 מ' וצ'מטאי-סלפטר ב-10,000 מ'

הישג נהדר לחנה מיננקו באליפות אירופה בברלין. הישראלית העפילה היום (רביעי) לגמר הקפיצה המשולשת, שייערך ביום שישי הקרוב.

 

מיננקו קפצה למרחק של 14.41 מטר בניסיון השלישי במוקדמות (תוצאת השנה שלה), מה שהבטיח לה את המקום בגמר בעוד יומיים (21:00). הקופצת רשמה תוצאה של 13.91 מטר בניסיון הראשון ופסלה בניסיון השני.

 

חנה מיננקו (צילום: EPA)
הישג מצוין. מיננקו, היום בברלין(צילום: EPA)

 

מיננקו, להזכירכם היא סגנית אלופת אירופה ואחת הקופצות הטובות בעולם. כיום מדריך אותה הצרפתי רנו לונגברה, שעובד באיגוד האתלטיקה כאחראי על התחום המקצועי יחד עם איתי מגידי.

 

"זו הייתה ללא ספק תחרות המוקדמות הכי קשה שהייתה לי", אמרה מיננקו הנרגשת. "החום היה בלתי נסבל והתקלה הטכנית שעיכבה את הקפיצה הוציאה הרבה קופצות מריכוז. ידעתי שבקפיצה השלישית אני חייבת להשיג תוצאה שתעלה אותי אוטומטית לגמר. המתח פה גדול, כך שדרושים עצבים חזקים, אבל אני ורנו ידענו שאני מסוגלת לעשות את זה. אני שמחה שקבעתי את תוצאת השנה שלי ומקווה לשפר אותה בגמר".

 

הפתעה גדולה נרשמה במוקדמות עם הדחתה של אלופת אירופה המכהנת, הפורטוגלית פטריסיה מאמונה, שהשיגה רק 13.92 מטר ולא תהיה בין 12 הקופצות בגמר. מיננקו עלתה לגמר עם התוצאה השנייה מבין כל המתמודדות. הקדימה אותה רק היוונייה פראסקבי פפאריסטו (14.49 מטר).

 

תשיג מדליה? צ'מטאי (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
תשיג מדליה? צ'מטאי(צילום: אורן אהרוני)

 

בערב: צ'מטאי תביא מדליה?

היום המרתק מבחינת המשלחת הישראלית, יימשך הערב (20:30), כשלמסלול הריצה ישוב דונלד בלייר-סנפורד בריצת חצי הגמר ב-400 מטר. הוא שובץ למקצה השלישי והאחרון

ויצטרך לסיים בשני המקומות הראשונים או עם אחד משני הזמנים הכי מהירים שלא עלו אוטומטית.

 

לקינוח, ב-21:40 נקבל את לונה צ'מטאי-סלפטר בריצה ל-10,000 מטר. התוצאות האחרונות שלה היו מרשימות ונותנות סיבות לאופטימיות. היא זכתה בקלות בגביע אירופה בלונדון ודורגה ראשונה מבין האירופיות (12 בסך הכל) באליפות העולם בחצי מרתון. אלא שהפעם מצפה לה קרב טקטי שכמוהו טרם ידעה.

 

הבעיה הגדולה מבחינת צ'מטאי ובעלה, המאמן דן סלפטר, היא שהיריבה העיקרית שלה, הטורקייה יסמין צ'אן (גם היא, כמו צ'מטאי, ממוצא קנייתי), טרם רצה העונה את המרחק הזה.


פורסם לראשונה 08/08/2018 11:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים