שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

באר שבע לא מבינה את המחויבות שלה

בתור האלופה, הקבוצה של ברק בכר לא מייצגת רק את עצמה אלא את כל המדינה, וההחלטות הרעות שקיבלה הקיץ גרמו לה לעשות פדיחות רציניות

ארבעים שנה לא זכתה הפועל באר שבע באליפות, עד שאלונה הרימה את הכפפה וגרמה למהפך שאנו עדים לו בשנים האחרונות בכדורגל. אך התדמית השתנתה רק במקצת, לא לכזאת של אלופה. שנים של החלטות שגויות שהשנה הגיעו לשיאן. אם בשנים עברו היה זה בשילוב ושיתוף שחקנים שלא במקום, הרי שהשנה היו פארסות בלתי נסלחות. אותה קבוצת פריפריה נחמדה כשלה העונה בכל דבר אפשרי ומגיעה לה ביקורת חריפה ביותר. די לליטוף התקשורתי המתמשך.

 

הבעיה לרוב מתחילה כאשר רגשות ומקצועיות מתערבבים. תשאלו אפילו את יענקל'ה שחר. פרשת גיא חיימוב הייתה יריית הפתיחה של כל הברדק הזה. איפה יש קבוצה שמוותרת בחינם על השוער הבכיר בליגה, ולא טורחת לברר לפני כן עם מי היא מחליפה אותו? ה-5:0 בזאגרב בתחילת העונה שנגרם בגלל זה היה בושה לכל אוהד ישראלי ולאו דווקא לאלה מבאר שבע. אמנם כל זה אירע בתחילת העונה, אבל את הסיבות לכך ואת "הפירות" הרקובים אנחנו רואים עד עכשיו.

ספסל הפועל באר שבע (צילום: הרצל יוסף)
הספסל של באר שבע(צילום: הרצל יוסף)

 

לרוב אני חושב שקצת מצחיק לבקר בחריפות קבוצות, הרי הן לא עשו את זה בדווקא וברור שאכפת להן יותר מאיתנו מהכשלונות. אך עם זאת קשה לדלג ככה מעל החלטות שגויות אצל קבוצה שאמורה לייצג אותנו בליגת האלופות, מה שהיה תופס עניין אצל כל אוהד בארץ, ובמקום זה מתברברת בהחתמות ומהמרת על שחקנים שקיבלו כרטיס טיסה חזור עוד בטרם העונה התחילה, וכך מוצאת את עצמה מובכת אפילו במוקדמות הליגה האירופית.

 

יגידו שברק בכר איבד את הקסם, אבל מה אתם מצפים ממאמן שהתחיל את העונה רק בסוף ספטמבר? השחקנים החדשים לא יכולים להתגבש בכזו מהירות, טובים ככל שיהיו. דעתי היא שבסוף העונה נראה את באר שבע עם אותה צלחת מונפת אחרי שהכל יתחבר. ותקוותי היא שבעונה הבאה תבוא לכאן ברצלונה או כל קבוצה אחרת מאריות אירופה, ובאר שבע תהיה ראויה וערוכה למשחקים בסדר גודל כזה. וגם תשכיל להבין שהיא קבוצה אלופה עם כל המשתמע מכך, ובתור כזאת יש לה איזושהי מחויבות לייצג אותנו בכבוד, או לכל הפחות לא לעשות לנו פדיחות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים