שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הבחירה במודריץ' שערורייתית

בראי ההיסטוריה, כשידברו על כך שמודריץ' עצר את רצף הזכיות של רונאלדו ומסי כשחקני השנה בעולם, נצטרך להסביר לילדים ולנכדים שהוא היה סתם שחקן נחמד שנתן עונה סבירה. האמת? גם במונדיאל הקרואטי לא הצטיין. אוברייטד קלאסי, בחירה הזויה של פיפ"א

אז מי שחקן השנה בעולם פיפ"א? לוקה מודריץ'. מי? לוקה מודריץ'. שחקן שממעט להבקיע ולבשל שערים גם ביחס לשחקן בתפקיד שלו, אבל שלב בתים טוב במונדיאל הספיק לו כדי לזכות בפרס. פשוט בושה. כדי להיות שחקן השנה בעולם אתה צריך לבוא ולהוכיח את עצמך שבוע אחרי שבוע. מאיפה נולד הרעיון ההזוי הזה לתת למודריץ' את הפרס? זו פשוט זילות של הפרס!!

 

בואו נסתכל שנייה על העונה המטורפת שנתנו שלושה שחקנים, ואז נוכל לקבל קצת פרופורציות:

 

לוקה מודריץ' עם גביע שחקן השנה של אופ
לוקה מודריץ' עם גביע שחקן השנה של אופ"א(צילום: רויטרס)

 

מוחמד סלאח: באנגליה – 32 גולים, מקום שני. ליגת אלופות – 11 גולים, נעצר רק בגמר. מונדיאל – 2 גולים, סחף את מצרים למונדיאל לראשונה מאז 1990.

 

כריסטיאנו רונאלדו: בספרד - 25 גולים, מקום שני. ליגת אלופות – 15 גולים, זכייה שלישית רצופה בתואר.

מונדיאל – 4 גולים, משחק לפנתאון מול ספרד, נעצר בשמינית מול אורוגוואי.

 

לאו מסי: בספרד- 40 גולים, זכייה באליפות ובגביע. ליגת אלופות – 6 גולים, נעצר ברבע הגמר בערב חריג של רומא. מונדיאל – שער, 2 בישולים, הפסד לצרפת בשמינית. בלעדיו ארגנטינה לא הייתה עולה למונדיאל.

 

ובחזרה למודריץ'. אפילו במונדיאל הוא היה אוברייטד לחלוטין! מול דנמרק בשמינית הגמר הוא החטיא פנדל קריטי לקראת סיום הזמן החוקי, ולמעשה לא תרם יותר מידי בניצחונות הדחוקים נגד נבחרות בינוניות בשלב הנוקאאוט. כולם חושבים שהוא הכי טוב בנבחרת שלו כי הוא משחק בריאל מדריד, אך המספרים אומרים אחרת. דאבור שוקר היה גיבור קרואטי שסחף נבחרת בינונית לחצי גמר המונדיאל, מודריץ לעומתו בעיקר רכב על ההתעלויות של איוואן פרישיץ', מריו מנדז'וקיץ' וחוליית ההגנה בשלבים המואחרים.

 

גם העובדה שהוא זכה בתואר השחקן המצטיין במונדיאל היא בושה וחרפה. כל מי שצפה בטורניר מבין שהתואר היה צריך ללכת לאדן הזאר או לקיליאן אמבפה. אם שחקן כמו אנדראס אינייסטה לא זכה בפרס ב־2010 אחרי שהוביל את ספרד לזכייה ואת ברצלונה לאליפות וחצי גמר הצ'מפיונס, לא ברור בכלל מה נשתנה מאז בדרישות כדי לזכות בפרס.

 

כריסטיאנו רונאלדו יובנטוס אדוארדו גולדאניה פרוזינונה (צילום: רויטרס)
הגיע לו הרבה יותר. רונאלדו(צילום: רויטרס)

 

מה שהכי עצוב זה שלא קם שחקן גדול אחד שבא ואומר שמדובר בביזיון. אם ב־NBA תואר ה־MVP היה מוענק לשחקן שאינו ראוי לו, כל שחקן גדול שמכבד את עצמו היה יוצא נגד הבחירה, והיו דברים מעולם. בכדורגל האירופי חסר שחקן כמו ערן זהבי, אחד שלא יתבייש לבוא ולהגיד "מגיע לי". אני מופתע מאוד ששחקני על עם אופי דוגמת ג'רארד פיקה, רונאלדו, סרחיו ראמוס, הזאר ואחרים לא משמיעים את קולם. מודריץ' לא ראוי להיות שחקן השנה בעולם, וספק אם ראוי בכלל להיכלל בנבחרת השנה.

 

בראי ההסטוריה, כשידברו על כך שמודריץ' הוא זה שעצר את רצף הזכיות של רונאלדו ומסי, נצטרך להסביר לילדים ולנכדים שהוא היה סתם שחקן נחמד שנתן עונה סבירה, ושגם ב 2018 רונאלדו או מסי היו צריכים לזכות בפרס. אולי אפילו סלאח, הזאר או קווין דה בריינה, אבל בטח שלא מודריץ'!

 

אם עד היום רונאלדו ומסי היו אובססיביים לגבי הפרס, אז אחרי הזכייה של הקרואטי אין ספק שהמניות והיוקרה של התואר הזה ירדו משמעותית. אני מבין שהקפטנים והמאמנים הם אלה שבוחרים, אז כנראה שהקנאה למסי ולרונאלדו קצת העבירה אותם על דעתם. בסופו של דבר, כבר לא צריך להיות השחקן הכי טוב בעולם במשך עונה שלמה כדי לזכות בפרס, מספיק שקיבלת הגרלה קלה במונדיאל ואתה בעמדת זינוק מצוינת. אבל תכל'ס, אם השער של סלאח זכה בתואר שער השנה לפני הגולים המדהימים של גארת' בייל, רונאלדו ובנז'מן פבאר – מה כבר אפשר לצפות מפיפ"א?!

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים