שתף קטע נבחר

פרסום ראשון: הגראנד פרי בג'ודו יגיע לישראל

עכשיו זה רשמי: האיגוד העולמי הודיע למשה פונטי ומירי רגב כי התחרות היוקרתית תתקיים בארץ בינואר 2019. גם אליפות העולם ב-2022 בדרך

 

מירי רגב מריוס ויזר משה פונטי  (צילום: גיא ענבר)
רגב, ויזר ופונטי חותמים על ההסכם(צילום: גיא ענבר)

 

הנה זה מגיע. לאחר פגישה שהתקיימה היום (ראשון) באבו דאבי, בין נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר לשרת הספורט מירי רגב ויו"ר האיגוד הישראלי משה פונטי, הוחלט רשמית כי הגראנד פרי יגיע בעוד שנה לישראל, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet .

 


 

 

הגראנד פרי היוקרתי יתקיים בינואר 2019 ויהווה חלק מהקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו, שייערכו כעבור שנה. העיר המועדפת לאירוח התחרות היא תל אביב, אשר בה גם נערכה השנה אליפות אירופה בג'ודו.

 

מירי רגב עם נשיא התאחדות היאבקות ו ג'ודו של איחוד האמירויות ב אבו דאבי (צילום: AP)
בשנה הבאה הגראנד פרי בישראל. רגב(צילום: AP)

 

התחרות השנייה תתקיים לאחר אולימפיאדת טוקיו ותפתח למעשה את המחזור האולימפי החדש לקראת המשחקים האולימפיים בפאריז 2024.

 

ללוח התחרויות בשנה הבאה יצטרפו שתי תחרויות חדשות נוספות: גראנד פרי מונטריאול (בהסכם לשנה אחת) וגראנד פרי צ'ילה, שחוזה עם איגוד הג'ודו העולמי אמור להיסגר בקרוב.

 

גפן פרימו על הפודיום (צילום: ראובן שוורץ)
גם אליפות העולם בדרך לארץ. פרימו(צילום: ראובן שוורץ)

 

עוד נושא שעלה בפגישה הוא הבאתה של אליפות העולם בג'ודו, כשהיעד המדובר הוא בשנת 2022. בשנה הבאה יפן תארח את התחרות וב-2021 אוסטריה. ב-2023 האליפות תתקיים בקטאר.

 

ויזר, שהיה בארץ בזמן אליפות אירופה וראה את ההתלהבות מהענף, התרשם

מהרצינות והתחייב לשקול ברצינות את ההצעה. במידה וזה אכן יצא לפועל, יגיעו לישראל קרוב ל-800 ספורטאים מ-124 מדינות, כולל מדינות ערב שיקבלו הזמנה.

 

שרת התרבות והספורט, מירי רגב אמרה: "מזכר ההבנות עליו חתמתי היום עם ויזר אמור להביא אלינו לישראל את טובי הג'ודאים מכל העולם כולל ממדינות ערב איתם אין יחסים דיפלומטיים ואני מבטיחה שכולם ירגישו בישראל בבית, יהנו מנופיה הקסומים של ארצנו ויבקרו באתרים הקדושים לשלוש הדתות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיא ענבר
ויזר, רגב ופונטי
צילום: גיא ענבר
מומלצים