שתף קטע נבחר

פרשת לארי נסאר: נעצר נשיא איגוד ההתעמלות האמריקאי לשעבר

סטיב פני נעצר בחשד שהעלים מסמכים ושיבש את חקירת רופא נבחרת ארצות הברית שהורשע בהתעללות מינית במאות ספורטאיות

פרשת התקיפה המינית של רופא נבחרת ההתעמלות של ארצות הברית, ד"ר לארי נסאר, שוב על סדר היום. נשיא איגוד ההתעמלות האמריקאי לשעבר, סטיב פני, נעצר היום (חמישי) בחשד להעלמת ראיות ושיבוש הליכי חקירת בפרשה בה הורשע נסאר.

 


 

על פי החשד, פני דאג להעלים מסמכים הקשורים במעשיו של נסאר במחנה האימונים של הנבחרת בטקסס. "פני ניסה לשבש את החקירה באמצעות העלמת מסמכים", נמסר ממשרד התובע המחוזי.

 

פני (צילום: AFP)
פני. האשמות קשות(צילום: AFP)

 

הרשויות טוענות כי המסמכים נמסרו מאוחר יותר למטה איגוד ההתעמלות האמריקאי באינדיאנפוליס, אך עדיין לא נמצאו וטרם ידוע אם הושמדו, או נמצאים במקום מסתור. מרכז האימונים המשתרע על שטח של כ-2000 דונמים, כ-70 קילומטרים צפונית ליוסטון, מנוהל על ידי מאמני ההתעמלות הוותיקים מרתה ובלה קרולי. הוא הפך למרכז ההדרכה הארצי לנשים בארצות הברית בשנת 2001 ולאתר אימונים אולימפי בארה"ב בשנת 2011.

 

איגוד ההתעמלות האמריקאי רכש את המקום בשנת 2016, אך החליט שלא להמשיך ברכישה בגלל מספר סיבות, כולל "הוצאות כספיות בלתי צפויות". מוקדם יותר השנה הפסיק הארגון את הקשר עם המאמנים במקום, לאחר שכמה מתעמלות, ביניהן סימון ביילס, סיפרו כי סבלו שם מהתעללות מינית מצידו של נסאר. בחודש ינואר הורשע נסאר בשורה של מעשים מגונים ותקיפות מיניות בעשרות מתעמלות לאורך שנים ארוכות, ונידון ל-40 עד 175 שנים בכלא.

 

לארי נסאר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לארי נסאר(צילום: AFP)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים