שתף קטע נבחר

עיבוד מחשב: מיכל וולבה

מצד לצד: תיבו קורטואה עדיין מתאקלם בריאל

השוער הבלגי, שהגיע הקיץ לאלופת אירופה מצ'לסי, עוד לא הצליח לשכנע שהוא עדיף על קיילור נבאס. בשבת (21:45) תהיה לו הזדמנות לעשות זאת דווקא מול הקבוצה שבמדיה עשה את הפריצה שלו - היריבה הגדולה, אתלטיקו מדריד

 

לתיבו קורטואה היה קיץ מדהים. הוא היה אחד מכוכביה של נבחרת בלגיה, שהגיעה עד חצי גמר המונדיאל, ונבחר לשוער הטוב ביותר של הטורניר ברוסיה. לאחר מכן הוא הגשים עוד חלום כשעבר לריאל מדריד, אלופת אירופה, ששילמה עבורו 35 מיליון אירו.

 


 

על פניו נראה היה שהכל הסתדר לטובה עבור השוער הבלגי בן ה-26, שחתם על חוזה לשש שנים בריאל, אבל פחות מחודשיים לאחר שהוצג לראווה ע"י נשיא הבלאנקוס, פלורנטינו פרס, הדברים נראים אחרת לחלוטין.

 

טיבו קורטואה ריאל מדריד (צילום: AFP)
הגשים חלום ועבר לריאל מדריד. תיבו קורטואה(צילום: AFP)
 

 

ביום שני בערב, בטקס הגאלה החגיגי של פיפ"א שנערך בלונדון, קיבל קורטאוה את פרס השוער הטוב בעולם בעונה האחרונה. 48 שעות בלבד לאחר מכן הוא כבר ספג שלושה שערים במחצית אחת מול סביליה, במשחק בו ריאל מדריד רשמה את הפסד הליגה הראשון שלה העונה.

 

קורטואה אולי אינו אשם באופן ישיר באף אחד משלושת השערים, אולם ברור שמה שקרה באצטדיון רמון סאנצ'ס פיחואן לא עשה לו טוב ברמה האישית. בספרד היו כאלו שטענו שההפסד נובע גם מכך שלא מעטים משחקני ריאל חגגו בלונדון ביום שני בערב כולל קורטואה, סרחיו ראמוס, לוקה מודריץ' ומרסלו, שהיה פשוט איום ונורא מול סביליה.

 

תיבו קורטואה  (צילום: Getty Images)
זכה בתואר השוער הטוב בעולם בעונה האחרונה(צילום: Getty Images)

 

קורטואה משוכנע שאין שום קשר בין הדברים והגיב: "אנחנו לא יכולים להשתמש בטקס כתירוץ למשחק הרע שלנו. אני למשל הייתי במיטה בביתי במדריד כבר בארבע וחצי לפנות בוקר. ישנתי מצוין והתאמנתי כרגיל ביום שלישי. כשאתה זוכה בתואר זה לא הופך אותך לנינוח. להיפך, זה דווקא מדרבן אותך להוכיח שהתואר הגיע לך". ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדות: זו השנה השלישית ברציפות שריאל מדריד מפסידה במשחק שמתקיים יום או יומיים אחרי טקס מהסוג הזה.

 

אגב, זו הייתה הפעם הראשונה מזה כמעט תשע שנים שריאל מדריד נקלעה לפיגור של 3:0 במחצית. הפעם הקודמת הייתה ב-2009 כאשר אלקורקון הקטנה מהליגה השנייה הדהימה את הבלאנקוס במסגרת הגביע הספרדי. ההבדל הוא שבאותו משחק עלתה ריאל בהרכב משני.

 

תיבו קורטואה ריאל מדריד (צילום: רויטרס)
חסר אונים במהלך המפלה מול סביליה(צילום: רויטרס)

 

דייגו סימאונה: "יאן אובלק טוב מקורטואה"

לצערו של קורטואה התבוסה מול סביליה הגיעה שלושה ימים בלבד לפני הדרבי מול אתלטיקו מדריד- משחק שהוא אחד מרגעי השיא של העונה בספרד ובעל משמעות מיוחדת עבור השוער. קורטואה שיחק שלוש שנים במדי הקולצ'ונרוס. הוא הגיע מצ'לסי ב-2011, אך לא נחשב באותה העת לשוער מוכר מחוץ לבלגיה והתקופה בוויסנטה קלדרון עזרה לו לבסס את מעמדו כאחד השוערים הטובים בעולם.

 

קורטואה החל את הקריירה שלו בגנק, עימה זכה באליפות בלגיה ב-2011 כששיתף פעולה בין היתר עם קווין דה בריינה ואליניב ברדה. צ'לסי התרשמה מאוד מהשוער בן ה-19 ורכשה אותו בתשעה מיליון אירו. מאחר ובשערה הבלוז עמד אז פטר צ'ך, קורטואה הושאל לאתלטיקו מדריד, שחיפשה אז מחליף לדויד דה חאה שבדיוק נמכר למנצ'סטר יונייטד.

 

היכולת שהשוער הבלגי הפגין במדי הקולצ'ונרוס הייתה לא פחות ממדהימה. כבר בעונתו הראשונה הוא זכה בליגה האירופית כששמר על רשת נקייה בניצחון בגמר 0:3 על אתלטיק בילבאו.


תיבו קורטואה  (צילום: Getty Images)
חוגג זכייה בגביע במדי אתלטיקו על הראש של ריאל ב-2013(צילום: Getty Images)

 

עונת 2012/2013 הייתה לא פחות טובה ובמהלכה הבלגי נבחר לאיש המשחק בגמר הגביע הספרדי, כשאתלטיקו ניצחה את ריאל 1:2 בסנטיאגו ברנבאו. זו לא הייתה רק הזכייה בגביע אלא גם שבירת בצורת של 14 שנים ללא ניצחון של אתלטיקו בדרבי הגדול.

 

העונה השלישית של קורטואה כמושאל באתלטיקו הייתה הגדולה מכולן, בסיומה הוא זכה באליפות סנסציונית בספרד והיה רחוק שניות מזכייה בליגת האלופות. החבורה של דייגו סימאונה הוליכה בגמר הצ'מפיונס 0:1 על ריאל עד לדקה ה-93, אז סרחיו ראמוס השווה בדרך לניצחון 1:4 של הבלאנקוס בהארכה.

 

בשלוש השנים שלו בקבוצה של דייגו סימאונה הפך קורטואה לאחד הסמלים של אתלטיקו – למרות שבכל התקופה הזו הוא היה בעצם שייך לצ'לסי. אוהדי הקולצ'ונרוס לא ממש אהבו את העובדה שארבע שנים אחרי שעזב אותם הוא חתם אצל היריבה העירונית השנואה, כולל כל מפגני האהבה המקובלים לסמל ולהיסטוריה של ריאל.


סרחיו ראמוס ריאל מדריד  (צילום: AP)
סרחיו ראמוס. השווה בגמר הצ'מפיונס מול אתלטיקו(צילום: AP)

 

לא עזרו כמובן ההסברים שאחת הסיבות למעבר הייתה הרצון שלו להיות קרוב לשני ילדיו, שחיים במדריד עם חברתו לשעבר, מרטה דומינגס הספרדייה. הבת אדריאנה נולדה במאי 2015 והבן ניקולס נולד באפריל 2017, חודש לאחר שתיבו ומרטה נפרדו.

 

כעס האוהדים היה כה גדול עד שכמה מהם אף ניסו לחבל בשלט הנושא את שמו ומוצב בכניסה לאצטדיון החדש, הוונדה מטרופוליטנו. כמה אוהדים כינו אותו ברשתות החברתיות "בוגד" ו"עכברוש". קפטן אתלטיקו לשעבר, גאבי, אמר כששמע על החתימה של קורטואה בריאל: "זה כואב. הוא שיחק יחד איתך, זכה איתך בתארים, וזה מרגיש מאוד מוזר".

 

סימאונה היה הרבה יותר מעשי ודיפלומטי כשאמר: "כשהוא שיחק אצלנו הוא היה מצוין. היו לו את המחשבות שלו ואנחנו צריכים לכבד את כולם. אנחנו זוכרים את כל מי שתרם לנו בעבר. וזה לא ישתנה, למרות היריבות עם ריאל". יחד עם זאת לסימאונה לא היה ספק כשהוסיף: "אבל לא הייתי מכניס את קורטואה להרכב של אתלטיקו, כי יאן אובלק טוב ממנו".

 

דייגו סימאונה. אמנם פירגן לשוער אך לא שכח גם לעקוץ (צילום: getty images) (צילום: getty images)
דייגו סימאונה. אמנם פירגן לשוער אך לא שכח גם לעקוץ(צילום: getty images)

 

העניין הוא שנכון לעכשיו לא בטוח שקורטואה הוא אפילו השוער הכי טוב של ריאל מדריד. רבים מאוהדי ריאל לא לגמרי הבינו את הרכישה של קורטואה כאשר יש להם בין הקורות את קיילור נבאס, מי שחתום על שלוש זכיות רצופות בליגת האלופות. 

 

גם הסטטיסטיקה לא ממש מסייעת לשוער הבלגי, שספג עד עתה חמישה שערים בארבעת משחקי הליגה בהם עמד בשערה של ריאל מדריד, כלומר שער בכל 72 דקות. נבאס, שפתח בשני משחקי הליגה הראשונים, ספג בהם שער אחד, כלומר שער ב-180 דקות. נכון, נבאס ספג ארבעה שערים בסופרקאפ האירופי, כשריאל נוצחה 4:2 בהארכה ע"י אתלטיקו, אבל שמר על רשת נקייה בניצחון 0:3 על רומא בליגת האלופות – והוא מועמד לפתוח גם במשחק החוץ מול צסק"א מוסקבה ביום שלישי (22:00) במחזור השני של הצ'מפיונס.

