שתף קטע נבחר

 

הפרסומת של נייקי שמסעירה את ארה"ב

במסגרת חגיגות 30 שנה לסלוגן "Just Do It", החברה יצרה פרסומת בכיכוב ספורטאים רבים - בהם שחקן הפוטבול קולין קפרניק, שהפך מוקצה בליגה לאחר שיצר את מחאת כריעת הברך. סרינה וויליאמס תומכת, אבל נייקי סופגת אש ברשתות החברתיות

 

צפו בפרסות המבריקה שנייקי עשתה לסרינה

צפו בפרסות המבריקה שנייקי עשתה לסרינה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

גם העונה קולין קפרניק יביט על ליגת הפוטבול מהצד. הקוורטרבק שלקח בעבר את סן פרנסיסקו עד לסופרבול הפך למוקצה בגלל שהיה האיש שהתחיל במחאת כריעת הברך בהמנון, שסחפה את ה-NFL, הרתיחה את הנשיא דונלד טראמפ ואת בעלי הקבוצות וחייבה את ראשי הליגה לשנות את החוקים כדי למנוע את המהלך במגרש.

 


 

אבל קפרניק, שפתח במחאה כדי לעורר תשומת לב לגזענות ולאלימות שוטרים נגד אפרו-אמריקאים, גם הפך לסמל עבור רבים, ומספר ימים לפני פתיחת העונה החדשה חברת נייקי בחרה בו לככב בפרסומת חדשה שכל אמריקה מדברת עליה. החברה מציינת בימים אלה 30 שנה לסלוגן המזוהה איתה, "פשוט תעשה את זה" (Just Do It), ואספה סדרת ספורטאים מובילים לפרסומת המיוחדת שחוגגת את המאורע. בין השאר, קפרניק מופיע בה לצד סרינה וויליאמס ושאקים גריפין, השחקן קטוע היד שמשחק בסיאטל מה-NFL. בתמונה מהפרסומת שצייץ קפרניק בטוויטר, הוא מופיע כאשר מתחתיו הכיתוב: "תאמין במשהו. אפילו אם זה אומר להקריב הכל".

 

קולין קפרניק בפרסומת
קולין קפרניק בפרסומת

 

הדיון בארה"ב בימים אלה נוגע להחלטה של נייקי, שעלולה לעלות לה בלקוחות נאמנים רבים שרואים את קפרניק כדמות בעייתית שלא מכבדת את סמלי המדינה. אבל בחברה עומדים מאחורי הליהוק של הקוורטרבק שמקבל חסות ממנה מאז 2011. רק אתמול, היום בו נחשפה התמונה של קפרניק, התפרסמו בטוויטר 1.2 מיליון ציוצים הנוגעים לנייקי, וכאמור, רבים מהם היו שליליים. המוזיקאי ג'ון ריץ',

למשל, פירסם תמונה של איש הסאונד שלו שגזר מגרביו את סמל נייקי, והזהיר את החברה כי מיליונים יפנו לה גב. מייק האקבי, לשעבר המועמד לנשיאות מטעם הרפובליקנים, עקץ כשכתב: "כנראה שנייקי תתמקד מעכשיו בייצור מגיני ברכיים".

 

אבל קפרניק קיבל תמיכה רצינית מרבים אחרים, בהם סרינה. גם הטניסאית פירסמה תמונה שלה מהפרסומת, צילום שלה כילדה עם הכיתוב "זה חלום מטורף רק עד שאת מגשימה אותו", והוסיפה: "היום אני גאה במיוחד להיות חלק ממשפחת נייקי". את השפעות הפרסומת עוד נותר לגלות, אבל קפרניק כבר הצליח לגנוב חלק גדול מתשומת הלב של הליגה שדחתה אותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
קפרניק כורע ברך
צילום: רויטרס
מומלצים