שתף קטע נבחר

האוהדים שקעקעו את הקבוצות והגיבורים שלהם

הפועל באר שבע עד המוות, דיכאון הפרידה מאבי נמני וגעגועים ליניב קטן. לא תאמינו מה גרם לאנשים האלה לקעקע על גופם את סמלי הקבוצות והגיבורים שלהם

 

דודו אוהד מכבי ת
"חושבים שאני משוגע"(צילום: עוז מועלם)

 

דודו "קעקועים" ביטון (39), אוהד מכבי ת"א

המשחק הראשון שהייתי בו בחיי היה בקריית אליעזר, מכבי חיפה ניצחה את מכבי ת"א 0:10, אבל התאהבתי במכבי תל אביב. הצבעים והקהל פשוט תפסו אותי. את הקעקוע הראשון, סמל הקבוצה על היד, עשיתי אחרי הדאבל ב-1995 ומאז אני עושה 4-3 קעקועים בשנה.

 


 

הוצאתי על קעקועים יותר מ-80 אלף שקל. את הקעקוע "אבי נמני המלך" עשיתי אחרי שזרקו אותו ממכבי תל אביב. היה לי קשה מאוד שהוא עזב, ואחר כך עשיתי גם קעקוע של תמונה שלו על הרגל. אני יודע שחושבים שאני מטורף אבל אני מרגיש שאני מכביסט מבפנים ומבחוץ.

 

דודו אוהד מכבי ת
(צילום: עוז מועלם)

אוהד עם קעקוע (צילום: עוז מועלם)
(צילום: עוז מועלם)

 

אילן בן זקן (42), בית"ר ירושלים

נולדתי אוהד בית"ר ירושלים. אלה החיים שבחרתי, ללכת לכל מקום שבו הקבוצה נמצא. אני שומע הרבה תגובות כמו: "מטומטם, טיפש, חסר חיים" ויש גם את התגובות של אלה שמכירים ואוהבים. את הקעקוע "בית"ר טהורה לעד" לא עשיתי בקטע של גזענות, יש לי הרבה חברים ערבים בעבודה ואני מאוד אוהב אותם. זה פשוט משהו שמייצג את הקבוצה וזה הבית שלי, זה הכל מאהבה לקבוצה ולא משנאה לאחרים. את הקעקוע הבא אני שומר לתואר הבא שיגיע בעזרת השם.

 

 

קעקוע (צילום: עוז מועלם)
"לא משנאה לאחרים"(צילום: עוז מועלם)

 

 (צילום: עוז מועלם)
(צילום: עוז מועלם)

 

עידן "ג'ונם" כהן (29), הפועל באר שבע

את הקעקוע עשיתי אחרי האליפות הראשונה כי רציתי שיהיה משהו שיזכיר לי תמיד את השנים האלה ואת הדרך שעברנו עד שזכינו באליפות הזאת. כשסיפרתי לאליניב ברדה לפני שהתקעקעתי הוא לא אהב את הרעיון ואמר "תקעקע את הילדים שלך, מי אני בכלל?" וכשבאתי להראות לו את זה הוא היה בהלם. הוא התרגש מאוד ולא ידע איך להגיב. ברדה מבחינתי הדמות שעומדת מאחורי התואר הזה והמהפך שעברנו. הוא מסמל את הנחישות, האמונה והצניעות שמאפיינים את הפועל באר שבע. אני מקבל המון תגובות על הקעקוע, ההזויה ביותר בעיני היא: "מה תעשה כשברדה יעבור למכבי תל אביב?"

 

ברדה התרגש (צילום: עוז מועלם)
ברדה התרגש(צילום: עוז מועלם)

 

אבישי בר זיו (39), הפועל חיפה

את הקעקוע עשיתי כשנה לאחר מותו של רובי שפירא ז"ל. האסון הנורא שפקד את משפחת שפירא ואת הפועל חיפה וההערצה הגדולה לאיש שתרם כל כך לעיר, לקבוצה ולקהילה, גרמו לי לי לעשות את זה. הושפעתי מאוד מהאיש והערכתי את פועלו. פעם מישהו שראה את הקעקוע אמר לי "שמע, תוריד אותו", מי שבעניין ואוהד מבין. מי שלא, לא כל כך מבין אבל מקבל. אני גאה בקעקוע הזה,גם קראתי לבן שלי על שמו של רובי, זה אומר הרבה.

 

קרא לבנו ע"ש רובי (צילום: עוז מועלם)
קרא לבנו ע"ש רובי(צילום: עוז מועלם)

 

קותי שרעבי (35), בית"ר ירושלים

את הקעקוע עשיתי לפני כמעט שנתיים. אני מרגיש שהקעקוע הזה הוא חלק ממני ומאוד אוהב אותו. נכון שתמיד יש גם סטיגמות ואנשים שרואים אותו משייכים אותי לאלימות, אבל זאת הבעיה שלהם. לפעמים אני הולך לים, מוריד חולצה ושוכח לגמרי מהקעקוע, ואז אני מתחיל לשמוע לחשושים מאחורי. זה תמיד ימשוך תגובות אבל רוב התגובות שאני שומע הן מאוד חיוביות.

 

"מקבל הרבה תגובות חיוביות" (צילום: עוז מועלם)
"מקבל הרבה תגובות חיוביות"(צילום: עוז מועלם)

 

אסעד חלאילה (51), בני סכנין

את הקעקוע הראשון עם סמל הקבוצה עשיתי בשנת 2000 ואת הקעקוע השני עשיתי ב-2004, כשזכינו בגביע המדינה. אנשים יודעים שאני משוגע על הקבוצה הזאת ומאד אוהב את האנשים בסכנין, אנשים טובים וחמים. הקעקוע והסמל הזה עזרו לי הרבה פעמים בחיים. פעם חזרתי מרמאללה ובמחסום שם תפס אותי איש אבטחה, זה היה בתקופה שמאור בוזגלו שיחק בקבוצה ובמקרה השוטר הזה היה בן משפחה של בוזגלו ושמח לראות שאני אוהד הקבוצה. אנשים שרואים את הקעקוע מיד עוזרים לי, ואני משתדל להחזיר אהבה כמה שאני יכול.

 

 

"אנשים מכבדים אותי בזכות הקעקוע" (צילום: עוז מועלם)
"אנשים מכבדים אותי בזכות הקעקוע"(צילום: עוז מועלם)

 

אורפז רוזן (24), מכבי חיפה

מכבי חיפה זו האהבה שלי מגיל קטן. בגיל 6 הלכתי למשחק הראשון, זה היה דרבי. הלכתי עם אבא שלי ומאז התאהבתי. זה מוזר לאנשים לפעמים שבחורה עושה קעקוע שמראה את אהבתה לקבוצה אבל זה ממש לא אכפת לי. רוב התגובות מאוד מפרגנות. עשיתי את הקעקוע לפני שנה וחצי בערך ועדיין הוספתי את המספר של יניב קטן (20) כי יניב קטן זה משהו אחר. בשבילי הוא עדיין הקפטן של הקבוצה. אין שחקנים כאלה עם הקרבה ואכפתיות לקבוצה. מכבי חיפה זה החיים שלי, ללכת למשחק של מכבי זה הכל בשבילי, זה מה שעושה לי טוב.

 

אוהד עם קעקוע (צילום: עוז מועלם)
"אין שחקנים כמו יניב קטן"(צילום: עוז מועלם)

אוהד עם קעקוע (צילום: עוז מועלם)
(צילום: עוז מועלם)

 

עידן בן שטרית (35), הפועל חיפה

את הקעקוע החלטתי לעשות בלילה שבו זכינו בגביע ועשיתי אותו שבוע אחרי. יש לי הרבה קעקועים על הגוף, הפועל חיפה היא אהבה גדולה בחיים שלי ככה שזה היה ברור מאליו שיהיה גם קעקוע שקשור אליה. הטבעתי את התאריך בתוך הגביע כי זה היה יום גדול עבורנו. קיבלתי הרבה פירגון ומחמאות על הקעקוע, אפילו מאשתי, יש לי בן דוד שהוא אוהד שרוף של מכבי חיפה ואפילו הוא מאוד אהב. הבטחתי שבתואר הבא אני אעשה עוד קעקוע ועכשיו זכינו באלוף האלופים אבל הגביע מאוד מכוער אז לא עשיתי. נחכה לתואר הבא.

 

קיעקע גם את התאריך (צילום: עוז מועלם)
קיעקע גם את התאריך(צילום: עוז מועלם)

 

ע' (23), הפועל באר שבע

אחרי שקיעקעתי את סמל הקבוצה, המשפחה שלי לא ידעה איך לאכול את זה, הם לא ידעו שזאת רק ההתחלה. היום הם כבר השלימו עם זה שחי להם אוהד פנאט וקיצוני בבית.

 

תגובות הזויות על הקעקועים שלי תמיד יש, בעיקר על השרוולים שהם מאוד בולטים. אנשים תמיד שואלים "מה יקרה אם הפועל באר שבע תתפרק?" או "אתה לא חושב שזה מוגזם מדי?" לא, בעיניי זה מדהים. יש לי המון קעקועים שקשורים לקבוצה בכל מיני הקשרים וסגנונות, אבל הקעקוע שאני הכי קשור אליו, והכי אוהב אותו הוא סמל הקבוצה שמתחתיו חרוט בספרדית "אפילו המוות לא יפריד בינינו".

 

האיש והשרוולים (צילום: עוז מועלם)
האיש והשרוולים(צילום: עוז מועלם)

 (צילום: עוז מועלם)
(צילום: עוז מועלם)

 

אוהד עם קעקוע (צילום: עוז מועלם)
(צילום: עוז מועלם)

 

יש לכם קעקוע מטורף של קבוצתכם? רוצים להשתתף בפרוייקט? שלחו לנו תמונה עם הפרטים למייל oz-m@yedioth.co.il

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
דודו ביטון
צילום: עוז מועלם
מומלצים