שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

המשחקים הגדולים ביותר שיש לליגת העל להציע

לאחר מפגש הענקיות בגמר גביע הטוטו, החלטתי לדרג את חמשת המפגשים המרתקים בליגת העל, חמשת המפגשים שמייצרים עניין רב, מתח והד תקשורתי בלי קשר ממשי למיקומן של הקבוצות בטבלה

5. בית''ר ירושלים - בני סכנין

מפגש סופר פוליטי וסופר מעניין, בין מחנות אוהדים שלא פעם גלש לאלימות ואף הוביל למניעת הגעה של קהל חוץ, דבר שהסתיים השנה לשמחתם של האוהדים. זה משחק שפוליטיקאים נוהרים אליו, ונדמה שבשביל שני המועדונים הללו זה הרבה יותר ממשחק עונה, זו ממש מורשת.

 

4. בית''ר ירושלים -הפועל ת''א

עוד עימות שתי פוליטי. מצד אחד בית''ר, מעוז הימין, מצד שני הפועל האדומה, שמשלבת שחקנים ערבים רבים. היריבות מחלחלת לדשא אך מתבטאת גם מחוצה לו. האליפות שהפועל לקחה בדקה ה-90 בטדי רק הוסיפה עוד שמן למדורה.

 

אבי ריקן ודור מיכה (צילום: עוז מועלם)
מכבי ת"א. חברה של כבוד בדירוג(צילום: עוז מועלם)

 

3. הפועל ת"א - מכבי חיפה

מפגש של שתי אימפריות גדולות שכרגע נמצאות במשבר גדול, קהל אוהדים ענק ושליטה בכדורגל הישראלי בעשור הראשון של שנות ה-2000. מה לא היה שם? מפגשים בלתי נשכחים, המון שערים, שחקנים גדולים ומאבק אליפות מדהים אחד שנגמר עם הבאזר ובעזרת הקיזוז. משחק שגורם לאוהדים להתגעגע ולקוות שהמועדונים האלו יחזרו לגודלם הטבעי.

 

2. מכבי ת"א - מכבי חיפה

לא סתם הודבק למשחק הזה הכינוי "הסופר קלאסיקו הישראלי". שני מועדונים ענקיים, חזקים ועוצמתיים, עם קהל אוהדים צבעוני מכל רחבי הארץ שייצר לנו בשנות ה-90 קרב טיטאנים של שתי הקבוצות אולי הטובות בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. הקבוצות ייצגו אותנו ראשונות באירופה ושמו את הכדורגל הישראלי על מפת ליגת האלופות. היו שם משחקים היסטוריים, כמו למשל ה-0:10 המפורסם, ה-0:5 הבלתי נשכח של עטר וברקוביץ', ה-1:3 האגדי של נימני וחבורתו בעונת הדאבל ב-96 ועוד מפגשיים אגדיים בבלומפילד ובקריית אליעזר. לכן, ולמרות מצבה העגום של חיפה והעליונות הברורה של ת"א המשחקים האחרונים, כל מפגש בינהן הוא סוג של משחק עונה.

 

1. מכבי ת"א - הפועל ת"א

המשחק החם והלוהט ביותר שיש לליגה שלנו להציע, בראש ובראשונה זהו קרב על יוקרת העיר הגדולה, פיצוץ של ממש בין שני מחנות אוהדים שקיימת ביניהם איבה אמיתית ולא רק ספורטיבית (כבר הובילה לפיצוץ דרבי אחד). מעבר לכך, זהו משחק בין שני המועדונים המעוטרים בליגה, משחקים עם היסטוריה אדירה ועם שמות גדולים כמו גלזר, שייע, חודורוב, אבוקסיס, נימני, אלימלך, זהבי ועוד. בשנים האחרונות הדרבי כמעט תמיד צהוב, אך בעשור הקודם הוא היה אדום לחלוטין כאשר מכבי לא הצליחה לדגדג את הפועל. ירידת הליגה של הפועל לפני שנה וחצי הייתה טרגדיה באדום וצהלה בצהוב, אבל עכשיו כולם מחכים לדרבי הראשון והאמיתי בליגה מאז. יחסי הכוחות ברורים: מכבי חזקה ועוצמתית והפועל מחפשת את דרכה, אך אל תשכחו שלדרבי חוקים משלו, ושאף אחד לא יתפלא אם ביום שני נקבל תוצאה מפתיעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים