שתף קטע נבחר

רגב באזכרה לי"א החללים: "לא נשקוט עד שתהיה דקה דומיית באולימפיאדה"

שרת הספורט דיברה בטקס השנתי לזכר הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן 1972: "ספורט אינו חלק מהפוליטיקה, הוא נועד לחבר בין אנשים ומדינות". אילנה, אלמנתו של יוסף רומנו ז"ל: "נוכחות ספורטאים ישראלים בכל מקום בעולם היא ניצחון גם שלנו"

 

 

הטקס לזכר חללי מינכן (צילום: אורן אהרוני)
הטקס לזכר חללי מינכן(צילום: אורן אהרוני)

 

הטקס השנתי לזכרם של י"א חללי מינכן נערך היום (רביעי) בתל אביב בפעם ה-46. הטקס התקיים במעמד שרת התרבות והספורט מירי רגב, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יגאל כרמי, סגן ראש עיריית תל אביב אסף זמיר, משפחות החללים, ספורטאים בעבר ובהווה והמשלחת לאולימפיאדת הנוער.

 

השרה רגב נשאה דברים באירוע: "ממשלת ישראל מחויבת להנציח ולפעול להכרה עולמית בנושא. לא נשקוט עד שתהיה דקה דומיית שתפתח את המשחקים האולימפים. אני מצפה שהוועד האולימפי יפריד בין פוליטיקה וספורט בתקווה שבטוקיו הבקשה שלנו לדקת דומייה תתקבל".

 

י
יגאל כרמי ומירי רגב באזכרה(צילום: אורן אהרוני)

 

י
אסתר רוט. השתתפה במינכן 1972(צילום: אורן אהרוני)

רגב גם התייחסה לסוגיית הייצוג בחלק מהתחרויות: "זה הזוי שעדיין יש מדינות שלא נותנות לנו להופיע עם הדגל וההמנון וחייבים לשים לכך סוף. תחרות הג'ודו באבו-דאבי היא סנונית ראשונה לשינוי. ספורט אינו חלק מהפוליטיקה, הוא נועד לחבר בין אנשים ומדינות וצר לי שיש איגודים שלא מקפידים על כך".

 

אילנה רומנו, אלמנתו של יוסף רומנו ז"ל, מרים המשקולות ואחד מחללי מינכן, דיברה בשם משפחות החללים: "אנחנו המשפחות מוצאות את הכוחות כל פעם מחדש ומתנחמות במורשתם. לקח לעולם שנים להבין שזה לא רק סיפור שלנו וכי יש לגנות טרור. נוכחות של ספורטאים ישראלים בכל מקום בעולם וכמובן באולימפיאדה, היא ניצחון גם שלנו".

 

אילנה רומנו: "המשפחות מוצאות את הכוחות כל פעם מחדש" (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
אילנה רומנו: "המשפחות מוצאות את הכוחות כל פעם מחדש"(צילום: דנה קופל)
 

 

יוסף רומנו ז"ל (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
יוסף רומנו ז"ל
 

 

יו"ר הוועד האולימפי, יגאל כרמי: "נוכחות של ספורטאים ישראלים בכל מקום בעולם וכמובן באולימפיאדה, היא ניצחון גם שלנו. 46 שנים אינם זמן קצר אך הזיכרון של המעשה הנורא הזה נשאר חד וברור בציבוריות הישראלית והעולמית. אנו מבינים שעלינו לעמוד על המשמר ולהמשיך במלאכת ההנצחה של י"א הספורטאים שלנו שנרצחו במינכן בעת המשחקים האולימפיים".  

 

בסיום הטקס בני משפחות הי"א לדורותיהם על בניהם, נכדיהם והנינים הניחו זר לזכרם באנדרטת הי"א.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
מירי רגב
צילום: אורן אהרוני
מומלצים