שתף קטע נבחר

סנוקר: ג'אד טראמפ זכה באליפות צפון אירלנד

טראמפ סיים בצורת תארים בת יותר משנה אחרי שניצח 7:9 את רוני אוסאליבן: "אנשים הספידו אותי, אבל אני המשכתי להאמין בעצמי כל הזמן"

אחרי 13 חודשי בצורת כוכב הסנוקר, ג'אד טראמפ (29), זכה סוף-סוף בתואר אחרי שניצח 7:9 את רוני אוסאליבן בגמר אליפות צפון אירלנד הפתוחה.

המפגש בין שני השחקנים ההתקפיים הבטיח רבות, ואכן כבר בסשן הראשון טראמפ הציג לראווה את יכולת ההטבעה המפורסמת שלו והשיג שלושה סנצ'ריז (ברייקים של 100 נקודות ומעלה). למרות זאת אוסאליבן לא איפשר לו לברוח והסשן הסתיים ב-4:4.

 

אוסאליבן עלה בסשן השני ל-6:7 עם ברייק מרהיב של 134 נקודות, אבל יותר מזה הוא לא הצליח להשיג. טראמפ ניצל כמה טעויות של "רוקט רוני", וניצח בשלושה משחקונים ברציפות כדי לחולל מהפך ולהבטיח את הניצחון במשחק ובטורניר כולו. טראמפ, שעבורו זהו תואר הדירוג התשיעי בקריירה (מקום עשירי בכל הזמנים) זכה ב-70 אלף פאונד על ההישג.

 

הציג לראווה את יכולת ההטבעה. ג'אד טראמפ (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
הציג לראווה את יכולת ההטבעה. ג'אד טראמפ(צילום: גטי אימג'ס)

 

"היה יום קשה. מול כל שחקן אחר הסשן הראשון היה מסתיים ב-2:6 לטובתי, אף שחקן לא מנקה את השולחן אחרי החמצה שלך כמו רוני. בסשן השני הסיפור כבר היה שונה, ואני זה שניקה

את השולחן אחרי טעויות שלו", אמר טראמפ והוסיף: "זה ניצחון ענק עבורי, הרבה אנשים כבר הספידו אותי, אני המשכתי להאמין בעצמי כל הזמן אבל המזל לא היה לצידי. זה נחמד לחזור לשחק סנוקר כמו ששיחקתי בעבר, להטביע כל הזמן ולנקות את השולחן. זה כיף לשחק שוב בחופשיות".

 

אוסאליבן למרות ההפסד שומר על רקורד מרשים מאוד העונה, היה זה בסך הכול הפסדו השני העונה ב-21 משחקים בהם לקח חלק. עם זאת, כפי שקרה פעמים רבות בקריירה שלו השבוע לווה גם בריב מתוקשר עם יו"ר התאחדות הסנוקר, ברי הרן. אוסאליבן טען בטוויטר ש"להרן לא אכפת מסנוקר, אלא רק מהכסף. הוא מנהל את הענף כמו דיקטטורה". הרן מנגד טען שהוא הזמין את אוסאליבן להיפגש מספר פעמים, אבל הוא סירב לכך.

 

רוני אוסאליבן סנוקר (צילום: gettyimages)
היה מרוצה למרות ההפסד. רוני אוסאליבן(צילום: gettyimages)

 

אחרי הגמר עם זאת ולמרות ההפסד אוסאליבן דווקא נשמע מרוצה מאוד: "אם להיות כן אני מאושר. גם אם הייתי מפסיד בחצי הגמר הייתי מאושר. בעונה שעברה זכיתי בחמישה תארים אבל לא נהניתי, עכשיו אני נהנה מסנוקר. אני לגמרי מעדיף את המצב שלי כיום מאשר בעונה הקודמת".

 

כזכור, השחקן הישראלי-סקוטי עדן שרב רשם בטורניר את הישג השיא שלו בקריירה כשהעפיל לחצי הגמר שם נעצר על ידי ג'אד טראמפ. שרב יעלה בעקבות ההישג שבעה מקומות בדירוג העולמי למקום ה-70.

 

ביום שלישי הבא ייפתח ביורק אחד מהאירועים היוקרתיים של השנה, אליפות בריטניה. רוני אוסאליבן יגיע לשם כאלוף המכהן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
ג'אד טראמפ
צילום: גטי אימג'ס
מומלצים