 

כרגע אין בכלל ספק את מי מעדיפים האוהדים. נבאס הוא אחד השחקנים האהובים ביותר על הקהל של ריאל, וקורטואה עדיין "חשוד" בעיניהם, גם בגלל עברו האדום-לבן, וגם משום שלא הצליח לשכנע שהוא עדיף על נבאס. 

 

קיילור נבאס. הרבה מאוהדי ריאל היו מעדיפים אותו בשער (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
קיילור נבאס. הרבה מאוהדי ריאל היו מעדיפים אותו בשער(צילום: רויטרס)

 

אמנם אין אישור רשמי לכך והמאמן, ז'ולן לופטגי, נמנע מלהתחייב, אך התחושה כרגע בתקשורת המדרידאית היא שלפחות עד ינואר קורטואה יהיה השוער במשחקי הליגה ואילו הקוסטה-ריקני ישחק בליגת האלופות. בכל זאת, מדובר במי שעמד בין הקורות בשלוש הזכיות האחרונות של ריאל בצ'מפיונס.

  

ומה יהיה בדרבי?

אחרי שקורטואה ערך את הבכורה שלו במדי ריאל, אחרי ארבע עונות בצ'לסי בהן זכה בשתי אליפויות ובגביע אחד, הוא אמר: "הרמה בריאל מדריד גבוהה יותר מזו בצ'לסי. אפשר להרגיש זאת כבר מרמת האימונים. חוץ מזה לשחק בברנבאו שונה לגמרי מאשר לשחק בסטמפורד ברידג'. האצטדיון הוא כמעט כפול בגודלו והתחושה היא שונה. בברנבאו אתה רואה רק קיר של אנשים, בעוד שבברידג' אתה רואה את השמים וגם את בית המלון הסמוך". 

 

השוער הבלגי הוסיף: "כששיחקתי מול לגאנס, זו לא הייתה הפעם הראשונה שלי בברנבאו כמובן. כבר שיחקתי שם, אני דובר את השפה והכי חשוב שאני יכול לראות את הילדים שלי כל יום, למרות שהם עדיין קטנים מדי מכדי להבין את כל מה שקורה".

 

"הרמה בריאל מדריד גבוהה יותר מזו בצ'לסי" (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"הרמה בריאל מדריד גבוהה יותר מזו בצ'לסי"(צילום: רויטרס)

 

למרות שלא מעט מאוהדי ריאל היו רוצים לראות את נבאס חוזר להרכב, כנראה שקורטואה הוא זה שיעמוד בשבת בערב בין הקורות במשחק מול קבוצתו לשעבר, כאשר הוא תחת זכוכית המגדלת.

 

עד לפני שבוע הפער בין אתלטיקו לריאל עמד על חמש נקודות, אבל ההפסד של ריאל מול סביליה צמצם את הפער בין השתיים לשתי נקודות בלבד ובעוד שריאל מקרטעת, אתלטיקו צוברת

 תאוצה. ניצחון נוסף שלה בשבת בברנבאו והיא תדלג מעל היריבה השנואה בטבלה. ריאל כבר הפסידה העונה לאתלטיקו, בסופר קאפ האירופי בטאלין לפני חודש וחצי. וחוץ מזה הקולצ'ונרוס לא הפסידו בברנבאו במסגרת הליגה כבמעט שש שנים, מאז דצמבר 2012, כשז'וזה מוריניו היה מאמנה של ריאל.

 

בעונה שעברה הסתיים המפגש ב-1:1, כמו לפני שנתיים. אבל בשלוש השנים שלפני כן אתלטיקו ניצחה בכל אחד מהביקורים שלה בברנבאו. קורטואה זוכר מצוין את הניצחון 0:1 בספטמבר 2013, כשעמד בשערה של אתלטיקו. ארבעה מגיבורי אותו ניצחון עדיין משחקים בקבוצה של סימאונה: המגנים חואנפרן ופליפה לואיס, הקשר קוקה ומבקיע השער, דייגו קוסטה – שהספיק כמובן לשתף פעולה עם קורטואה גם בצ'לסי. 

גם עבור ריאל וגם עבור אתלטיקו המשחק בשבת יהיה החשוב ביותר שלהן עד עתה העונה. עם כל הכבוד לסופרקאפ, ויש כבוד, הליגה היא הדבר האמיתי. ומבחינת תיבו קורטואה, זה יהיה משחק שתהיה לו השפעה גדולה על המשך דרכו העונה בקבוצה.


פורסם לראשונה 28/09/2018 15:26

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
תיבו קורטואה
צילום: רויטרס
מומלצים