שתף קטע נבחר
הוסף כתבה

השיטה הרסה את ליגת העל בכדורסל

לא רק שהאינטרס להגיע למקומות הראשונים ירד, אלא ממילא גם ההבדלים בין המקומות טושטשו לחלוטין מכיוון שהתחרות לא רצינית

נתקלתי בידיעה בה נכתב שהפועל ירושלים הובסה על ידי אילת. בתור אוהד ירושלמי זה היה אמור לבאס אותי קצת, אני מניח. אבל לא זו בלבד שלא ידעתי על קיום המשחק, ההתייחסות שלי להפסד הייתה דומה למשחק אימון שבו הובסה ירושלים. כי זה מה שזה, משחק אימון. בעבר היו המשחקים מקובצים ברובם ביום ראשון, היה ערב שידורים מיוחד ולא להאמין - אפילו שידרו את זה ברדיו! ופעם, לפני הרבה שנים, הייתה גם תחרות. כן כן, הדבר הזה שבגללו אנשים נותנים את כל כולם, אותו עניין שבגללו אנחנו מתעניינים בכלל בספורט. היה צורך להגיע למקומות הגבוהים בטבלה לקבל יריבה קלה עם יתרון ביתיות בסדרות המפרכות של סוף העונה.

 

כיום, לא רק שהאינטרס להגיע למקומות הראשונים ירד, אלא ממילא גם ההבדלים בין המקומות טושטשו לחלוטין מכיוון שהתחרות לא רצינית ורק בסוף העונה קבוצות נותנות פייט, לא באמת ניתן להבחין מי טובה יותר. וכך יוצא שיש לנו יותר מדי "הפתעות", שבהן גם המקום השמיני מביס את המקום הראשון בקלות (מכבי חיפה מול הפועל חולון לפני שתי עונות).

 

ג'יי.פי טוקוטו בפעולה (צילום: ראובן שוורץ)
ירושלים מול אילת(צילום: ראובן שוורץ)

 

אז נכון, גם ביורוליג ההכרעה היא בשיטת פיינל-פור, אבל העובדה היא שלרוב ארבע הקבוצות החזקות ביבשת מגיעות למעמד הסופי. לפעמים ישנו איזה אנדרדוג שמשתרבב לשם, אך גם אם זה קורה זה בזכות תצוגות תכלית בסוף העונה שמוכיחות שהקבוצה הזו ראויה (דוגמת ז'לגיריס בעונה שעברה). מתוך 16 קבוצות חזקות מגיעות רק 8 לטופ, ולכן כולן נותנות מלחמה כדי להגיע לשם.

 

לא ברור לי בדיוק מי מרוויח ממה שקורה עכשיו בליגת העל. האם העסקונה השתלטה גם על הכדורסל? דווקא הענף שבו מדברים ועוסקים רק בספורט ללא ברברנות מיותרת של הברקוביצ'ים למיניהם, דווקא שם התחרות היא הכי לא הוגנת וספורטיבית? פעם היה את העניין של להדיח את מכבי משלטונה הבלתי מעורער, אך כיום, לאור מצבה המידרדר, אין שום צורך בשיטה הביזארית הזו. לא ברור לי למה אין התערבות של משרד הספורט בנידון, כשדי ברור שיש כאן יד בוחשת שמחליטה ככל העולה על רוחה, בדומה לחוק הרוסי (ששוב, ראינו את התועלת העצומה שלו...). תעשו טובה לכם ולאוהדי הכדורסל הרבים ותהפכו את הליגה לתחרותית יותר ולא לעוד גביע. זוהי מחאה נואשת שכבר כמעט איננה נשמעת וזאת בגלל שזה פשוט הפסיק לעניין אותנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אליהו וזלמנסון
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים