שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

הבעיה האמיתית של ריאל מדריד

כולם חושבים שמדובר בתלות מוגזמת ברונאלדו שעזב, אך למעשה המשבר נובע מההיעדרות של איסקו שתפס היטב את מקומו אך מושבת כבר תקופה ארוכה

 

ריאל מדריד, אלופת אירופה בשלוש השנים האחרונות, במשבר. אמנם אלה רק ארבעה משחקים שהיא לא ניצחה בהם, אבל שניים מהם היו הפסדים לצסק"א ואלאבס, ואחד תבוסה לסביליה. וכמובן, הנתון הכי מדאיג הוא שלא כבשה באף אחד מהמשחקים האלה. השער האחרון היה של מרקו אסנסיו נגד אספניול בשלהי המחצית הראשונה, לפני כמעט חודש.

 

רבים מחובבי הכדורגל העולמי בכלל והספרדי בפרט הסיקו במהירה כי הסיבה לבצורת היא מכירת כריסטיאנו רונאלדו ללא רכישה של סקורר טבעי ברמה עולמית. לא מעט המשיכו ברעיון של המחסור בסקורר וטענו כי בנזמה צריך לרדת לספסל. חלק גם טענו שזו אשמת המאמן לופטגי – שהוא לא הביא רכש משמעותי, שהוא לא מוריד את בנזמה לספסל, וחלקם אפילו הצליח לנמק מדוע לופטגי אשם בכך שחתימתו בריאל נולדה בחטא. אפילו היו כאלה שהרחיקו לכת עם האשמותיהם עד פלורנטינו פרס, נשיא ריאל מדריד, בטענה שלא היה צריך למכור את רונאלדו.

 

איסקו (צילום: רויטרס)
איסקו(צילום: רויטרס)

 

לגבי בנזמה – אני מסכים שהוא כבר חלש, אני לא מתנגד לכך שכדאי לרכוש מישהו במקומו, אבל אני לא מסכים לכך שהוא חסר תועלת. במצב הנוכחי של ריאל הוא צריך לשבת על הספסל. כרגע, כשאין עדיין חלוץ תשע טבעי, בתקופת בצורת שכזו, אסור לספסל אותו. הוא בכל זאת כבש כבר ארבעה שערי ליגה בשמונה הופעות, ובקצב הכיבוש הזה הוא יכול להגיע למקום העשרים בדירוג נעל הזהב עם 38 נקודות – אותו מספר נקודות שהשיגו בשנה שעברה גריזמן וניימאר.

 

לגבי לופטגי ופרס – הם לא אשמים מהסיבה שהבצורת של ריאל קשורה לפציעות. בנזמה, בייל, איסקו ומרסלו כרגע סוחבים פציעה כלשהי, כשגם קרבחאל וראמוס עד לא מזמן היו פצועים בעצמם. אך הפציעה המרכזית – וגם הקשה ביותר – היא של איסקו.  מעבר לכך שהוא השחקן שהושבת בעקבות פציעה הכי הרבה זמן העונה בריאל (בערך חודש, ועדיין לא חזר לשחק), הוא גם השחקן הכי קריטי של ריאל. הפציעה היא דלקת בתוספתן שהצריכה ניתוח. זה קרה בין המשחק מול אספניול – האחרון בו ריאל כבשה – לבין המשחק מול סביליה – הראשון בתקופת הבצורת.

 

כשאיסקו לא היה על המגרש ריאל הבקיעה רק פעמיים (מתוך 15 שערים), ושניהם היו כבר ביתרון על קבוצות קטנות. הוא מעורב בשער כל קצת יותר מתשעים דקות, וזה הכי הרבה בריאל. לכל מי שתוהה – אותו ממוצע כמו לרונאלדו בעונה שעברה. בלי איסקו ריאל הייתה מדורגת במקום השביעי, שלא מוביל בכלל לאירופה, קרובה למקום ה-12 כמו למקום הראשון. לפני הפציעה של איסקו ראינו שהכל עובר חלק. רביעיות בליגה, שלישייה לרומא בליגת האלופות – פתיחה נהדרת, אליה לופטגי ופרס היו שותפים ורונאלדו לא. ואף דלקת היא לא אשמתו של אף אחד.

 

אז אנו מבינים כי כל הקשקושים על רונאלדו, בנזמה, לופטגי ופרס לא מהווים סיבה רצינית וריאלית, בטח מול הסיבה של איסקו. אז רונאלדו הוא אמנם רונאלדו – שחקן אדיר וכישרוני – אבל לא הוא מה שהחזיק את ריאל מדריד בחיים. מאותה סיבה הוא גם כנראה לא זכה בשחקן השנה של אופ"א או פיפ"א.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים